Citat:
Ursprungligen postat av
Powerless1
Beskriv ett ställe var det står. Jag ser inget om Boeings uttalande om 500 mph.
Varför skulle varken han eller jag kunna flyga, menar du?

562 mph är NISTs siffror på impact.
Uttlandet gjordes för tv i telefon. Där representanten för Boeing skrattade rakt ut åt farterna som det talades om.
Han eller du kunna flyga?
Citat:
Ursprungligen postat av
tenor302
Du länkar till en artikel som behandlar "Fuel Conservation Strategies" d.v.s. hur man skall flyga bränsle-ekonomiskt.
Artikeln innehåller ju inte ett ord om vilken fart en 757:a klarar på låg höjd!
Om du fortfarande står fast vid ditt påstående så vore det bra om du kunde peka på exakt var (med citat) i artikeln du finner stöd för det!
/T
Man skriver om VMO farter i div situationer och eftersom farterna är bra mycket lägre än vad som är fallet "officiellt" från den 11 september så räknade jag med en viss slutledningsförmåga från er sida, dumt av mig.
Att det INTE står något om låg höjd är något som stärker min poäng ganska kraftigt. Nu får du seriöst höja din nivå halmgubbekungen för annars sätts du på ignore. Det du sysslar med nu är enbart debattsabbotage.
Citat:
737-300/-400/-500/-600/-700/-800/-900: The maximum airspeed is velocity maximum operating/Mach maximum operating (VMO/MMO) (340 CAS/.82 Mach). The FMC-generated speed targets are limited to 330 CAS in descent to provide margins to VMO. The VMO value of 340 CAS may be entered by the pilot to eliminate this margin.
747-400: 349 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 354 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
757: 334 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 339 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
767: 344 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 349 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
777: 314 knots (VMO/MMO minus 16 knots) or a pilot-entered speed greater than 319 knots (VMO/MMO minus 11 knots).
Så fram med lite bevis nu för att flight 77 kan ha kraschat i Pentagon för nu ligger bevisbördan på dig för nu har jag svarat på nog med trams från din sida.