2013-11-19, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Med andra ord har polisen ingen aning om vad M har mailat med vem eller när.
Förutom 4 personer.

Något Hotmailkonto (som Marina använt flitigt enl. dig) är alltså inte undersökt av Polisen.

Så funkar det inte. Moderns inlämnande av mail utesluter inte att polis själva undersökt mailkontot och dess innehåll.
Citera
2013-11-19, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Så länge Fidde inte kan sopa bort madrassen från skogen är utbytta madrasser och reparation av väggen ett risktagande liknande ett erkännande.

Det spelar ingen roll när M ska hittas. Madrassen hon låg i talar ett tydligt språk om var hon mördades och utbytta madrasser skulle visa vem som mördat henne. Fidde kunde inte laga något hål eller byta ut madrasserna.

Ett kulhål kan hittas även om Fidde försöker dölja det med spackel och färg.

En hammare hade gjort jobbet bra.

Det borde väl FS kunna tänkt ut eftersom han är så grymt genialisk, kall & beräknande i alla andra delar av efterbrottsbeteendet ?
Citera
2013-11-19, 13:11
Bannlyst
Citat:
Så funkar det inte. Moderns inlämnande av mail utesluter inte att polis själva undersökt mailkontot och dess innehåll.

Då blir min fråga igen: var finns underlaget på att Hotmailkontot är undersökt ?

Chattarna togs ut från andra användare. ÖHT i en sådan här utredning finns inget material från Marinas MSN, Facebook eller Hotmail. Mer än sådant som kommit från andra användare.

Litar du blint på utredarna ?
Citera
2013-11-19, 13:11
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Med andra ord har polisen ingen aning om vad M har mailat med vem eller när.
Förutom 4 personer.

Något Hotmailkonto (som Marina använt flitigt enl. dig) är alltså inte undersökt av Polisen.

Det var Facebook det. En kompis (inte mamman) till Marina hjälpte polisen med att skicka meddelanden till alla Marinas kompisar på Facebook. Fyra av Marinas facebookkontakter hördes vidare av polisen. Men det var om de visste var Marina var, och alltså inte var de själva hade varit under de intressanta dygnen.

Så vad jag vet så är vare sig Facebook eller email kontrollerat. Inte vissa datingsidor med chat- och meddelandefunktioner heller.
Citera
2013-11-19, 13:15
Bannlyst
Citat:
En hammare hade gjort jobbet bra.

Det borde väl FS kunna tänkt ut eftersom han är så grymt genialisk, kall & beräknande i alla andra delar av efterbrottsbeteendet ?

Jag är inte så säker på det. Hans agerande har hjälpt honom en ganska bra bit på vägen. Så nog visste han var som var bäst för stunden alltid. Det går inte att spekulera i hur det sett ut om han följt era tips. Det kan ha brakat käpprätt åt helvete på en gång.
Citera
2013-11-19, 13:20
Bannlyst
Citat:
Då blir min fråga igen: var finns underlaget på att Hotmailkontot är undersökt ?

Chattarna togs ut från andra användare. ÖHT i en sådan här utredning finns inget material från Marinas MSN, Facebook eller Hotmail. Mer än sådant som kommit från andra användare.

Litar du blint på utredarna ?

Vad tror du själv? Tror du att utredarna uppskattade att modern kom med utdrag från mailen och skötte den biten så de slapp?
Citera
2013-11-19, 13:22
Bannlyst
Citat:
Vad tror du själv? Tror du att utredarna uppskattade att modern kom med utdrag från mailen och skötte den biten så de slapp?

Fast du ljög. Det var Facebook mamman utredde åt Polisen säger Eerieye.
Vilka fler delar kan Polisen lita på att familjen utreder förutom mailen ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 13:25.
Citera
2013-11-19, 13:28
Bannlyst
Citat:

Kan man ha sin hotmailadress utlagd på facebook? Det kan jag.

Det är nog en hel del moment som blir dubbelkollade av både polis och anhöriga. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2013-11-19, 13:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Familj och familj men blodet fick andra sköta åt polisen.
Citera
2013-11-19, 13:50
Bannlyst
Citat:
Kan man ha sin hotmailadress utlagd på facebook? Det kan jag.

Det är nog en hel del moment som blir dubbelkollade av både polis och anhöriga. Det ena utesluter inte det andra.

Om nu mamman var utredare för hotmail (enl. dig) & facebook, var dubbelkollade Polisen detta ?
Det enda som finns är 4 facebook-kontakter som förhördes.

Jag har aldrig hört talas om något annat fall där anhöriga gör polisens utredningsarbete för Hotmail & Facebook. Har du ?
Citera
2013-11-19, 13:58
Bannlyst
Citat:
Om nu mamman var utredare för hotmail (enl. dig) & facebook, var dubbelkollade Polisen detta ?
Det enda som finns är 4 facebook-kontakter som förhördes.

Jag har aldrig hört talas om något annat fall där anhöriga gör polisens utredningsarbete för Hotmail & Facebook. Har du ?

Att modern utsågs som utredare för mailen får stå för dig. Jag vet att polisen tar emot material och dokumenterar detta även då de utreder samma material själva.

Var det du eller Quarrel som påstod att polisen ljög om deras span på MB i Bodenfallet? De kunde inte haft span på honom eftersom de frågade MB var han befunnit sig. Jag ser en liknelse här.
Citera
2013-11-19, 14:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så länge Fidde inte kan sopa bort madrassen från skogen är utbytta madrasser och reparation av väggen ett risktagande liknande ett erkännande.

Det spelar ingen roll när M ska hittas. Madrassen hon låg i talar ett tydligt språk om var hon mördades och utbytta madrasser skulle visa vem som mördat henne. Fidde kunde inte laga något hål eller byta ut madrasserna.

Ett kulhål kan hittas även om Fidde försöker dölja det med spackel och färg.
Jag pratar fortfarande om hålet i väggen, som Guldfisken kunde ha upptäckt. Varför drar du upp madrasserna hela tiden?

Hålet kunde lagas, sannolikt så att det vid en noggrann brottsplatsundersökning hade tagits för en enkel väggskada. Eventuellt kunde han ha förstärkt skadan före spackling så inga spår av skott fanns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in