2013-11-19, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det onormalt att köpa träfärgat väggspackel?

Inte enbart. Men lägg till bäddmadrass och lite andra grejer så har du snart polisen hemma för husrannsakan. Eller brottsplatsundersökning om du så vill.
Citera
2013-11-19, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Det vet jag inte. Men hon gjorde det inte denna gång.

Hur vet du det ?
Hon kan gott och väl hunnit till både Lin/Lidköping och tillbaka med en dejt.
Behöver jag ta fram exempel på hur långt M åkte för att få sex ?
Citera
2013-11-19, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte enbart. Men lägg till bäddmadrass och lite andra grejer så har du snart polisen hemma för husrannsakan. Eller brottsplatsundersökning om du så vill.
Men han kunde ha dolt det enda synliga spåret av brottet i bostaden. Tänk om Guldfisken hade sett kulhålet när han tittade in i sovrummet?
Citera
2013-11-19, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men han kunde ha dolt det enda synliga spåret av brottet i bostaden. Tänk om Guldfisken hade sett kulhålet när han tittade in i sovrummet?

Snacka om nojja om Guldfisken frågat FS vad det var.
Om han var skyldig som 888poker påstår.
Citera
2013-11-19, 08:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Då gjorde han ju rätt. Det var den reaktionen han ville ha.

Fidde skickade sms om att M var i en annan stad. Han gömde passet och talade om för polisen att M brukade resa bort utan att berätta för någon. Han tog ut pengar eftersom han visste att M inte skulle använda sina kort något mer.

Vad var det han gjorde rätt i? C kände MJ bättre än någon annan och hon trodde att MJ ( som första reaktion alltså) att MJ träffat någon dejt och att det kan ha spårat ur.

Vill du få det till att FS lagt dessa tankar hos C? Det tror inte jag. C har varit orolig för MJ innan denna gång, då MJ HAR träffat skumma typer.
Citera
2013-11-19, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur vet du det ?
Hon kan gott och väl hunnit till både Lin/Lidköping och tillbaka med en dejt.
Behöver jag ta fram exempel på hur långt M åkte för att få sex ?
Lägg fram uppgifter som visar att hon åkte till Lid eller Linköping denna gång istället. Det finns kameror på tågstationer och andra ställen i städer. Du menar väl att hon tog tåget då bilen hittades vid stationen? Mobiler används och mastas. Inga vittnen har sett henne. Det är inte lätt att åka kollektivt utan att lämna spår.
Citera
2013-11-19, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad var det han gjorde rätt i? C kände MJ bättre än någon annan och hon trodde att MJ ( som första reaktion alltså) att MJ träffat någon dejt och att det kan ha spårat ur.

Vill du få det till att FS lagt dessa tankar hos C? Det tror inte jag. C har varit orolig för MJ innan denna gång, då MJ HAR träffat skumma typer.

De efterlyste M i Lköping. De undersökte om hon rest utomlands. Allt eftersom Fidde gav dem tipsen genom sms och försvunnet pass och pengar.
Citera
2013-11-19, 08:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Lägg fram uppgifter som visar att hon åkte till Lid eller Linköping denna gång istället. Det finns kameror på tågstationer och andra ställen i städer. Du menar väl att hon tog tåget då bilen hittades vid stationen? Mobiler används och mastas. Inga vittnen har sett henne. Det är inte lätt att åka kollektivt utan att lämna spår.

Har man ens gått ut med den här teorin och efterfrågat vittnen? Nej.

Men, nej, jag tror inte heller att hon åkt till Lid/Linköping. Det mesta tyder ju på att det var precis vad hon inte gjort.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men i så fall vore det väl heltokigt av FS att påstå i SMS att hon åkt till en annan stad, eller hur?
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan man lita på vittnet LJ ?

Fast nu har du ändrat dig gällande kulhålet. Det var inte nojja att laga det.
Så om FS är GM tar han risker utöver det normala med bankomat, men lagar inte ett kulhål ?

Jag får faktiskt inte ihop det att FS är GM, får du ?
Domstolen lär nog kunna få ihop det framåt december och det är ju det som är huvudsaken.
Det är inte här det ska avgöras direkt...
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
De efterlyste M i Lköping. De undersökte om hon rest utomlands. Allt eftersom Fidde gav dem tipsen genom sms och försvunnet pass och pengar.

Nej dom efterlyste inte M i L.köping. Dom efterlyste bilen.
Citera
2013-11-19, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Har man ens gått ut med den här teorin och efterfrågat vittnen? Nej.

Men, nej, jag tror inte heller att hon åkt till Lid/Linköping. Det mesta tyder ju på att det var precis vad hon inte gjort.

Vad kallar du en efterlysning? Är inte det att be vittnen dvs allmänheten om hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in