Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Sen behöver du inte raljera så förbannat du heller, många synpunkter och invändningar mot utredningen har i högsta grad varit påkallade. Det är en i många delar bristfällig utredning och dessutom saknas mordplats, mordvapen och styckningsplats.
Bristfällig hit och bristfällig dit. Det är naturligtvis besvärande för förundersökningen att man inte lyckats fastslå en brottsplats. Men om detta beror på att polisarbetet har bedrivits på ett sätt som är rimligt att kalla för
bristfälligt har jag svårt att uttala mig om, och det tror jag att de allra flesta som inte har haft direktinsyn in i utredningen har. Sedan har det slarvats en del med andra ting, visst. Men det finns alltid slarvfel i en stor FUP. Och det finns alltid folk som tror att existensen av dessa slarvfel är mycket mer ödesdiger och anmärkningsvärd än vad den i själva verket är.
Citat:
Givetvis ifrågasätter då folk om bevisningen bör hålla. Det är just en övertro på "experter" som är farlig.
Tycker du verkligen att det är rimligt att beskriva t ex mina inlägg som präglade av en övertro på experter? När jag fräser ifrån handlar det inte om att folk har ifrågasatt om bevisningen bör hålla. Jag fräser ifrån när postare använder defekt logik och gör okunniga grundantaganden - helt oavsett vad det är för slutsatser den givne postaren vill pusha med den defekta logiken och de okunniga grundantagandena. Och ha klart för dig att den här tråden har haft en anmärkningsvärt låg intellektuell genomsnittskvalitet också för att vara en intensiv krimtråd. Om jag skulle ha påpekat varje gång det bedrevs obegåvat och okunnigt skräpanvänderi i tråden, skulle jag ha varit tvungen att ohörsamhetsbanna mig själv redan på sida 86.

. I en normal krimtråd driver ungefär vart femte inlägget tråden framåt i någon mån. I den här tråden är det betydlig mindre än vart tionde.
Citat:
Och vi kan ta fallet Ulf istället för Quick. Ulf ville inte bli fälld för upprepade övergrepp på sin dotter, men han blev det ändå, på, med facit i hand, helt felaktiga och befängda grunder. För att tala klartext rena sagor. Myndigheter gör fel, "experter" gör fel, sökhundar markerar fel, SKL gör fel osv osv.
Men vad drar du då för
slutsats av att alla möjliga fuktionärer och instanser
kan göra fel? Är det rimliga verkligen att därför sänka den intellektuella och kunskapsmässiga ribban för rimlig kritisk analys? Om inte, varför argumenterar du emot mig här? Som jag har antytt tidigare, och kan göra ännu tydligare om du vill, har den här tråden befolkats av en massa både okunniga och obegåvade användare, som har använt sin okunnighet till att pusha för idiothypoteser, och sin obegåvning till att inte inse sin - eller varandras - okunnighet. På vilket sätt skyddar sånt från framtida misstag i rättssystemet?