2010-10-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Förövrigt är han liksom inte ensam i styrelsen...

Det menar jag inte heller, någon tog honom som exempel eftersom han är sosse.
Citera
2010-10-28, 15:27
Medlem
Vad mer uträttar man på en nobelfesten förutom att se ut som en komplett jävla idiot i finklädsel, klappa med jämna mellanrum och äta sig mätt?
Citera
2010-10-28, 15:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Jo, för SD fick ju faktiskt 57%! Eh, vänta nu... 5,7% ska det ju vara. Ärligt: Tror faktiskt att "svenska folket", till sin helhet, bryr sig oerhört lite huruvida Herr Åkesson blev bjuden eller inte till Nobelmiddagen. Men SD-anhängarna är dock oerhört flitiga på nätet, så man kan ju få uppfattningen att de är flera hundratusen fler än vad de faktiskt är...

SD-anhängarna kan jag inte uttala mig för, men även jag tycker det är ett märkligt beteende. Det handlar inte om procentsatsen, utan om vilka principer som vägleder arbetet i ett demokratiskt land. Väljer man att bjuda in en tossing som Ohlyckan, egentligen enbart för att han representerar ett riksdagsparti, då förefaller det som ett orimligt ställningstagande att inte bjuda in Åkesson, som knappast har värre åsikter. Detta tror jag att rätt många svenskar också anser. Vi brukar inte gilla den här typen av särbehandling.
Citera
2010-10-28, 15:40
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Vad mer uträttar man på en nobelfesten förutom att se ut som en komplett jävla idiot i finklädsel, klappa med jämna mellanrum och äta sig mätt?
Det viktigaste är nog att få känna sig jävligt fina och lite bättre än gemene man Låt eliten få ha sin fest och låt dom få bjuda vilka de behagar. Jimmy Åkesson kan strunta i att bjuda nobelstiftelsen på sin fest så är dom kvitt sen.

Min poäng är att det här är en privat sak. Helt privat.
Citera
2010-10-28, 15:48
Medlem
bartmens avatar
Jag tycker att det bara tyder på hur långt åt vänster hela detta landet är, oavsett vilket parti man än tillhör, så är det fel att tycka att massinvandring är fel och borde stoppas upp för att kunna sätta folk i arbete...

Men nej, lite OT, men att Åkesson inte får vara med är helt bisarrt, vi lever i en "demokrati", alla människor har rätt att tycka som man vill, men ändå är det FEL att rösta SD. Men de har kommit in genom ett rättvist val och inget fusk har begåtts.

Så, får alla andra ledare en inbjudan, så ska Åkesson också ha en, tycker det är konstigt att man aldrig får höra hur extremvänstern apar sig med att kasta sten på torgmöten, usch, och Ohly får en inbjudan...

Nej, men detta kommer att gynna SD hoppas jag!
Citera
2010-10-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Det viktigaste är nog att få känna sig jävligt fina och lite bättre än gemene man Låt eliten få ha sin fest och låt dom få bjuda vilka de behagar. Jimmy Åkesson kan strunta i att bjuda nobelstiftelsen på sin fest så är dom kvitt sen.

Min poäng är att det här är en privat sak. Helt privat.
Jag instämmer. Därför begriper jag inte heller all gnäll att han inte får vara en i apologeternas församling. Nu slipper Åkesson göra åtlöje av sig själv genom sin närvaro på festen och kan dessutom ägna sig åt ytterliggare produktiva och politiska aktiviteter medan resten av det ädla gänget leker ''fin-i-kanten''.
Citera
2010-10-28, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Men ärligt talat, varför ska en WT som Åkesson gå på nobelmiddagen?

Varför ska en WT som Mona Sahlin gå då för? Eller varför skulle Fredrik Reinfeldt gå för? Antingen bjuder man in alla partiledare som sitter i riksdagen eller så bjuder man inga. Men fortsätt racka ned på SD. Den taktiken har ju fungerat så bra hittils!
Citera
2010-10-28, 16:04
Medlem
gunseng2s avatar
Så jävla onödigt idiotiskt av etablissemanget återigen. Man hör alltid kritik mot att SD ska släppa sin martyrroll och sluta måla ut sig själva som offer. Men vafan, dom blir ju gjorda till offer av samma etablissemang hela jävla tiden.
Att inte behandla SD lika är att ge upp alla demokratiska ideal.
Citera
2010-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Varför ska en WT som Mona Sahlin gå då för? Eller varför skulle Fredrik Reinfeldt gå för? Antingen bjuder man in alla partiledare som sitter i riksdagen eller så bjuder man inga. Men fortsätt racka ned på SD. Den taktiken har ju fungerat så bra hittils!

Varken Sahlin eller Reinfeldt är WT, hur tänkte du där?
Citera
2010-10-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Så jävla onödigt idiotiskt av etablissemanget återigen. Man hör alltid kritik mot att SD ska släppa sin martyrroll och sluta måla ut sig själva som offer. Men vafan, dom blir ju gjorda till offer av samma etablissemang hela jävla tiden.
Att inte behandla SD lika är att ge upp alla demokratiska ideal.

Behandlas lika som vilka?
Samtliga politiska partier väljer vilka man samarbetar med, och en stiftelse väljer vilka personer de vill bjuda.

Att SD inte får några att samarbeta med politiskt har inte med demokrati att göra, eller anser du att
t ex moderaterna MÅSTE samarbeta med vänstern?

Sen om man börjar diskutera hur många platser man skall ha i utskott och liknande, då kan man kanske börja tycka att det är odemokratiskt agerat, men det är ju en helt annan femma.

Jimmie Nazist med jugend kan uppenbarligen inte ens föra sig i offentliga sammanhang och får därför acceptera att privata aktörer inte väljer att bjuda in dem, fullt förståeligt anser jag.
Senast redigerad av karlstaden 2010-10-28 kl. 16:17.
Citera
2010-10-28, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Varken Sahlin eller Reinfeldt är WT, hur tänkte du där?

Sahlin inte WT? Ok, Förorts-WT då, vilken ju är flera resor värre.
Citera
2010-10-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Sahlin inte WT? Ok, Förorts-WT då, vilken ju är flera resor värre.

Nej, Sahlin är definintivt inte WT. Du kanske borde läsa på vad WT innebär innan du slänger floskler kring dig som du uppenbarligen inte förstår vad de betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in