2013-11-19, 04:44
Bannlyst
Jag ska göra prövning idag för gmu men jag har kass kondition, någon som vet hur jag kan förbättra min kondition bara för den stunden? någon jag ska dricka eller göra?
2013-11-19, 08:32
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jag ska göra prövning idag för gmu men jag har kass kondition, någon som vet hur jag kan förbättra min kondition bara för den stunden? någon jag ska dricka eller göra?

Du kan ha sämst "kondition", det är en hög mjölksyratålighet du ska.
2013-11-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters

Tyvärr finns det ingen mirakel medicin, det ända som finns är olagligt men det är bara skit.
Om du cyklar mycket så har du fördel annars om det går för dåligt sök in nästa gång och träna upp benstyrkan och konditionen!
2013-11-19, 13:24
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12
Är dessa inriktningar något man måste veta på prövningen eller är det efter GMU?

Du kommer fram till något tillsammans med din YV
2013-11-19, 14:49
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12
Är dessa inriktningar något man måste veta på prövningen eller är det efter GMU?

Citat:
Ursprungligen postat av steffen13
Du kommer fram till något tillsammans med din YV

Det kan vara bra att veta innan GMU så du kan göra de lättare för dig och söka till regementet där tjänsten finns (förutsatt att de söker personal). Om inte det så för att göra de smidigare på själva mönstringen, så slipper du sitta 1 timma hos YV, den gången jag mönstrade var hon glad att jag visste i princip vad jag ville. För vissa har aldrig ens kollat på vad de finns för befattningar.
2013-11-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Det kan vara bra att veta innan GMU så du kan göra de lättare för dig och söka till regementet där tjänsten finns (förutsatt att de söker personal). Om inte det så för att göra de smidigare på själva mönstringen, så slipper du sitta 1 timma hos YV, den gången jag mönstrade var hon glad att jag visste i princip vad jag ville. För vissa har aldrig ens kollat på vad de finns för befattningar.

Så för varje omgång är alltså inte alla befattningar öppna att välja medan? Det låter iof logiskt.
Dvs, med YV så får du välja bland de befattningar som de söker?

KAn man kolla innan man mönstrar vilka befattningar som kommer finnas tillgängliga?
2013-11-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Låter rätt riskabelt, då det är psykologen som man visar sina betyg för, och enligt egen erfarenhet och andras så är dem trötta människor som inte bryr sig om man har bortförklaringar! Men åk dit och testa för tusan!

Allt var lugnt. Tog med ett sex år gammalt recept från optikern, dom ville bara ha en "uppfattning" om vad man hade. Dock så kan jag självklart inte lova att alla sjuksköterskor är lika snälla! Hon sa ingenting om betyget alls.

Förutom det gick alla testerna bra!
2013-11-19, 19:15
Medlem
En officerare på mönstringen sade att sjuksköterskan hade tillgång till allas sjukjournal. Stämmer det?
Jag har opererat mig men jag uppgav icke det och sköterskan sade inget om det heller. De har väl endast tillgång till brottsregistret?
2013-11-19, 19:39
Medlem
Drdeoos avatar
Någon som kan visa mig sin GMU-biljett till Stockholm?
2013-11-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
En officerare på mönstringen sade att sjuksköterskan hade tillgång till allas sjukjournal. Stämmer det?
Jag har opererat mig men jag uppgav icke det och sköterskan sade inget om det heller. De har väl endast tillgång till brottsregistret?

Om de hade tillgång till det bör det vara ett brott mot OSL (Offentlig- och sekretesslagen) så det utgår jag från att dom inte har.
2013-11-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengednorr
Om de hade tillgång till det bör det vara ett brott mot OSL (Offentlig- och sekretesslagen) så det utgår jag från att dom inte har.
Tyckte det var märkligt att han sa så
2013-11-19, 21:14
Medlem
Lima11s avatar
Mönstrade idag, med följande resultat:

Psykolog: 7 rakt igenom
Inskrivning: 7
Styrka: 9 (1109)
Cykel: 7
Tjänstbarhet: A
Hörsel/Syn: A

Preliminärt uttagen till Jägarledningspluton/AJB.
Arvidsjaur med andra ord.

Någon mer som ska dit? Eller någon som vet något om utbildningen, upplys mig i så fall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in