Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Men vad säger ni om man skulle köra graves solo top och bygga honom likt Jayce, lite mer offtank?
Eller är det en helt värdelös ide?
Det låter som en värdelös idé, hans spells har alldeles för dålig utility för att det ska fungera lika bra som Jayce. Sen blir han knappast speciellt tanky, det är marginellt gentemot en vanlig AD. Kommer till exemepel en Renekton "In" på dig som Graves så tar du knappast där ifrån, gentemot om du spelar Jayce så går det lite lättare. Sen har Graves ett mycket bättre kit för ren AD bara och det går inte riktigt att köpa BOTRK & shiv och försöka duella folk, eller ja det går ju men det är knappast den ultimata builden.
Största problemet när man spelar en ren ad-carry top är ju att om man hamnar emot en Renekton/Malphite/Singed/cho/zac som kan bygga Sunfire, Omen/Frozen heart & Thornmail så kan dem splitpusha hela gamet och gör indirekt två stycken champs rätt värdelösa.
Ska du promt spela en AD carry toplane så är nog antingen Quinn, Lucian eller Vayne mycket bättre val tycker jag. Quinn har mycket bättre roaming kapacitet, och lite bättre kit för att duellera och framför allt så har hon bättre kit för att köpa en botrk. Lucian är en enorm bully i lane och det är nog därför han skulle fungera. Och vayne är vayne, hon har true damage i sit kitt och har en bra kit helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vooby1
Senaste två dagarna har jag haft högre ping än normalt, brukar ligga på 38-42 och nu har jag 56-59. Någon som vet vad det kan bero på samt hur jag kan fixa det?
Du kan ju testa stänga av bakgrunds program, eller starta om routern, om du inte redan testat det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Samwise
Angående Graves så har han väl spelats i NALCS mest då av qtipe och har för mig att Doublelift spelade honom under allstars och mot dignitas i den är extremt långa matchen som CLG lyckades vinna.
Jo, imaqtpie har pickat honom i NA, men knappast mycket. Han spelades 7 gånger i spring season & 15 gånger i summer season, på totalt 116 matcher på varenda säsong. Rätt dålig facit, och då ska vi inte ens prata om hur många wins han har, vilket vara .. väldigt lågt.
Hittar inte statsen på LPL spring, men i LPL summer spelades han två gånger så.. ja.