2013-11-19, 13:30
  #13357
Medlem
Runkamackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Men vad säger ni om man skulle köra graves solo top och bygga honom likt Jayce, lite mer offtank?
Eller är det en helt värdelös ide?

Kan inte se att det skulle fungera om jag ska vara ärlig. Graves har alldeles för svaga spells för att kunna utgöra offtank rollen. Jayce däremot har en speedbuff och knockback vilket gör han någorlunda användbar även om han inte stompar lanen.
Citera
2013-11-19, 13:33
  #13358
Medlem
Runkamackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Om du nu menar att den nya champen är någon ny master yi, så måste jag nog göra dig besviken. Bara för att de har svärd är de inte samma karaktär.

Det är en tidig blick på en champ, som verkar vara ganska färdigdesignad, jag gissar på 4-8 veckor, men de enda som verkligen vet är Riot. Vi har sett draken tidigare och den lär inte komma på ett bra tag, medan jinx kom 5veckor (nu blir jag osäker, men ca) efter att man fick se hennes planch, även om det fanns hints om henne i "fotot" med sommarskinsen.

Besviken blir jag då inte!

Okej, med andra ord hinner man köpa en champ och få ihop ip innan den nya släpps.
Citera
2013-11-19, 13:42
  #13359
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Förespråkar också eko!

Man måste vara miljövänlig! Jag källsorterar förövrigt, om någon nu var intresserad av att veta
Citera
2013-11-19, 14:16
  #13360
Medlem
Senaste två dagarna har jag haft högre ping än normalt, brukar ligga på 38-42 och nu har jag 56-59. Någon som vet vad det kan bero på samt hur jag kan fixa det?
Citera
2013-11-19, 14:45
  #13361
Medlem
Samwises avatar
Angående Graves så har han väl spelats i NALCS mest då av qtipe och har för mig att Doublelift spelade honom under allstars och mot dignitas i den är extremt långa matchen son CLG lyckades vinna.
Citera
2013-11-19, 15:08
  #13362
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Men vad säger ni om man skulle köra graves solo top och bygga honom likt Jayce, lite mer offtank?
Eller är det en helt värdelös ide?
Det låter som en värdelös idé, hans spells har alldeles för dålig utility för att det ska fungera lika bra som Jayce. Sen blir han knappast speciellt tanky, det är marginellt gentemot en vanlig AD. Kommer till exemepel en Renekton "In" på dig som Graves så tar du knappast där ifrån, gentemot om du spelar Jayce så går det lite lättare. Sen har Graves ett mycket bättre kit för ren AD bara och det går inte riktigt att köpa BOTRK & shiv och försöka duella folk, eller ja det går ju men det är knappast den ultimata builden.

Största problemet när man spelar en ren ad-carry top är ju att om man hamnar emot en Renekton/Malphite/Singed/cho/zac som kan bygga Sunfire, Omen/Frozen heart & Thornmail så kan dem splitpusha hela gamet och gör indirekt två stycken champs rätt värdelösa.

Ska du promt spela en AD carry toplane så är nog antingen Quinn, Lucian eller Vayne mycket bättre val tycker jag. Quinn har mycket bättre roaming kapacitet, och lite bättre kit för att duellera och framför allt så har hon bättre kit för att köpa en botrk. Lucian är en enorm bully i lane och det är nog därför han skulle fungera. Och vayne är vayne, hon har true damage i sit kitt och har en bra kit helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vooby1
Senaste två dagarna har jag haft högre ping än normalt, brukar ligga på 38-42 och nu har jag 56-59. Någon som vet vad det kan bero på samt hur jag kan fixa det?
Du kan ju testa stänga av bakgrunds program, eller starta om routern, om du inte redan testat det.

Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Angående Graves så har han väl spelats i NALCS mest då av qtipe och har för mig att Doublelift spelade honom under allstars och mot dignitas i den är extremt långa matchen som CLG lyckades vinna.
Jo, imaqtpie har pickat honom i NA, men knappast mycket. Han spelades 7 gånger i spring season & 15 gånger i summer season, på totalt 116 matcher på varenda säsong. Rätt dålig facit, och då ska vi inte ens prata om hur många wins han har, vilket vara .. väldigt lågt.
Hittar inte statsen på LPL spring, men i LPL summer spelades han två gånger så.. ja.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-11-19 kl. 15:33.
Citera
2013-11-19, 15:26
  #13363
Medlem
autologs avatar
^Ezreal är inte helt värdelös top heller.
Citera
2013-11-19, 16:02
  #13364
Medlem
Khorneflakess avatar
Hur kommer den nya samurajen vara då, tror ni? I ren spekulerande anda tror jag på en mishmash av Master Yi, Xin Zhao och Garen. Hoppas på en vig och go, hederlig samuraj som är snabb, stark men samtidigt bulkig i typisk samurajanda.

Ultin kommer vara Banzai eller Kamikaze under annat namn.
Citera
2013-11-19, 16:14
  #13365
Medlem
Deneuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Hur kommer den nya samurajen vara då, tror ni? I ren spekulerande anda tror jag på en mishmash av Master Yi, Xin Zhao och Garen. Hoppas på en vig och go, hederlig samuraj som är snabb, stark men samtidigt bulkig i typisk samurajanda.

Ultin kommer vara Banzai eller Kamikaze under annat namn.

Kamikaze, det hade varit roligt med en sådan spell.
Tänk dig att man lägger ultin som dödar dig själv om du inte skulle lyckas, men du överlever om lyckas. Ungefär i samma stuk som Darius fast du dör ifall den failar.
Citera
2013-11-19, 16:16
  #13366
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deneuve
Kamikaze, det hade varit roligt med en sådan spell.
Tänk dig att man lägger ultin som dödar dig själv om du inte skulle lyckas, men du överlever om lyckas. Ungefär i samma stuk som Darius fast du dör ifall den failar.

I utbyte mot en kraftig steroid så låter det faktiskt väldigt intressant.
Citera
2013-11-19, 16:25
  #13367
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deneuve
Kamikaze, det hade varit roligt med en sådan spell.
Tänk dig att man lägger ultin som dödar dig själv om du inte skulle lyckas, men du överlever om lyckas. Ungefär i samma stuk som Darius fast du dör ifall den failar.
Blir rågankad av 3 st, KAMIKAZE!!!!!!!!! Som att möta jävla techies från dota.
Citera
2013-11-19, 16:48
  #13368
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
I utbyte mot en kraftig steroid så låter det faktiskt väldigt intressant.

Säg att du aktiverar kamikaze (ponera att det behövs motståndare inom rimlig range), du får en riktigt fet steroid och dör inom 10-15s om du inte lyckas döda en motståndare. Helt klart intressant spell!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in