2013-11-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jupp uppgifter från bla Boeing själva. Läs på om VMO.
Du menar alltså att Boeing själva tvivlar på att det var ett av deras passagerarplan som flög in i Pentagon...??
Har du sett/hört något som helst uttalande från dom som tyder på det?

/T
Citera
2013-11-18, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Du menar alltså att Boeing själva tvivlar på att det var ett av deras passagerarplan som flög in i Pentagon...??

/T

Dom har bekräftat att deras plan inte klarar 500 mph på så låga höjder. Så ja.
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_2_07/article_05_2.html
Citera
2013-11-19, 10:58
Medlem
Citat:

/T

Men alltså... titta på hela "september clues" så har vi ingen debatt. Hur svårt e d? 90 min av ditt liv och så har du svaret på det mesta som hände.

Det är viktigt att veta att "Mainstream Media" i USA är kontrollerat till nästan 100% utav de verkliga terroristerna.
De som ligger bakom 911 vill att du ska fokusera på allt annat än sanningen. Därför matar de oss med påhittat material som t.ex antal terrorister, deras bakgrund, flygvägen för samtliga 4 flygplan, Norad, kändisar som säger att de hade biljett, video efter video som styrker att ett flygplan krockade med wtc.
De anade sällan att grafiska designers runt om i världen skulle analysera crashen med skeptiska ögon. Septemberclues.info bryter ner alla videos som någonsin släppts av ett "flygplan" som träffar WTC och bevisar hur alla bilder vi sett är mixtrade/redigerade. Alla skådisar samt lögnare som ger falsk vittnesbeskrivning. Bevisen är så överväldigande att jag vet vad du kommer ha för åsikt efter filmen.

Peace
Citera
2013-11-19, 11:43
Medlem
Citat:
Det är dock massor av andra människor som säger så om Hani och eftersom han inte ens fick flyga själv så är nog hans förmåga till att göra en manöver som piloter som flygit i 30 år säger sig aldrig kunna göra tämligen begränsad....
Här känner jag mig träffad...
Vad kan han och allra helst jag inte göra?
Citera
2013-11-19, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Här känner jag mig träffad...
Vad kan han och allra helst jag inte göra?

Hmm är du Hani menar du? Hänger inte med på vad du menar.
Citera
2013-11-19, 11:51
Medlem
Citat:
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_2_07/article_05_2.html
Var tycker du att det stod? Max fart är ett värde för att inte riskera skador på ett flygplan som ska fortsätta att flyga tiotusentals timmar i framtiden. Vad det håller för innan det är oflygbart är nåt helt annat.
Citera
2013-11-19, 11:53
Medlem
Citat:
Hmm är du Hani menar du? Hänger inte med på vad du menar.
Men du skriver ju att han inte kan göra nåt. Vad?
Citera
2013-11-19, 12:01
Bannlyst
Citat:
Var tycker du att det stod? Max fart är ett värde för att inte riskera skador på ett flygplan som ska fortsätta att flyga tiotusentals timmar i framtiden. Vad det håller för innan det är oflygbart är nåt helt annat.

Det stod precis överallt och som sagt ett plan i upplösnings tillstånd rycker inte obehindrat upp 5 massiva lykstolpar. Vid ett VMO max på 252 mph och planet sägs ha kraschat i 563 mph så får man bara förstå att fysikens lagar skrattar dom i ansiktet.

Citat:
Men du skriver ju att han inte kan göra nåt. Vad?

Flyga?
Citera
2013-11-19, 12:09
Medlem
Citat:
Det stod precis överallt och som sagt ett plan i upplösnings tillstånd rycker inte obehindrat upp 5 massiva lykstolpar. Vid ett VMO max på 252 mph och planet sägs ha kraschat i 563 mph så får man bara förstå att fysikens lagar skrattar dom i ansiktet.
Beskriv ett ställe var det står. Jag ser inget om Boeings uttalande om 500 mph.

Citat:
Flyga?
Varför skulle varken han eller jag kunna flyga, menar du?
Citera
2013-11-19, 12:12
Medlem
Citat:

Du länkar till en artikel som behandlar "Fuel Conservation Strategies" d.v.s. hur man skall flyga bränsle-ekonomiskt.

Artikeln innehåller ju inte ett ord om vilken fart en 757:a klarar på låg höjd!
Om du fortfarande står fast vid ditt påstående så vore det bra om du kunde peka på exakt var (med citat) i artikeln du finner stöd för det!

/T
Citera
2013-11-19, 13:21
Bannlyst
Citat:
Beskriv ett ställe var det står. Jag ser inget om Boeings uttalande om 500 mph.

Varför skulle varken han eller jag kunna flyga, menar du?

562 mph är NISTs siffror på impact.
Uttlandet gjordes för tv i telefon. Där representanten för Boeing skrattade rakt ut åt farterna som det talades om.

Han eller du kunna flyga?

Citat:
Du länkar till en artikel som behandlar "Fuel Conservation Strategies" d.v.s. hur man skall flyga bränsle-ekonomiskt.

Artikeln innehåller ju inte ett ord om vilken fart en 757:a klarar på låg höjd!
Om du fortfarande står fast vid ditt påstående så vore det bra om du kunde peka på exakt var (med citat) i artikeln du finner stöd för det!

/T

Man skriver om VMO farter i div situationer och eftersom farterna är bra mycket lägre än vad som är fallet "officiellt" från den 11 september så räknade jag med en viss slutledningsförmåga från er sida, dumt av mig.
Att det INTE står något om låg höjd är något som stärker min poäng ganska kraftigt. Nu får du seriöst höja din nivå halmgubbekungen för annars sätts du på ignore. Det du sysslar med nu är enbart debattsabbotage.

Citat:
737-300/-400/-500/-600/-700/-800/-900: The maximum airspeed is velocity maximum operating/Mach maximum operating (VMO/MMO) (340 CAS/.82 Mach). The FMC-generated speed targets are limited to 330 CAS in descent to provide margins to VMO. The VMO value of 340 CAS may be entered by the pilot to eliminate this margin.
747-400: 349 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 354 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
757: 334 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 339 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
767: 344 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 349 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
777: 314 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 319 knots (VMO/MMO minus 11 knots).

Så fram med lite bevis nu för att flight 77 kan ha kraschat i Pentagon för nu ligger bevisbördan på dig för nu har jag svarat på nog med trams från din sida.
Citera
2013-11-19, 13:33
Medlem
Citat:
Så fram med lite bevis nu för att flight 77 kan ha kraschat i Pentagon för nu ligger bevisbördan på dig för nu har jag svarat på nog med trams från din sida.
+ Fram med lite bevis för att två flights ska ha crashat i wtc också. There were no planes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in