2013-11-19, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Jag tror att Fidde inte räknade med att de skulle undersöka huset så tidigt. Han chansade och gjorde missbedömningar. Han försökte få dem att leta i en annan stad men hade ingen kunskap om mobilmastningar. Det är min förklaring.
Om han inte räknade med att de skulle undersöka huset så tidigt hade han lagat kulhålet, eller hur? Klart han kände till mobilmastningar, han var ju street smart, eller hur?
Citera
2013-11-19, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det var inte polisen som efterlyste i Linköping.

Har du inga egna funderingar där någon annan än FS är gärningsman? Går livet ut på att sätta dit honom?

Ja!
Citera
2013-11-19, 08:52
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Men i så fall vore det väl heltokigt av FS att påstå i SMS att hon åkt till en annan stad, eller hur?
Nä, det var ju uppenbarligen smart, eftersom en massa folk blev förvirrade och trodde på honom, så han vann tid, kunde städa i lugn och ro, och förhoppningsvis skulle aldrig M hittas. Det knepet räddade honom i 2 rättegångar, man kunde inte bevisa att han bragt henne om livet. Men ack vad han bedrog sig. Nu är hon hittad och det lir en 3:e!
Citera
2013-11-19, 08:53
Bannlyst
Citat:
Om han inte räknade med att de skulle undersöka huset så tidigt hade han lagat kulhålet, eller hur? Klart han kände till mobilmastningar, han var ju street smart, eller hur?

Han ville inte handla reparationssaker och ny bäddmadrass. Det väcker misstankar.

Han kände inte till mobilmastningar. Han blev alldeles för förvånad när den faktan kom under hans näsa.
Citera
2013-11-19, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nä, det var ju uppenbarligen smart, eftersom en massa folk blev förvirrade och trodde på honom, så han vann tid, kunde städa i lugn och ro, och förhoppningsvis skulle aldrig M hittas. Det knepet räddade honom i 2 rättegångar, man kunde inte bevisa att han bragt henne om livet. Men ack vad han bedrog sig. Nu är hon hittad och det lir en 3:e!
Vilken tid vann han?
Citera
2013-11-19, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han ville inte handla reparationssaker och ny bäddmadrass. Det väcker misstankar.

Han kände inte till mobilmastningar. Han blev alldeles för förvånad när den faktan kom under hans näsa.
Han gjorde uttaget mitt framför näsan på folk därför att det är något normalt. Men han köpte inte väggspackel för att det väcker misstankar. Är det så du tänker?
Citera
2013-11-19, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej dom efterlyste inte M i L.köping. Dom efterlyste bilen.

Här kan du se polisens efterlysning av M publicerad 4/8 2010. En tydlig bild på Marina.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/439814-marina-1-forsvunnen-misstank-vara-mordad
Citera
2013-11-19, 09:14
Bannlyst
Citat:
Han gjorde uttaget mitt framför näsan på folk därför att det är något normalt. Men han köpte inte väggspackel för att det väcker misstankar. Är det så du tänker?

Varför ändrar du mina ord så det blir annat? Kulhålet var nog inte ett större problem än madrasserna. Om en person riskerar att ha span på sig inhandlar han inte saker som väcker misstankar. Försök tänka hur en nojjig mördare skulle tänka. Inte vad som under andra omständigheter skulle vara normalt. Det är inte underligt att ni inte kommer nånstans.

Ett uttag av pengar där ingen kamera finns är relativt säkert.
Citera
2013-11-19, 09:16
Bannlyst
Citat:
Varför ändrar du mina ord så det blir annat? Kulhålet var nog inte ett större problem än madrasserna. Om en person riskerar att ha span på sig inhandlar han inte saker som väcker misstankar. Försök tänka hur en nojjig mördare skulle tänka. Inte vad som under andra omständigheter skulle vara normalt. Det är inte underligt att ni inte kommer nånstans.

Vi kommer ingenstans om du inte svarar här:
https://www.flashback.org/p46208115#p46208115
Citera
2013-11-19, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vi kommer ingenstans om du inte svarar här:
https://www.flashback.org/p46208115#p46208115

Det ena har jag svarat på. Och jag tror inte att hon dog natten efter.

Uttaget på 10 000 kan ha haft flera syften. Vad hade Fidde på kontot? 20 kr? Bortse från de påhittade kontanterna hemma och fundera på vad resårmadrasser kostar.
Citera
2013-11-19, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Och det hade varit säkert att köpa väggspackel vid samma tillfälle, då ingen saknade Marina.

Om livet går ut på att sätta dit FS, varför kom du in i leken så sent? Du registrerades 2013-11-09 och gjorde ditt första inlägg 2013-11-13. Då var ärendet mer än tre år gammalt.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-19 kl. 09:25.
Citera
2013-11-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan inte FS mördat M den 28/29e, efter sin dejt i Li*köping ?

FS på¨dejt i Li*köping?

Tipsa nuvarande åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in