2013-11-19, 15:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, och vem, skadad av cannabis och alkohol sedan många år tillbaka hade i vilket fall klarat av en sådan operation när han redan var i ovanligt dåligt skick?

Hur var det? "Orkade" undanskaffaren av den stackars döda Marina ca 10 minuters bilväg från huset?

VEM, förresten, i utredningen kring Marina Johanssons död har en patenterad oförmåga att sköta jobb, alltså att jobba konsistent och pålitligt?

Bitarna faller väldigt tydligt på plats.

Han orkade iförd röda kallingar, och ett adrenalinpåslag, så det enda han behövde släpa ut henne i skogen va 2 meter. Och det indikerar på att han va ensam. I huset är scenariot ganska klart med att tagit ner allt som fanns i sängmadrasser och sen presenningen rakt på golvet och lite knopar runt.
Bilen(jeepen) körd ända fram så bärhandtagen har varit bra för honom vid ett lyft in i bilen.
Sen rastplatsen med lite dumpning och sen till denna ödsliga väg 10 minuter från hemmet och i en grandunge, med lite granar över. Det tog 2 år innan man hittade henne med ett kulhål i huvudet.
Men nu är Marinas tid kommen och rättvisa ska skipas. Lumbagovraket har det bra på¨Skånegatan och slipper till och med larma för att få gå på toaletten det finns i cellerna numera. Alla andra brott som Fredrik gjort i det här fallet kommer att innefatta det hårda straffet för mord.

Det kan tänkas vara annat som knullar sig i munnen på Ma nämligen att få åka långa resor för att besöka vraket, men hon hittar nog en ny bättre kille får man hoppas.
Citera
2013-11-19, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Vet du att hon hade och använde någon mail? Det är inte nödvändigt när man använder andra sätt som facebook msn och sms.

Jag tröttnade för det var så många träffar:
Citat:
Varghotellet hade senast kontakt med Marina den 23/7, då de fått mail från henne ang.
preliminärbokningen
.........
De har inte kontakt varje dag men i stort sett varannan dag i snitt.
Kontakterna är via tfn, mail, facebook, msn mm.
.........
De brukar vanligtvis höra av varandra, oftast på mailen, ungefär 1 gång i månaden. Christian
såg fram emot att han skulle få träffa henne i Uppsala eftersom de inte setts på ett tag.
........
Detta är de enda tillfällena som Jesper och Marina träffats personligen. Under åren har de
dock haft kontakt via mail och telefon. De har talat med varann kanske var tredje vecka.
........
Hon berättade att hon hade fått mail av en kille som ville
att hon enbart skulle skada honom. I
Citera
2013-11-19, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tröttnade för det var så många träffar:

Jamen mailen kom ju från facebook säger du?
Citera
2013-11-19, 15:17
Bannlyst
Citat:
Jamen mailen kom ju från facebook säger du?

Nej, det är du som påstått att hon hade en Hotmail kopplad till Facebook. Hade hon det ?
Citera
2013-11-19, 15:18
Bannlyst
Citat:
Nej, det är du som påstått att hon hade en Hotmail kopplad till Facebook. Hade hon det ?

Jag hade tydligen fel. Jag får mail här inne. Eller kallas det medelanden? De går inte till min mailadress.

Vet du om M använde någon mail eller inte?
Citera
2013-11-19, 15:23
Bannlyst
Citat:
Jag hade tydligen fel. Jag får mail här inne. Eller kallas det medelanden? De går inte till min mailadress.

Vet du om M använde någon mail eller inte?

Så hon hade ingen Hotmail till Facebook då.

Klart som fan tösen hade en mail.
Vad tror du själv om du läser FUP-utdraget jag skickade ?

Blev det lite fel slutsats här med ?
Citat:
Då jag har fel om att hon använde Hotmail eller mail över huvud taget så har du förklaringen till varför ingen mail undersöktes.
Citera
2013-11-19, 15:27
Bannlyst
Citat:
Så hon hade ingen Hotmail till Facebook då.

Klart som fan tösen hade en mail.
Vad tror du själv om du läser FUP-utdraget jag skickade ?

Blev det lite fel slutsats här med ?

Du vet alltså inte om hon använde sin mailadress för att hålla kontakt med folk? Då har vi klarlagt det.

Jag får mail till mitt fejjan. Jag borde nog kalla det medelanden?
Citera
2013-11-19, 15:32
Bannlyst
Citat:
Du vet alltså inte om hon använde sin mailadress för att hålla kontakt med folk? Då har vi klarlagt det.

Jag får mail till mitt fejjan. Jag borde nog kalla det medelanden?

Men herregud, jag visade ett gäng exempel här:

Vi kan plocka ur systern:
Citat:
Helena är syster till Marina.
Det telefonnumret som Helena har till Marina är: *****
De har inte kontakt varje dag men i stort sett varannan dag i snitt.
Kontakterna är via tfn, mail, facebook, msn mm.

Du har tidigare sagt att du hade fel & att M inte hade någon mail.
Ljuger systern (och de andra) ?
Citera
2013-11-19, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är klart att jag hoppar. Jag vill inte fastna i nåt hål som somliga andra gjort.

Du får precisera vad du vill att jag ska störa polisen med.

Jag har lämnat mina förklaringar till varför Fidde inte fixade hålet direkt något du menar att han skulle ha gjort. Jag anser att det var smart att låta det vara som det var just då även om hans plan var att åtgärda det senare.
Jag har svårt att konkretisera dina iakttagelser och slutsatser eftersom jag anser att du har fel hela tiden. Det är bättre att du berättar dina iakttagelser och slutsatser som inte har prövats av två rättegångar och därför kan bli aktuell i en tredje. Har du meddelat polisen dessa?

Nej, du har inte förklarat. Antingen befarade FS att Marina skulle hittas på en gång och polisen komma, vilket innebär att FS skulle ha lagat felet omedelbart, eller så kom polisen fortare än FS trodde. Jag vet inte vilket av dessa förklaringar du håller fast vid.
Citera
2013-11-19, 15:58
Bannlyst
Citat:
Men herregud, jag visade ett gäng exempel här:

Vi kan plocka ur systern:

Du har tidigare sagt att du hade fel & att M inte hade någon mail.
Ljuger systern (och de andra) ?

Jag har ögnat igenom ett par andra förundersökningar lite snabbt. Antingen mailar människor väldigt sparsamt eller så väljer polisen att bara ta med de mail som har relevans för utredningen. De fann antagligen ingen relevans i Marinas privata mail om det nu fanns någon.
Citera
2013-11-19, 16:03
Bannlyst
Citat:
Jag har ögnat igenom ett par andra förundersökningar lite snabbt. Antingen mailar människor väldigt sparsamt eller så väljer polisen att bara ta med de mail som har relevans för utredningen. De fann antagligen ingen relevans i Marinas privata mail om det nu fanns någon.

I de FU du kollade genom fanns alltså mailkonton i samtliga fall redovisade på ett eller annat sätt ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 16:09.
Citera
2013-11-19, 16:09
Bannlyst
Citat:
I de FU du kollade genom fanns alltså mail i samtliga fall redovisade på ett eller annat sätt.

Vidhåller du att M inte hade någon mail ?

Jag vet inte om M använde mail eller om folk i allmänhet kallar fejjanmedelanden för mail?

Vidhåller du att M använde ett mailkonto?

Jag vidhåller ändå att fanns det mail behöver de inte haft relevans eller något minsta intresse för denna utredning.
Senast redigerad av 888poker 2013-11-19 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in