Citat:
Ursprungligen postat av
Caparzo
Om du har varit aktiv på det här forat har du nog sett att jag inte har mycket till övers för tillväxtbolag som inte kan bära sin egen värdering. Jag föredrar lägre värderade bolag med lägre tillväxt än de mest sexiga tillväxtstories som finns. Varför inte vara ännu mer försiktig och helt undvika turnaround-case såvida man inte har bra koll på hur säkert det är att det ska inträffa och när det ska inträffa. Det finns alltför många fall av bolag som till synes ser billiga ut, men som visar sig vara värdefällor. Eniro, HQ, Kappahl, Wesc etc.
Jag vill lära mig helt enkelt. Varför inte köpa in lite bolag i olika branscher och utgångspunkt som jag kan se, från den förståelse jag har, är undervärderad eller kan öka resultatet i framtiden? Går jag på nit här lär jag vara försiktigare nästa gång.
Men det är bra att du kommer med synpunkter. Olika åsikter behövs för att utvecklas.
Transan är mitt enda turn-around innehav. Om du uppmärksammade mitt första inlägg på detta forumet så kan du se att mina innehav konstant gått mot säkrare och tråkigare bolag.
Ursprungliga portfölj:
https://www.flashback.org/sp45431305
Nuvarande:
Långsiktiga:
Boliden, kanske för tidigt.
Castellum
Swedbank
NCC
Protector Forsikring, tillväxt till ett billigt pris.
Springare:
Transcom
Semcon, tillväxt till ett billigt pris.
Vill köpa in en eller två tråkiga industri/verkstad aktier också. Vet inte vilka bara ännu. Tar gärna tips.