2013-11-20, 15:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Blir de aggressiva av 10 Staropramen föreslår jag att du byter umgängeskrets. Det är nämligen samma sak som att dra i sig en kvarting. Hoppas ingen av dem innehar skjutvapen.

Nej det är uppenbarligen inte samma sak, då de själva valt att sluta med starksprit för att de ofta under berusning av starksprit, och då särskilt Whiskey faktiskt, fått aggressiva tendenser.
Dom kan dricka öl, utan att känna likadant och enligt deras respektetive inte beter sig på samma sätt efter öl som efter sprit. En av dom sa (jag hävdar nu inte att det stämmer, men jag ska försöka luska i saken) att just whiskey innehåller något ämne som man kan bli aggressiv av.
Citera
2013-11-20, 15:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilka frågor läser du in i mitt inlägg? - De enda frågor jag f.n. har är:
1. Var finns flipperspelskvittot?
2. Varför försvann såväl Flipp-on som en Blocket-annons?

Ja det finns ju två alternativ som svar på din fråga nr 2.

1: Hen var ett troll.
2: Hen blev så misstrodd på en gång att den fann det helt bortkastat att bidra med något. Hen blev ju inte bara misstrodd, hen fick ta skit från en del skribenter också. Jag skulle också tänka " Men skit i det då"
Citera
2013-11-20, 17:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Betr. pengarna så är det inga problem: Om inte annat så gjordes den 5 juli ett uttag på 1.400.

Antag att han var lagom tankad under båtfärden, men så pass vinglig ändå att han lyckades fumla bort sina solglasögon:

Födelsedagen inleddes redan den 26/7 med att tära på förrådet: 37 ./. 8 = 29. På morgonen/fm den 27/7 behövdes en liten återställare: 29 ./. 4 = 25.

Inför båtfärden: 25 ./. 2 = 23 (anm. MJ körde hela sträckan t.o.r.). – Det förtjänar också anmärkas att FS var fulltankad på cannabis och high score. – Men för tillfället rådde spelförbud.

Efter båtfärden kom tankningarna i gång på fullt allvar: Han försvann efter hemkomsten till en skogsdunge i Svartedalen, rökte på för kung och fosterland; återvände efter ett par timmar; nu något snedtankad. När skymningsmörkret nalkades klämdes ytterligare 6 bärs = 17 kvar i förrådet. - Därefter blev det ganska stirrigt, för att inte säga flaxigt och flipprigt.

Flipperspelet baxades till soft death metal ett par decimeter bort från lönnutrymmet; pistol och ammunition lirkades fram, klockan närmade sig midnatt och the King svepte bort en gammal dammig boktrave; satte sig tungt i biblioteksfåtöljen och studerade den snirkliga FN-stämpeln – som påminde om monogrammen på mormors handbroderade linnehanddukar. Han gjorde ett par försök att resa sig från den bakåtlutande fåtöljen, gungade till slut upp och tassade på bara fötter fram till den skenheliga familjen Addams, där han med pistolmynningen riktad mot Morticia förgäves försökte spegla sig i toppglaset. Ett svagt ögonblick tänkte han förflytta sig till övervåningen där det fanns en spegel, men lade i stället ifrån sig pistolen på bokbordet, drog av sig sina jeans och sin hårsnodd, ruskade på huvudet utan att få det rätt, och sträckte till slut ut sig på sängen. Det kan vara värt att nämna att han dessförinnan hann svepa en redan påbörjad sängfösare = 16 öl kvar i sänglådan (de var urdruckna den 31/7). Under morgondagen hade han tänkt ställa in fyra i kylen, men ibland blir det inte riktigt som man planerat.
Eller så tog han en öl som sängfösare, precis som han har gjort varje kväll i över en månad, och somnade på soffan.
Citera
2013-11-20, 18:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så tog han en öl som sängfösare, precis som han har gjort varje kväll i över en månad, och somnade på soffan.
Eller satt på en gravstenskant, behärskad av svårt vemod vid tankarna på sin älskade mormor
och blev väldigt frånvarande. Flera timmar faktiskt.
Helt ren. Helt opåverkad av alla möjliga substanser.

