Det finns en rad där där det står "onlinehjälpen" , klickar du på den så kommer du till en microsoft sida som ger utförligare info .  Gör så för alla de gånger du känner igen och läs , sen kanske du får en ledtråd om något .
Jag har inte så stor erfarenhet av loggboks användning ej heller så bra erfarenheter av den men ibland kan den ge en ledtråd , men oftast inte så mycket mer .
Om det vart bättre efter borttagandet av Mcafee så kanske det var det som var felet , hoppas kan man ju ! 
Det där med att ha dubbla Av`en på en dator kan ibland vara känsliga grejer även fast bägge inte är aktiverade samtidigt .
Men som jag skrev tidigare kan det vara en bra idè att prova andra Av`en om man misstänker att det man har krånglar , Bitdefender free av , Avira free samt Panda free är alla lika bra eller bättre än Avast så de kan du prova om det skulle bli aktuellt .
Godnatt på dig , Marie 

.
Jo just ja , ring supporten om du behöver du har full rätt till det och som sagt den hjälpen ingick i priset så det är inget konstigt , alla andra gör det .  Själv var jag "stammis" hos min support när datorn var ny .