Citat:
Blod från en död VB kan ha planterats i bilen och därigenom skapat både blodspår och liklukt. Någon inblandad i mordet kan ha fått blod från en död VB på sitt bagage som hen har placerat i KJ.s trunk. VB kan ha fått blod på sitt bagage och lämnat spår i trunken, och Uno hade en dålig dag på jobbet. KJ har funktionshinder. Jag kan inte pyskologi, men han svarar inte som andra. Jag ser ingen medveten lögn.
Hur förklarar du att ingen liklukt kändes på tejprullen? Skulle tejpen ha använts på en levande, blödande VB? Hur förklarar du dammet på tejprullen? Hur förklarar du paret MB-AN:s olika utsagor om vad som hände på kvällen? Hur förklarar du att MB berättade i rätten att han var i Lakaträsk på lördagen, och i polisförhör att han var på sin restaurang?
Och DNA:t kan tillhöra fler än KJ.
Hur förklarar du att ingen liklukt kändes på tejprullen? Skulle tejpen ha använts på en levande, blödande VB? Hur förklarar du dammet på tejprullen? Hur förklarar du paret MB-AN:s olika utsagor om vad som hände på kvällen? Hur förklarar du att MB berättade i rätten att han var i Lakaträsk på lördagen, och i polisförhör att han var på sin restaurang?
Och DNA:t kan tillhöra fler än KJ.
Jag har också tänkt mycket på detta. Kan KJ's hund Grabben ha legat i bilen när han transporterades till älven? Liklukt på djur eller människa känner en likhund någon skillnad på det?
MB har ett svagt alibi i AN och det irriterar mig att VB och MB sms.ade varandra hela em. när VB befann sig hemma hos KJ utan att veta vad de två diskuterade/beslöt tillsammans.
Kanske en träff senare på kvällen efter att VB lämnade KJ? Därav signal från Sävast?
Därav ett vittne som sett VB(?) 500m ifrån KJ's bostad?
Det finns trots allt en hel del scenarion som kan vara relevanta att ha i åtanke.
Angående teknisk bevisning. Kan det vara så att utifall MB är den rätta GM och är medveten om vem KJ är samt var han bor kan han ha planterat blod i Sonatan?
Kan blodet av VB i Sonatan vara en gammal skada som hon tejpat med KJ's tejp och när kamelsäcken gick sönder i bakluckan spreds blodet ut tillsammans med vattnet där det hittades av teknikerna? Kan man se om blodet är utspätt med vatten? Kan man få fram "ålder" på blodet?
Nja, jag vet inte vad som är vad, men i avsaknaden av viktiga pusselbitar i utredningen anser jag att det blir svårt att inte spekulera.