Citat:
Ursprungligen postat av
Mihailovic
Det gör ingen skillnad. Det är ändå stiftelsen som bestämmer vem som får komma och man har full rätt till att INTE bjuda in lille Jimmy.
Det har de. Men jag anser ändå inte att händelsen kan jämföras med t.ex Berras birafest i Hässelby eller Lisas tjejmiddag på Vaxholm. Bland annat eftersom de inte har några officiella flaggdagar, men även av andra anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mihailovic
Du kanske på fullt allvar vill propagera till att man skall utöka den befintliga diskrimineringslagen till att även omfatta politiska åsikter så att Jimmy kan göra en anmälan till DO?
BRÅ har
utökat definitionen av vilka som räknas som offer för hatbrott till att även innefatta politiker så vem vet vad som händer i framtiden på denna front.
Men jag tror inte att det är något som SD kommer att arbeta för. Och DO är inte rätt väg att gå i just detta fall, men man tycker bara att de berörda borde visa mer respekt för hur officiell nobeldagen, prisutdelningen och nobelfesten uppfattas som. Och agera mer vuxet.
Förmodligen är det många, både i Sverige och utanför Sverige, som tror att detta är en delvis statlig tillställning med tanke på gästlistan och med tanke på att nobeldagen är en flaggdag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mihailovic
Lille Jimmy har dessutom deklarerat att han inte vill komma och att han har bättre saker för sig vilket för mig innebär att det inte längre finns något problem.
Innerst inne så vill nog Jimmie komma. Men den mobbade vill inte alltid erkänna öppet att han saknar godisklubban som mobbarna tog. Då är det bättre att säga att man inte bryr sig om godisklubban...