2013-04-14, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Inte alls säkert då den i mina ögon ser både liten och billig ut.
Dom där säljs i billighetsaffärer och har lätt för att gå sönder.
Att den var liten kan mycket väl vara en av anledningarna till att den inte användes.
Var den ens hel ?
Inser du att du greppar efter halmstrån? Vilken kvalitet på presenning krävs för att linda in en kropp? Varför skulle en trasig presenning finnas kvar?
Citera
2013-04-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur ser du att den är liten, och att den har mycket luft under sig?

Ja inte är den vare sej hoprullad eller ihopvikt.
Och tar dessutom liten plats.
Tycker mej dessutom se ngt under den. Men där är jag osäker.
Men liten tycker jag mej se.
Citera
2013-04-14, 22:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vad är det för barnsligheter ?
Att det ligger en liten grön presenning hopknycklad under en bänk betyder ingenting.
Kan du verkligen gå i god för att det inte fanns några vita presenningar ?
Det ska bli intressant om bilagorna till resningsansökan blir offentliga att få ta del av hur åklagaren kunde få in en vit presenning i ansökan.

I förhör med mamman L så nämns ingen färg då hon nämner att det saknas en presenning och det går inte efteråt att "återskapa" ett minne efter att M hittats. Mao så kommer det inte hålla i en rättegång.

Sen kan det vara så att det har hittats ett kvitto i bostaden på inhandlad presenning som är daterat före/tiden för Ms försvinnande och som kan ledas till en viss affär, och via summa och artikelnr är identiskt med det som M låg invirad i. Då kan det vara nya bevis.

Men om mamma L är ett färgvittne till presenning så håller det knappast.
Citera
2013-04-14, 22:17
Medlem
Citat:
Inser du att du greppar efter halmstrån? Vilken kvalitet på presenning krävs för att linda in en kropp? Varför skulle en trasig presenning finnas kvar?

Kvar?...Ja kanske av samma anledning som toarullarna i mass.
Att linda in en kropp går naturligtvis bra om storleken är den rätta.
Men att dra och släpa iväg är nog tveksamt.

Hur säker är du på att pressen var hel och i rätt storlek för kropp och madrasser ?
Citera
2013-04-14, 22:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
När LJ sa att M aldrig bäddade så var det ingen som visste vad som hade hänt i sängen och man måste ha det som utgångspunkt när man värderar hennes uttalande. Under årens gång kan man ändra sina bäddvanor.
I rättegång så sa LJ att M hade blivit ordningsam och börjat städa sitt rum.
Citera
2013-04-14, 22:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag börjar faktiskt bli trött på att du beskyller FS för missbruk stup i kvarten utan belägg. Vänligen, ta en titt i detta papper innan du gör det igen.
Här måste hänvisas till belastningsregistret (narkotikabrott varav det sista under 2011) samt §7-utredningen. - I dom 090311 konstateras att en hashpipa + 2,18 g cannabis beslagtogs; 4/8 10,7 g cannabis. - Dokumentet du publicerat har stora luckor och den senaste noteringen är så långt tillbaka i tiden som 3/7 för snart fyra år sedan.
http://www.fajaf.com/lokalt/drogtest.html
Citera
2013-04-14, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här måste hänvisas till belastningsregistret (narkotikabrott varav det sista under 2011) samt §7-utredningen. - I dom 090311 konstateras att en hashpipa + 2,18 g cannabis beslagtogs; 4/8 10,7 g cannabis. - Dokumentet du publicerat har stora luckor och den senaste noteringen är så långt tillbaka i tiden som 3/7 för snart fyra år sedan.
http://www.fajaf.com/lokalt/drogtest.html
Men lägg ner, papperet visar att han var ingen storbrukare som du gör gällande.
Citera
2013-04-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det ska bli intressant om bilagorna till resningsansökan blir offentliga att få ta del av hur åklagaren kunde få in en vit presenning i ansökan.

I förhör med mamman L så nämns ingen färg då hon nämner att det saknas en presenning och det går inte efteråt att "återskapa" ett minne efter att M hittats. Mao så kommer det inte hålla i en rättegång.

Sen kan det vara så att det har hittats ett kvitto i bostaden på inhandlad presenning som är daterat före/tiden för Ms försvinnande och som kan ledas till en viss affär, och via summa och artikelnr är identiskt med det som M låg invirad i. Då kan det vara nya bevis.

Men om mamma L är ett färgvittne till presenning så håller det knappast.

Det mest troliga är ju ändå att pressen kommer ifrån Marina.
Jag tror inte en minut på att pressen skulle inhandlats för ändamålet.
Och jag tror heller inte att någon har en press liggande i bilen eller dylikt
Oavsett vem som tog livet av Marina så dög tydligen inte pressen som nyss visades på bild.
Eller så hittades den aldrig.

Om Marinas mor minns vit press, ja då har/hade hon tydligen rätt
Citera
2013-04-14, 22:29
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I rättegång så sa LJ att M hade blivit ordningsam och börjat städa sitt rum.

Okej, då skulle man ju kunna tänka sig att hon även börjat bädda sängen kanske? Framförallt skulle LJ kunnat tänka på det viset om det nu var så att M blivit mer ordningsam..
Citera
2013-04-14, 22:31
Medlem
Citat:
Men lägg ner, papperet visar att han var ingen storbrukare som du gör gällande.

Hur mycket röker en storbrukare.
Och åkte han verkligen fast varje gång han hade röka på sej eller i närheten ?
Citera
2013-04-14, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur mycket röker en storbrukare.
Och åkte han verkligen fast varje gång han hade röka på sej eller i närheten ?
Läs provsvaren. De visar inte hur mycket han åkte fast, de visar hur mycket han brukade.
Citera
2013-04-14, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Okej, då skulle man ju kunna tänka sig att hon även börjat bädda sängen kanske? Framförallt skulle LJ kunnat tänka på det viset om det nu var så att M blivit mer ordningsam..
I brevet till TR påstår mamma L att det var använda lakan i sängen. De lakan som Marina använde när hon gick bort fanns i paketet. Alltså måste GM ha bäddat med andra lakan. Det ligger då nära till hands att anta att han tog lakan ur tvättkorgen i rummet. Varför låg det använda lakan där?

När jag väntar gäster i min säng brukar jag bädda rent. Marina gjorde nog likadant. Lade använda lakan i tvättkorgen, för att efter natten byta tillbaka. Därför låg lakanen där, och det var anledningen till att hon hade en tvättkorg i rummet. Om man nu gör sängen fin för en nattgäst, bäddar man inte då? Och, självklart, lämnade vår ordentlige GM sängen i det skick han fann den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in