Resultat: .
0%
röster
2013-11-20, 20:10
Medlem
Manuel Friedrich har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över säsongen för Dortmund!
Citera
2013-11-20, 22:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
England har jävligt svårt att svälja att deras "ärkefiende" inte ser dem på samma sätt.

Självbilden...

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..I Sverige får vi lätt bilden att det skulle vara något "hatmöte", men det stämmer inte. Det är bara från engelsmännens sida. Tyskarna bryr sig inte om dom särskilt mer än andra.

Tysklands ärkerival är Holland...Punkt slut. Och den är ömsesidig.
Håller med om att Holland möjligtvis är en "större" rival än vad England är men att tyskarna skulle se England som "vilket lag som helst" är skitsnack. T.o.m. med min fru (tyska) sa att det var en "rivalmatch" när man mötte England och hon är inte överdrivet fotbollsintresserad. Detta i kontrast mot vad som skrivits i tråden gjorde mig nyfiken på hur det egentligen ligger till så jag frågade några arbetskollegor och de var alla överens om att matchen mot England har en historisk rivalitet som sträcker sig tillbaka ända till kriget. Därmed inte sagt att engelsmännen inte ser hårdare på saken.

----------------------------------------------------------------------------------

Tråkigt för Dortmund med alla skador. Även trist för HSV med skadan på VdV som kommer att bli borta minst en månad. Hade väl räckt att han saknas i söndagens möte med H96 tycker jag...
Citera
2013-11-21, 00:26
Medlem
Mohamed Zidan, som spelat i bland annat Bremen, Hamburg och Dortmund har dömts till 6 års fängelse av Egyptisk domstol för bedrägeri. Kommer ihåg Zidan från hans tid i Danmark, sågs som en riktigt stor talang, och han har väl faktiskt haft en relativt rätt okej karriär får man säga.

Lite mindre roliga år som väntar nu dock. Även fast han är dömd i sin frånvaro.
Citera
2013-11-21, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Manuel Friedrich har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över säsongen för Dortmund!
Jag har för mig att jag skrev detta för ett tag sedan men är inte säker.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Mohamed Zidan, som spelat i bland annat Bremen, Hamburg och Dortmund har dömts till 6 års fängelse av Egyptisk domstol för bedrägeri. Kommer ihåg Zidan från hans tid i Danmark, sågs som en riktigt stor talang, och han har väl faktiskt haft en relativt rätt okej karriär får man säga.

Lite mindre roliga år som väntar nu dock. Även fast han är dömd i sin frånvaro.

Han var väl rätt okey som spelare om jag inte minns fel.
Citera
2013-11-21, 06:35
Medlem
cyberkalles avatar
Ni minns väl denna? http://www.youtube.com/watch?v=WyZBXbhlnzo&feature=youtu.be

Vi är inte sämre http://www.youtube.com/watch?v=KoB0GxPyiJk
Citera
2013-11-21, 13:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Ribéry skall tydligen ha haft lite skadekänningar i gårdagens match

Tyvärr för Bayern så kommer inte Ribéry vara med på lördag.
Nu saknas våra två bästa spelare och det här är inge kul alls.

Skadelistan.
Badstuber
Schweinsteiger
Ribéry
Shaqiri
Pizarro
Thiago?
Citera
2013-11-21, 13:49
Medlem
csts avatar
Citat:

Skadelistan.
Badstuber
Schweinsteiger
Ribéry
Shaqiri
Pizarro
Thiago?
Jag tycker du får det att låta bra mycket värre än vad det egentligen är, klart att det är ett avbräck att inte ha Ribéry på planen men å andra sidan är det offensiva mittfältet en av de bredaste lagdelarna. I mina ögon har vi nog svårare att fylla Schweinsteigers lucka.

Att Badstuber är borta är ju inte heller någon katastrof eftersom att truppen är utformad med hänsyn till att han är långtidsskadad. Shaqiri är lovande men i dagsläget reserv. Pizarro är inte det bästa alternativet på topp även om han är den enda bredden på anfallspositionen. Thaigo var ett felköp och hade passat bättre i segunda.

Startelvan på lördag kommer fortfarande att vara starkare än BvBs dito. Mot tre poäng!
Citera
2013-11-21, 13:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag tycker du får det att låta bra mycket värre än vad det egentligen är, klart att det är ett avbräck att inte ha Ribéry på planen men å andra sidan är det offensiva mittfältet en av de bredaste lagdelarna. I mina ögon har vi nog svårare att fylla Schweinsteigers lucka.

