2013-11-19, 11:34
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Värdparet är dessutom franska och tysk-brasilianska invandrare.
Varför vill SD frottera sig med sådana?

Kanske för att vi har väldigt många människor med invandrarbakgrund både bland våra aktiva och våra väljare - däribland jag själv.

Mår du bra av att sitta och spy oseriös galla över SD?
Citera
2013-11-19, 12:15
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Därför att det man säger när man inte bjuder in honom, är att man inte står för demokrati. Eller? Jag är osäker.

Måste jag alltid bjuda Jimmie till mina hemmafester då?
Citera
2013-11-19, 13:16
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy

Om dina hemmafester sänds i statlig television med alla andra riksdagspartiers ledare inbjudna så skulle jag säga; ja, det måste du.

Eller så förbjuder du helt enkelt oliktänkande på din fest, det fungerar ju fint det med
Citera
2013-11-19, 15:53
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Om dina hemmafester sänds i statlig television med alla andra riksdagspartiers ledare inbjudna så skulle jag säga; ja, det måste du.

Eller så förbjuder du helt enkelt oliktänkande på din fest, det fungerar ju fint det med

Vilket jävla tjat om statlig television. Vad jag vet så sänder statlig television massa av arrangemang som är av privat karaktär. Skall Åkesson inbjudas till samtliga dessa och varför?
Givetvis inbjuder en privat aktör de som han vill och som han/hon/de anser passa på sammankomsten. Tydligen så anser inte styrelsen i Nobelstiftelsen att Åkesson platsar i sammanhanget och då får han väl acceptera det.
I och för sig tror jag han gör det men offerkappan hänger som vanligt längst fram i garderoben när det gäller SD och dess anhängare.
Citera
2013-11-19, 16:25
Medlem
Pratet om att nobelfesten är någon sorts privatfest förstår jag inte.
Citera
2013-11-19, 16:29
Medlem
den är ändå dödtrist .. skippa och titta på en rulle i tv-soffan istället
Citera
2013-11-19, 16:56
Medlem
tverskoys avatar
Citat:

Jag är för frihet, jag tycker att man ska kunna välja vem man bjuder. Det är inte Sovjet vi bor i.
Citera
2013-11-19, 17:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad jag vet så sänder statlig television massa av arrangemang som är av privat karaktär. Skall Åkesson inbjudas till samtliga dessa och varför? Givetvis inbjuder en privat aktör de som han vill och som han/hon/de anser passa på sammankomsten.

Jag tycker att det är fel att jämföra nobelfesten med en vanlig privat fest. Tänk på att Nobeldagen faktiskt är en officiell flaggdag i Sverige:

Citat:
Flaggdagar

10 december
Nobeldagen, dagen då nobelprisen delas ut i Sverige och Norge (efter Alfred Nobels dödsdag 1896).

Nobeldagen
Svenska flaggdagar

Även om det är en privat stiftelse som håller i allting, så är det ändå en svensk offentlig händelse, både prisutdelningen och festen, som involverar vårt kungapar, våra styrande och representanter från hela världen. Gästlistan bygger exempelvis på UD:s diplomatlista:

http://www.regeringen.se/sb/d/5358/a/97684

Och som sagt. Nobeldagen, dagen då priserna delas ut, är en officiell flaggdag.
Citera
2013-11-19, 17:14
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Även om det är en privat stiftelse som håller i allting, så är det ändå en svensk offentlig händelse, både prisutdelningen och festen, som involverar vårt kungapar, våra styrande och representanter från hela världen. Gästlistan bygger exempelvis på UD:s diplomatlista:

http://www.regeringen.se/sb/d/5358/a/97684

Och som sagt. Nobeldagen, dagen då priserna delas ut, är en officiell flaggdag.

Det gör ingen skillnad. Det är ändå stiftelsen som bestämmer vem som får komma och man har full rätt till att INTE bjuda in lille Jimmy.

Du kanske på fullt allvar vill propagera till att man skall utöka den befintliga diskrimineringslagen till att även omfatta politiska åsikter så att Jimmy kan göra en anmälan till DO?

Det är väl så att Sd vill avskaffa nu nämnda lag och DO? eller har jag fel?

Lille Jimmy har dessutom deklarerat att han inte vill komma och att han har bättre saker för sig vilket för mig innebär att det inte längre finns något problem.

Finns det verkligen någon anledning att fortsätta gnälla?
Citera
2013-11-19, 17:18
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Ansvarig för denna mobbing är Lars Heikensten. Varför gör han så här? Att det handlar om principer är ju uteslutet om man ser till gästlistan i övrigt. Det handlar knappast om omsorg för karriären heller för där har han rimligen peakat för länge sedan. Så vad handlar det om?
Citera
2013-11-19, 17:42
Medlem
P3RK3L3s avatar
Så om Nobelkommittén hade bjudit Jimmy på fest från början så hade SD idag haft färre väljare?

Hur många procentenheter sjunker stödet till SD med om man börjar bjuda Jimmy och t.ex. Kenta?
Citera
2013-11-19, 17:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det gör ingen skillnad. Det är ändå stiftelsen som bestämmer vem som får komma och man har full rätt till att INTE bjuda in lille Jimmy.

Det har de. Men jag anser ändå inte att händelsen kan jämföras med t.ex Berras birafest i Hässelby eller Lisas tjejmiddag på Vaxholm. Bland annat eftersom de inte har några officiella flaggdagar, men även av andra anledningar.

Citat:
Du kanske på fullt allvar vill propagera till att man skall utöka den befintliga diskrimineringslagen till att även omfatta politiska åsikter så att Jimmy kan göra en anmälan till DO?

BRÅ har utökat definitionen av vilka som räknas som offer för hatbrott till att även innefatta politiker så vem vet vad som händer i framtiden på denna front.

Men jag tror inte att det är något som SD kommer att arbeta för. Och DO är inte rätt väg att gå i just detta fall, men man tycker bara att de berörda borde visa mer respekt för hur officiell nobeldagen, prisutdelningen och nobelfesten uppfattas som. Och agera mer vuxet.

Förmodligen är det många, både i Sverige och utanför Sverige, som tror att detta är en delvis statlig tillställning med tanke på gästlistan och med tanke på att nobeldagen är en flaggdag.

Citat:
Lille Jimmy har dessutom deklarerat att han inte vill komma och att han har bättre saker för sig vilket för mig innebär att det inte längre finns något problem.

Innerst inne så vill nog Jimmie komma. Men den mobbade vill inte alltid erkänna öppet att han saknar godisklubban som mobbarna tog. Då är det bättre att säga att man inte bryr sig om godisklubban...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in