1. Sverige - Portugal 1
2. Frankrike - Ukraina 1
3. Kroatien - Island 1
4. Rumänien - Grekland 1
5. Algeriet - Burkina F 1X
6. Belgien - Japan 1
7. England - Tyskland 2
8. Norge - Skottland 1
9. Holland - Colombia 1
10. Polen - Irland X
11. Sydafrika - Spanien 2
12. Turkiet - Vitryssl X
13. Österrike - USA 1
Nu borde vi väl slippa träningsmatcher fram till mars? Ljuvligt. Visserligen lär jag inte sätta 13 ändå men det känns mer motiverande att spela när man vet alla gör sitt yttersta!
Som vanligt satte man tävlingsmatcherna men missade träningskamperna, men vi får glädja oss åt jackpot!
Äntligen en riktig omgång igen utan massa meningslösa landslag ingen bryr sig om.
Jackpot på fem mille nu med vilket alltid välkomnas!
M 32
1. Cardiff -Manch.U 2
Här skall givetvis United vara bättre och ta hem en nödvändig trea. Uniteds seger senast mot Arsenal gör antagligen att de känner att de är med på allvar igen och då vinner man en sådan här match.
2. Elche -Valencia X2
Valencia är rättmätig favorit men här är det lite skrälläge och även om jag nöjer mig med X2 kan en helgardering vara på sin plats då Elche mycket väl kan ställa till det rejält för gästerna.
3. Sevilla -R.Betis 1
Så blir det.
4. Vallecano-Espanyol 1X
Espanyol gör det ofta helt okej och är sällan helt borta i en match vilket hemmalaget här kan få erfara, luktar kryss här tycker jag men jag går på hemmaplan i garderingstänket.
5. Bologna -Inter 2
Tar du med ett kryss här är du helgarderad. Nu tycker inte jag det behövs dock då Inter bör plocka detta och gästerna är ju obesegrade borta såhär långt dessutom, en trend som håller i sig över helgen.
6. Sampdoria-Lazio X
0-0.
7. Sassuolo -Atalanta 1X
En hel del procent på gästerna tror jag beror på att få känner till hemmalaget men detta förlorar inte Sassuolo! Det skulle vara att man inte får hål på gästerna då men förlorar gör man ej som sagt.
8. Udinese -Fiorentin X
Krysset känns som ett resultat inget av lagen vore alltför missnöjda med och då har det en tendens att bli så dessutom.
9. Nantes -Monaco 2
Monaco har varit lite sämre på slutet och detta är ett inte det lättaste man kan göra i ligan men jag tror Monaco studsar tillbaka här och tar en viktig seger.
10. Nice -St.Etien. 1X
Nice har varit bra hemma såhär långt och St Etienne får svårt här. Känner mig väldigt trygg med 1X.
11. Hamburg -Hannover 1X
Hamburg behöver en seger för att inte dras med i den akuta bottenstriden och Hannover vet att en seger här gör att de kan lämna densamma på betryggande avstånd. Tufft match och hemmastödet kan visa sig ack så viktigt. VOLKPARKSTADION!
12. W.Bremen -Mainz 1
Bremen sätter ner foten hemma!
13. Trabzonsp-Eskisehir 1
Vinner inte alltid turkiska lag hemma?