Att Badstuber är borta är ju inte heller någon katastrof eftersom att truppen är utformad med hänsyn till att han är långtidsskadad. Shaqiri är lovande men i dagsläget reserv. Pizarro är inte det bästa alternativet på topp även om han är den enda bredden på anfallspositionen. Thaigo var ett felköp och hade passat bättre i segunda.

Startelvan på lördag kommer fortfarande att vara starkare än BvBs dito. Mot tre poäng!

Sist vi torskade i ligan så var Ribéry borta pga skada sist vi förlorade i CL så var Ribéry borta.

Han är sjukt viktig för Bayerns spel mycket viktigare än dom flesta tror alla tror bara det är att ersätta honom med någon annan men så funkar det inte.
Många säger att Ribéry inte är så viktig för laget som tex Messi för Barcelona men jag håller inte med där.
Vi hade starkare startelva än dom i supercupen också

Men visst jag tror också på seger på lördag.
Citera
2013-11-21, 14:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Sist vi torskade i ligan så var Ribéry borta pga skada sist vi förlorade i CL så var Ribéry borta.

Han är sjukt viktig för Bayerns spel mycket viktigare än dom flesta tror alla tror bara det är att ersätta honom med någon annan men så funkar det inte.
Många säger att Ribéry inte är så viktig för laget som tex Messi för Barcelona men jag håller inte med där.
Vi hade starkare startelva än dom i supercupen också

Men visst jag tror också på seger på lördag.
Det är klart att Ribéry saknas, han är en av världens bästa spelare, vilken startelva hade han inte saknats i? Men handen på hjärtat så finns det starkare backupspelare på det offensiva mittfältet än vad det gör på någon annan position.
Citera
2013-11-21, 14:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är klart att Ribéry saknas, han är en av världens bästa spelare, vilken startelva hade han inte saknats i? Men handen på hjärtat så finns det starkare backupspelare på det offensiva mittfältet än vad det gör på någon annan position.
Men jag är alltid så här pessimistiskt och mitt Bayernhjärta är alltid nervös av sig och jag letar väl minsta lilla möjliga anledning att slippa favorittrycket den gula väggen till trots.
Citera
2013-11-21, 15:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Men jag är alltid så här pessimistiskt och mitt Bayernhjärta är alltid nervös av sig och jag letar väl minsta lilla möjliga anledning att slippa favorittrycket den gula väggen till trots.

Det är inte bara jag som oroas extra mycket av Ribérys frånfälle.

Saxat från FCBs forum.

"Riberys Ausfall genau gegen Dortmund ist für uns ein worst-case-Szenario. Rib war in den letzten Wochen immer wieder mal für einige unberechenbare Einzelaktionen verantwortlich, wenn der Rest der Mannschaft im ineffizienten Kurzpassspiel zu versinken drohte. Jetzt bleibt eigentlich nur die Alternative Robben nach links, Müller rechts und Götze zentral hinter Mandzukic. Vor allem brauchen wir ein variables Spiel, bei dem die Angriffe nicht nur durch die Mitte, sondern immer auch mit Flanken und Dribblings über die Außen laufen. Nur so können wir den Vorteil, den wir durch die Ausfälle der traditionellen Vierkette beim BVB haben, wirklich nutzen. Götze ist für mich im Moment schwer einschätzbar. In den letzten Wochen hatte er so einige Hänger und ob die alte Wirkungsstätte und die Pfiffe des Publikums ihn so richtig in Schwung bringen, wird man mal sehen müssen. Nicht das er dort völlig abtaucht. Unser Erfolg bei den Zecken wird davon abhängen, ob wir vorne wirklich torgefährlich zu Abschlüssen kommen oder ob wir uns tot kombinieren und dann ausgekontert werden. Ein Punkt muss einfach das Minimalergebnis sein!

Jag kan tolka om ni vill eller om jag inte är här så kan Germanofil eller Marcopolo fixa det.
Citera
2013-11-21, 18:54
Medlem
Citat:

Skadelistan.
Badstuber
Schweinsteiger
Ribéry
Shaqiri
Pizarro
Thiago?

Det är helt galet att man kan ha en sån skadelista och ändå ställa upp med en elva och bänk i världsklass. De stora avbräcken är Ribery och Bastian, resten får nog inte plats i startelvan. Men givetvis är det tungt att ha dom andra borta. Dortmunds skadelista är ju förvisso inte heller att leka med (hela backlinjen borta, och Gündoğan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in