2013-11-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag tycker det är fittigt. Likaså i turneringar där man bara får ha ett visst antal spelare från ett lag eller så, och så pausar man i början och byter in 3 "olovliga" spelare. Det är att utnyttja brister i spelet och man är en fitta kort och gott.

Spelarnas kemi påverkas inte om man byter in dem, har man ett engelskt lag där alla har 10 i kemi, sedan byter in tex Messi som om han hade startat haft typ 2 i kemi, "tar över" den han byter avs kemi och Messi har alltså 10 i kemi i ett lag som han inte ska ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Om jag skulle starta med dom skulle kemin minst sagt bli fucked. Om man byter in efter startsignal spelar dom på full chem. Eller vissa tror inte det men jag har nog lirat över 1000 matcher med sådana byten utslaget på 3 olika fifaspel. Och jag har verkligen inte märkt någon försämring i prestationen.

Edit pucktvåa

Okej I c. Tack så mycket för förklaringen, lär bli tillämpat!
Citera
2013-11-20, 12:33
Medlem
tjena alla fut älskare. skulle gärna ha lite tips på ett bra lag med formationen 4231(2) har spelat ett tag nu men har på senaste tiden gått från div 1 till div 6, känner att jag skulle vilja byta till ett lag med hyffsad offensiv och som håller tätt bakåt . har tidigare kört med bundesliga så skulle helst vilja köra något annat. har dock bara en budget på cirka 20 000 då jag envisats med o slösa massa på packs. tack på förhand !
Citera
2013-11-20, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robbancarlsson
tjena alla fut älskare. skulle gärna ha lite tips på ett bra lag med formationen 4231(2) har spelat ett tag nu men har på senaste tiden gått från div 1 till div 6, känner att jag skulle vilja byta till ett lag med hyffsad offensiv och som håller tätt bakåt . har tidigare kört med bundesliga så skulle helst vilja köra något annat. har dock bara en budget på cirka 20 000 då jag envisats med o slösa massa på packs. tack på förhand !

Så du har alltså gått från div 10 till div1, för att sedan gå upp till sexan igen? hur äre ens möjligt haha
Citera
2013-11-20, 12:43
Medlem
Valvantos avatar
Försöker få ihop ett 3-5-2 lag med dessa spelare:

Eto'o & Aubameyang på topp

Ramos/Thiago/Chiellini/Dante/Kompany minst 2 av dessa som mittbackar

Budget: 275k

Hjälp??
Citera
2013-11-20, 12:46
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbancarlsson

http://www.futhead.com/14/squads/2706108/

Kolla in bänken om du inte gillar alla i startelvan.

Borde kunna hålla tätt bakåt med M/H på båda CB och M/M på LB/RB

Låt inte Sagnas låga pace avskräcka dig. Han är väldigt bra.
Citera
2013-11-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Så du har alltså gått från div 10 till div1, för att sedan gå upp till sexan igen? hur äre ens möjligt haha

haha vetifan hur jag har lyckats med det , gick sjukt bra förrut men på sista tiden har det bara fallerat. inte en passning hittar rätt , backarna står typ o tittar på när bollen går förbi. men det som är konstigt är att jag gör mycket mål men att mitt försvarspel är åt helvete så förlorar oftast på det. brukar läsa lite på den här tråden o ni verkar alltid ha vettiga svar så skulle uppskatta om ni kunde fixa nått vettigt lag som kan hålla tätt bakåt o inte sitta fast i marken när dessa genomskärare kommer
Citera
2013-11-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
http://www.futhead.com/14/squads/2706108/

Kolla in bänken om du inte gillar alla i startelvan.

Borde kunna hålla tätt bakåt med M/H på båda CB och M/M på LB/RB

Låt inte Sagnas låga pace avskräcka dig. Han är väldigt bra.

ser riktigt vettigt ut, gillar benteke irl så känner för o testa denna squad. tack för hjälpen !

såg nu på mina tidigare backar santana o boetang att dom hade m/m som workrates. kanske där problemet ligger
Senast redigerad av robbancarlsson 2013-11-20 kl. 12:56.
Citera
2013-11-20, 12:54
Medlem
HestDrickaColas avatar
När man budade över på en spelare på 13 så bumpades den upp till 6 sek, nu är det 28 sekunder. Skitjobbigt att ha budkrig.
Citera
2013-11-20, 13:03
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl1
http://www.futhead.com/14/squads/2705510/

Hade varit shyst om någon ville avsluta detta lag med ett vettigt försvar
Tack

Väldigt svårt med den där positionen eftersom det är få gröna länkar och alla länkar är kopplade till försvare, vilket ställer till det en hel del.
Citera
2013-11-20, 13:03
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
När man budade över på en spelare på 13 så bumpades den upp till 6 sek, nu är det 28 sekunder. Skitjobbigt att ha budkrig.

15 sek var det väl ändå?

Men håller med, tar år att budkriga i år.
Citera
2013-11-20, 13:04
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Försöker få ihop ett 3-5-2 lag med dessa spelare:

Eto'o & Aubameyang på topp

Ramos/Thiago/Chiellini/Dante/Kompany minst 2 av dessa som mittbackar

Budget: 275k

Hjälp??

Du fattar väl själv att det inte går att få ihop Etoo med Aubameyang utan att använda en snubbe från Gabon i BPL (vilket inte finns) eller en från Kamerun i bundes vilket är denna snubben http://www.futhead.com/14/players/5206/eric-maxim-choupo-moting/

Han kanske funkar som CAM men om du ska lira 352 måste du ju tänka över länksystemet och hur kemin är uppbyggd.

Lewan är mycket lättare då han har en perfect chem med Kuba, Likaså Balo och El Shaarawy.
Senast redigerad av PinkVelour 2013-11-20 kl. 13:07.
Citera
2013-11-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Väldigt svårt med den där positionen eftersom det är få gröna länkar och alla länkar är kopplade till försvare, vilket ställer till det en hel del.

Hmm, ja jag har inte satt mig in i det nya kemisystemet, inte köpt fifa 14 än men blir så sugen ibland.
Lutar åt att vänta på PS4.

Men iaf ang laget, jag vet att du kan FUT. Jag är ute efter 2 yttrar med minst 4* skills och minst 3* WF, samma gäller för CAM. Sen en nickstark ST som inte är allt för slö. + bra WR på CDMarna. Hade uppskattat om du ville ge ett förslag. Jag gillar inte Bundes eller PL, vill ha ha nåt annorlunda..

Kanske är det lättare om de defensiva mittfältarna får bytas ut i det laget jag länkade?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in