En fin, känslig kille och hans möte med en andlig värld en ljummen, trolsk julinatt när
tystnaden var total och allt bara var lugnt och fridfullt.

Undrar just hur många gånger han har besökt gravplatsen sedan den natten i juli 2010?
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-20 kl. 18:47.
Citera
2013-11-20, 18:25
Bannlyst
Citat:
Att sedan MJ skulle ha sms:at FS den 29/7 kl. 10:01:39 - och att FS inte skulle ha mottagit hennes sms - är ytterligare omständigheter som ligger FS i fatet. Vid den tidpunkten stod hennes bil sedan länge (åtminstone sedan drygt tre timmar och upp till nära nog ett dygn, räknat från bankomatbesöket och baserat på vittnesmål) parkerad i Stora Höga.

Fast på sidan 75 i FUP åker Rune runt och letar efter Ms bil 4/8.
Han kör förbi pendeln och ser en silvergrå bil, men det är inte hennes.

Vi har ingen aning om när bilen kom dit.
Kan en GM haft den och kanske recondat/vädrat likdoft ?

Det kan inte uteslutas.

Runes observation är den säkraste av alla. 4/8 på kvällen. Ingen Hyundai, men en annan silvefärgad.
Stämmer bra med de andras utsagor också.
Citera
2013-11-20, 19:27
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det är uppenbarligen inte samma sak, då de själva valt att sluta med starksprit för att de ofta under berusning av starksprit, och då särskilt Whiskey faktiskt, fått aggressiva tendenser.
Dom kan dricka öl, utan att känna likadant och enligt deras respektetive inte beter sig på samma sätt efter öl som efter sprit. En av dom sa (jag hävdar nu inte att det stämmer, men jag ska försöka luska i saken) att just whiskey innehåller något ämne som man kan bli aggressiv av.
FS är inte känd för sitt goda ölsinne. Jag finner det som troligt att han utförde mordet under både ett cannabis- samt alkoholrus. Det där "ämnet" är jag nyfiken på, det ligger, vad det ser ut som, en tömd spritflaska bland de andra flaskliken.
Citera
2013-11-20, 19:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det har nog hänt att så varit fallet precis som enbart alkoholpåverkade personer skyller
på spriten för det man gjort i våldsväg.

Man försöker undandra sig sitt personliga ansvar i det hela och lägger all skuld på
bruket av vad det nu månde vara.

Men visst bör benägenheten öka markant för våldsamma farligheter hos redan labila
personer när det tillförs kemisk stimulantia eller annat i drogväg.

I det specifika fallet med "vår man" tror jag en kombination har förelegat vid
gärningstillfället; öl och spliff. Och ganska mycket av båda delar...

Att kombinera öl och cannabis kan säkert påvekar negativt, det betvivlar jag inte en sekund. Undrar om det är själva "rökat" eller om det är alkoholen som är den som då utlöser det aggressiva? Jag vet inte. Men jag gissar på alkoholen.

Jag vet att folk som röker och vill ha en öl tex oftast väljer att ta ölen efteråt och inte direkt före eller samtidigt som jointen. Vad orsaken var minns jag faktiskt inte.

Ja jag håller även med om att labila personer ska hålla sig borta från allt som har med rus att göra.
Citera
2013-11-20, 19:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Drogliberal skit!

Och det här undersökningsresultatet från staterna betyder ingenting?

Forskarna intervjuade 268 personer
som hade dömts till fängelse för mord
utförda i staten New York under 1984.
Av dessa interner hade 73 varit påverkade
av cannabis under mordet. 18 av
dessa ansåg att det fanns ett samband
mellan mordet och cannabispåverkan.

