2013-11-19, 00:00
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
WTF; läs på innan ni kommenterar. Det finns ingen lag som säger att man måste bjuda alla partiledare till en PRIVAT tillställning.

hur privat en tillställning där kungen är delaktig och delar ut priser vid tidigare cermonier går att diskutera
Att svenska staten skjuter till tämligen mycket pengar är en också något som påverkar "privat"
Citera
2013-11-19, 04:58
Medlem
H8erfisternators avatar
Är det inte ganska rasitiskt utan att diskutera om frågan, att utesluta ett parti som representerar en del av Sveriges befolkning?

Istället för att argumentera "varför just inte ni får komma" så vägrar man svara på frågor och säger helt klart nej utan att ha något logiskt argument bakom handligen. Tillochmed kontroversiella partier som vänstern och FI får komma. Men inte SD
Citera
2013-11-19, 05:05
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
WTF; läs på innan ni kommenterar. Det finns ingen lag som säger att man måste bjuda alla partiledare till en PRIVAT tillställning.

Brukar man visa privata tillställningar på statlig TV?
Citera
2013-11-19, 05:23
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Varför måste man bjuda Jimmie?
Man måste inte det. Han är inte bjuden!
Citera
2013-11-19, 05:50
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ännu mer talande är att representanter för bl.a Nordkorea, Saudiarabien, Zimbabwe och Vitryssland är hjärtligt välkomna. Men inte den ofarliga Jimmie Åkesson.

Som jämförelse. Nordkorea avrättade nyligen 80 personer för att de har sett på TV (och dylikt):

"80 personer avrättade i Nordkorea – för att ha tittat på tv

Avrättningarna ska ha skett i sju städer. I hamnstaden Wonsan ska myndigheterna ha tvingat 10 000 människor, inklusive barn, att bevittna en av dödsskjutningarna på en sportarena. Där bands åtta personer fast vid pålar med sina huvuden täckta i vita säckar. Sedan sköts de ihjäl med ett maskingevär.

– Jag hörde från de boende att de såg på med skräck medan kropparna genomborrades så pass att de var svåra att identifiera efteråt, uppger källan för JoongAng Ilbo."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17823369.ab

Representanter för denna blodiga regim tas emot med öppna armar av de ansvariga för nobelfesten. Jimmie Åkesson ses alltså som något värre än en regim som mördar TV-tittare med maskingevär.

Fruktansvärt att läsa om de summariska avrättningarna i Nordkorea!

Om Hitler och Stalin hade levt och haft makten hade Nobelstiftelsen med samma logik bjudit in dem hellre än Åkesson.

Nobelstiftelsen slickar uppenbarligen stjärt på diktaturer och spottar på den kring en miljon svenskar som kan tänka sig att rösta på SD.

Hade Alfred Nobel levt hade han säkerligen röstat på SD eftersom han var en intelligent och framsynt människa.
Citera
2013-11-19, 05:59
Medlem
Steff83s avatar
Detta är ju Sverige i ett nötskal.

Jag fattar inte vad dom vill uppnå med det egentligen?

Det är ju inte precis att folk tänker..A fan..Åkesson blir inte inbjuden till Nobelfesten. Då kan jag inte rösta på dom..Snarare tvärtom.

Detta börja bli löjligt....Ta er i kragen för helvete..Detta landet är ju sjukt.

Jag tror dock att det måste bli ändringar till nästa är när vi haft ett val, och SD visat att man med besked är här för att stanna, och nyhetens behag lagt sig.
Citera
2013-11-19, 08:34
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast du skrev:

"Nobelfesten är en finare tillställning, så det är väl knappast någon överraskning att de inte bjuder skräpfolk."

och de har bjudit representanter från Nordkorea. Då borde det väl rent logiskt vara så att representanterna från Nordkorea är fint folk och inte skräpfolk?

Som sagt, jag har ingen kontroll över vem som bjuds på Nobelmiddag eller ej. Jag förstår inte vad det är du tjafsar om. Om någon inte är önskvärd på festen för att han luktar illa så luktar han inte godare av att någon annan som luktar illa trots allt blev bjuden. Eller hur?
Citera
2013-11-19, 08:38
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Förvänta dig inte logik eller konsekvens från kobold, det enda han/hon gör är att hata sd. Hatet är det enda konsekventa hos honom/henne.

Vad är detta? Ett helt oprovocerat påhopp! Jag hatar inte SD. Var har du fått det ifrån? Du verkar helt irrationell. Vad vet du om logik? Jag slår vad om att det bara är ett ord för dig.
Citera
2013-11-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback55
Typiskt vänster, alla får inte vara med.
tror knappast v sitteri nobelstiftelsen,är nog fel på din kompass.
Citera
2013-11-19, 09:45
Medlem
Cinnabars avatar
Förstår inte ens varför SD sitter och gråter, de vill inte ha kontakt med andra länder och för dem är gränser och hudfärg väldigt viktigt, vilket är totalt oviktigt för Nobelpriset.
Citera
2013-11-19, 11:08
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Förstår inte ens varför SD sitter och gråter, de vill inte ha kontakt med andra länder och för dem är gränser och hudfärg väldigt viktigt, vilket är totalt oviktigt för Nobelpriset.
Värdparet är dessutom franska och tysk-brasilianska invandrare.
Varför vill SD frottera sig med sådana?
Citera
2013-11-19, 11:31
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Och exakt var hittar du information om att SD tycker "att hudfärg är väldigt viktigt"?

Jag kan själv svara: ingenstans. Du har bara slängt ur dig en dumhet huggen ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in