2013-11-18, 18:19
  #7897
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Dina tips är samma vecka efter vecka

Självklart! jag är ju långsiktig!
Citera
2013-11-18, 18:26
  #7898
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Haha jag blir inte längre irriterad och arg av att se dina inlägg med samma tips om och om igen, tvärtom tycker nästan det är lite gulligt så börjar le istället. Tror du sagt "bolag som tjänar pengar" i VARJE inlägg du skrivit sen en månad tillbaka MINST.

Kurt-sune, du är allt en skön lirare

När man ser att Kurt-sune skrivit ett inlägg vet man på ett ungefär vad det kommer handla om, men han kan ju sin sak bra och man läser det han skriver iallafall- till skillnad från dina inlägg, som inte innehåller annat än haussningar i klass med one-liners som "köp nu", "detta är en raket" osvosv, på oftast övervärderade skräpbolag.

Men jag håller med dej, Jag gillar honom också!
Citera
2013-11-18, 23:56
  #7899
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Jag vill lära mig helt enkelt. Varför inte köpa in lite bolag i olika branscher och utgångspunkt som jag kan se, från den förståelse jag har, är undervärderad eller kan öka resultatet i framtiden? Går jag på nit här lär jag vara försiktigare nästa gång.
Men det är bra att du kommer med synpunkter. Olika åsikter behövs för att utvecklas.

Transan är mitt enda turn-around innehav. Om du uppmärksammade mitt första inlägg på detta forumet så kan du se att mina innehav konstant gått mot säkrare och tråkigare bolag.
Ursprungliga portfölj: https://www.flashback.org/sp45431305
Nuvarande:
Långsiktiga:
Boliden, kanske för tidigt.
Castellum
Swedbank
NCC
Protector Forsikring, tillväxt till ett billigt pris.

Springare:
Transcom
Semcon, tillväxt till ett billigt pris.

Vill köpa in en eller två tråkiga industri/verkstad aktier också. Vet inte vilka bara ännu. Tar gärna tips.

Att köpa undervärderade bolag är det bästa jag vet, det ska du fortsätta med. Det som är mer riskabelt är att betta på bolag som gått in i väggen och hoppas att de ska resa sig igen. Tycker du inte att vi behöver ha god kunskap om bolagets problem och när de kan lösas för att våga ge sig ut på sådana företag? Det är en sund idé att inte ha så många andra transan-liknande bolag.

Jag har hört många bloggare tala gott om protector. På normaliserad intjäning är aktien säkert prisvärd, men jag har inte tillräcklig koll på hur man analyserar försäkringsbolag och hur dynamiken på den marknaden ser ut. Exempelvis har jag svårt att kunna utröna vilka försäkringsbolag som eventuellt har ett moat eller inte. Jag avstår i brist på kunskap.

Särskilt många tråkiga verkstadsbolag hittar du inte i dessa uppgångstider. Cyclicals gillas av marknaden, varför vill du ha just verkstad? Tiden då verkstad sågs som osäkert och osexigt är förbi, men en vacker dag kan vi vara där igen.
Citera
2013-11-19, 00:42
  #7900
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har nyligen börjat fondspara. Köpte till mig Spiltan Aktiefond Investmentbolag idag.

Har nu 69% Avanza Zero, 7% Danske Invest Global Index, och 24% Spiltan Aktiefond Investmentbolag.

Vilken risknivå anser panelen detta upplägg vara på?
Citera
2013-11-19, 10:13
  #7901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Nej, jag dricker inte beck i plastmugg. Gillar inte smaken och avskyr rulltårta men små smulor är oxå kakor.
Eller så stöttar du cefour och kör vin i plastglas
Citera
2013-11-19, 10:26
  #7902
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har nyligen börjat fondspara. Köpte till mig Spiltan Aktiefond Investmentbolag idag.

Har nu 69% Avanza Zero, 7% Danske Invest Global Index, och 24% Spiltan Aktiefond Investmentbolag.

Vilken risknivå anser panelen detta upplägg vara på?

cirka 6/7 om man ska sätta ett nummer på det.
Citera
2013-11-19, 10:29
  #7903
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
Eller så stöttar du cefour och kör vin i plastglas

Jag ska överväga det när Châteauneuf-du-Pape och Amarone börjar hälla i sitt rödtjut i bisfenolkoppar eller när grisar börjar flyga .

Igår var det köpläge på Serstech och idag är det rea på Karo Bio. Köper man lite Karo idag så kanske man får råd med riktiga kristallglas .
Citera
2013-11-19, 12:49
  #7904
Medlem
awweees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Serstech gick ned som fan idag oförtjänat.

Annars Emotra, Prostalund och Mavshack är andra högoddsare jag ligger inne i.

Dessa kan ge bra jävla avkastning men du kan förlora mycket pengar också så gå inte in med pengar du "inte har" som någon jävla snubbe i Serstech tråden, men det vet du redan

Läs på och avgör själv

Haha jag blir inte längre irriterad och arg av att se dina inlägg med samma tips om och om igen, tvärtom tycker nästan det är lite gulligt så börjar le istället. Tror du sagt "bolag som tjänar pengar" i VARJE inlägg du skrivit sen en månad tillbaka MINST.

Kurt-sune, du är allt en skön lirare

tackar och bugar
Citera
2013-11-20, 11:07
  #7905
Medlem
stolsittarens avatar
Starbreeze släpper imorgon sin delårsrapport, den lär ju inte vara nådig. Aktien kommer gå långt norrut imorgon!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/starbreeze/starbreeze-krossar-min-prognos
Citera
2013-11-20, 11:37
  #7906
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Starbreeze släpper imorgon sin delårsrapport, den lär ju inte vara nådig. Aktien kommer gå långt norrut imorgon!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/starbreeze/starbreeze-krossar-min-prognos

Eller nedåt? Det är inte sällan det utfaller sig tvärtom som majoriteten tror på börsen. Sedan är det bra dumt att spekulera i enskilda rapporter. Antingen tror man på bolaget på längre sikt eller inte. En enskild rapport säger knappast så mycket egentligen.
Citera
2013-11-20, 12:17
  #7907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Starbreeze släpper imorgon sin delårsrapport, den lär ju inte vara nådig. Aktien kommer gå långt norrut imorgon!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/starbreeze/starbreeze-krossar-min-prognos

Känns lite som när CDON skulle redovisa rapporten i somras, tror det var SEB som rekommenderade 50kr pga de sade att CDON hade fixat problemet med lagren.. sedan när rapporten kom hade de tydligen inte fått bukt på problemen och aktien droppade som bara attans.. internt hade SEB kört sälj rekommendation..
Citera
2013-11-20, 12:27
  #7908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eller nedåt? Det är inte sällan det utfaller sig tvärtom som majoriteten tror på börsen. Sedan är det bra dumt att spekulera i enskilda rapporter. Antingen tror man på bolaget på längre sikt eller inte. En enskild rapport säger knappast så mycket egentligen.


Det hänger väl helt på vilken investeringshorisont man har?

Med detta inget sagt om Starbreeze ingen jävla aning om hur det kommer gå för bolaget, vet inte ens vad de sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in