Ja och det går alltid att hitta drogliberala forskningsrapporter(föråldrade). Nu va det mer så att våldsbrott handlade det om och cannabis användare. Det handlar om forensic och sakkunnigt uttalande som forskar på just farliga män. Så farliga att dom aldrig kommer ut igen.

Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS är inte känd för sitt goda ölsinne. Jag finner det som troligt att han utförde mordet under både ett cannabis- samt alkoholrus. Det där "ämnet" är jag nyfiken på, det ligger, vad det ser ut som, en tömd spritflaska bland de andra flaskliken.

Hans sinne behöver varken öl eller knark han är fullt kapabel ändå skulle jag tro.
Men visst uppgifterna i förundersökningen av x och andra är inte direkt fina omdömen. Och konsumtionen kan ha varit betydligt högre än det fejkade urinpovet som drogs in i tråden.
Fejkade bilder.
Fejkade flipper säljare
Fejkade kranar
Fejkat urinprov.

Undrar varför hans nuvarande bidragsplats jublade då polisen kom och hämtade honom?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-20 kl. 20:07.
Citera
2013-11-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hans sinne behöver varken öl eller knark han är fullt kapabel ändå skulle jag tro.

FS är en farlig person, det är ju bara att titta på hans brottsregister för att se det.
INGEN av de jag umgås närmast med har blivit dömd för något alls.

FS har 18 domar mot sig. Eller var det 22? Snart en till?
Han förtjänar inte frihet.
Citera
2013-11-20, 22:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
FS är en farlig person, det är ju bara att titta på hans brottsregister för att se det.

Vad rör sig dessa domar om, och har han tidigare blivit frihetsberövad för de brott?

Angående "våldtäkten" så gjorde tjejen ingen polisanmälan.
Angående "strypanklagelsen" så gjorde polis ingen utryckning pga att inget nödsamtal inkom eller fanns registrerad i någon händelerapport av polisiära åtgärder.

Det här är två "brott" som idislats om från en del av skribenter här på F.B men det finns inget som styrker att det verkligen begåtts eftersom det saknas underlag.
Citera
2013-11-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Belastningsregistret är digert och domar finns för misshandel (av hans barn) och narkotika. Trafikbrott förekommer också.

Berättelserna i FUP om strypning, kunde fått dödlig utgång, och en våldtäkt, är skrämmande. Han är dock varken lagförd eller anmäld för dessa händelser, som Tulpanpernilla skriver. Samtidigt känns det svårt att hålla med bland annat denna skribent i någon sorts försök att förringa dessa uppgifter eftersom de passar i ett mönster för aktuell person.

Han kan dock inte dömas igen för de brott han redan sonat... Eller för brott som han aldrig ens anmälts för. Och kommer därför att försättas på fri fot om han frias.

Rent kriminologiskt är, särskilt om uppgifterna i FUP om våld mot kvinnor har substans, det mer troligt än för den inte kriminellt belastade medelpersonen, att mord nu kan ha "krönt" hans brottskarriär. Men utgör förstås inget bevis i sig.
Citera
2013-11-20, 23:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag menar att han missbrukat sin rättighet att ta del av information, som han (FS) sedan olovligen har spridit på nätet (här), vilket han inte har rätt till.
Dra inte in hans försvarare han har inte spritt ut uppgifterna, det har FS gjort.
Det finns ingen lag som förbjuder en åtalad att sprida information från s.k slask. Och det med rätta eftersom de åtalade som anser sig oskyldiga vill att allmänheten ska ta del av det.
I det här fallet är det väldigt specifikt eftersom åklagaren valt att helt sekretessbelägga slasken och det är inte seriöst eller rättssäkert.

Ett ex. där åklagaren borde sekretessbelägga delar av förundersökningen men inte gjorde är Arbogafallet, där åklagaren lade ut bilder av de döda barnen till allmän beskådan i fup.

Sen ser jag hinder av åklagaren att sekretessbelägga de män M hade kontakt med tiden före mordet eftersom det är en relevant fråga i undersökningen av alt.gm
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-11-20 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in