2013-11-20, 14:07
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Räcker jag som källa?
Nej men seriöst, var väl MSB eller EU som sagt det, minns inte vart jag såg det först. Importörerna har meddelat sina återförsäljare om det, och så jag vet. Vi får ett helt försäljningsförbud, så allt måste bort innan april
Så då lär det bli utförsäljning?
Citera
2013-11-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Om dem gör.Men cracklingballs är ju inte like bra som dem va förr.Vet inte vad de beror på.

Tänkte på att jag inte hittar dem på sveas hemsida, tigerraketstuben med 150st likaså.
Citera
2013-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Räcker jag som källa?
Nej men seriöst, var väl MSB eller EU som sagt det, minns inte vart jag såg det först. Importörerna har meddelat sina återförsäljare om det, och så jag vet. Vi får ett helt försäljningsförbud, så allt måste bort innan april

Vad löjligt.. att de ens tar upp dessa frågor i EU...

Men då borde ju bonnen ha väldigt bra priser på pinn raketer i år då?
Citera
2013-11-20, 14:47
Medlem
Citat:
Räcker jag som källa?

Enbart försäljningsförbud eller totalförbud under 2014? Försökt hitta info från msb men hittar inget förutom artiklar från 2012 där det står att enligt EU gäller 2017?
Citera
2013-11-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var är källan till 75g btw?
Här är en http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/nyheter/#2
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Sveas cracklingballs innehåller kulor. Mycket användbara!
Perfekt, den ända återförsäljare som finns här runtomkring
Citat:
Ursprungligen postat av .username.
Tänkte på att jag inte hittar dem på sveas hemsida, tigerraketstuben med 150st likaså.
http://www.sveafireworks.se/typ.php?grupp=airbombs
Citera
2013-11-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
http://www.sveafireworks.se/typ.php?grupp=airbombs

Tack, missade den. Tänkte nog på tuben med 150(?) bollar som fanns för ett antal år sedan om jag inte missminner mig helt Länk
Citera
2013-11-20, 18:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Tack, missade den. Tänkte nog på tuben med 150(?) bollar som fanns för ett antal år sedan om jag inte missminner mig helt Länk

Dom där hade dock "stavar" istället för kulor medans dom i 6-pack hade kulor.

Linders, Krevad och Royal Party (Fyrverkeri Import) har fortfarande kulor i sina.
Citera
2013-11-20, 19:15
Medlem
tigerrakets avatar
Extreme har en klump. Blir typ 2 blixtar
Citera
2013-11-20, 19:22
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Dom där hade dock "stavar" istället för kulor medans dom i 6-pack hade kulor.

Linders, Krevad och Royal Party (Fyrverkeri Import) har fortfarande kulor i sina.

Alla kommer väl med kulor? Har aldrig stött på några med annat sen jag började med såna på 90-talet. Har köpt vanliga 6-pack och sådana 150 pack från både Svea och andra ställen, tycker det låter lite konstigt med något annat?
Citera
2013-11-20, 19:24
Medlem
Tigerskotts avatar
Köpte av Rusta för ett par år sedan ett billigt "mixrör" med en del gröna bollar och andra saker.
Det är av märkte Panda - Hanssons verkar det vara som har/hade dessa och dom innehåller kulor "crackling balls" och fungerar fortfarande utmärkt (testade en idag
Citera
2013-11-20, 20:16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Alla kommer väl med kulor? Har aldrig stött på några med annat sen jag började med såna på 90-talet. Har köpt vanliga 6-pack och sådana 150 pack från både Svea och andra ställen, tycker det låter lite konstigt med något annat?

Nej, Svea hade ett år crackling balls vars sån där crackling var typ fyrkantiga stavar istället. Men bara dom i 150-packen. Vet inte om dom ändrat det på senare dar, dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Köpte av Rusta för ett par år sedan ett billigt "mixrör" med en del gröna bollar och andra saker.
Det är av märkte Panda - Hanssons verkar det vara som har/hade dessa och dom innehåller kulor "crackling balls" och fungerar fortfarande utmärkt (testade en idag

Hur är dom om du jämför med dessa: http://www.youtube.com/watch?v=YFI4cfp1igo ?
Citera
2013-11-21, 15:47
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:

Enda ja hittar är dem små 6-packen.Åretom butikerna kanske säljer restlager utav 150 rören.who knows .Dock Säljer hanssons både Mini raketer och crackling balls i 150 rör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in