2013-04-14, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Så det kan vara i den senare undersökningen det framkommit att presenningarna var vita och att Marina brukade sova naken. Det låter logiskt att de undersökt detta efter att Marina hittades. Vad ska FS skylla på? Han minns knappt någonting trots att han inte är någon äldre dam.
Men om det står fel i resningsansökan, blir inte beviset ogiltigt då? Resning ska baseras på bevis inom ett år.

Tycker inte du som jag att det ser ut att ligga fabriksförpackade gröna presenningar på badkaret i södra garaget på bild 10 på sid 120, och att dessa borde fungera som bättre kamouflage än vit presenning i Svartedalsskogen? Fast, då måste man ju veta att de finns där.
Citera
2013-04-14, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han hoppades nog att respiten skulle vara lite längre än två dagar i alla fall; och han var i full färd med att packa för att hinna ta undan så mycket som möjligt.
Vadå packa? Enligt mamma L i TR höll Marina på att packa ner kläder i kartonger.
Citera
2013-04-14, 20:13
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han hoppades nog att respiten skulle vara lite längre än två dagar i alla fall; och han var i full färd med att packa för att hinna ta undan så mycket som möjligt.

Undras var fs tänkte ta vägen, kanske till den nuvarande flickvännen? Kan det varit så att dom träffats tidigare än dom båda påstår? Jag ser det mycket troligt att dom träffats tidigare än dom uppger.

Jag börjar mer och mer fundera på om mordet var planerat, åtminstone till viss del, kanske skedde mordet tidigare än planerat pga. fs ostabila humör osv.
Citera
2013-04-14, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om det står fel i resningsansökan, blir inte beviset ogiltigt då? Resning ska baseras på bevis inom ett år.

Tycker inte du som jag att det ser ut att ligga fabriksförpackade gröna presenningar på badkaret i södra garaget på bild 10 på sid 120, och att dessa borde fungera som bättre kamouflage än vit presenning i Svartedalsskogen? Fast, då måste man ju veta att de finns där.

På något vis är det klarlagt att Marinas presenningar var vita. Förmodligen finns de två kvarvarande med på bild från den tidigare undersökningen.

Det du ser på badkaret kan vara vad som helst. Då det bara fanns vita pressar fick FS dölja paketet med nio gröna granar istället. Det måste ha varit slitsamt att hugga dom. Kanske så jobbigt så handen svullnade?
Citera
2013-04-14, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På något vis är det klarlagt att Marinas presenningar var vita. Förmodligen finns de två kvarvarande med på bild från den tidigare undersökningen.

Det du ser på badkaret kan vara vad som helst. Då det bara fanns vita pressar fick FS dölja paketet med nio gröna granar istället. Det måste ha varit slitsamt att hugga dom. Kanske så jobbigt så handen svullnade?
Titta på den här bilden och tala om för mig vad det är för färg på presenningen på verandamöblerna.

Tror du fortfarande att rättsläkaren missade svullnaden? Hur mådde FB:s hand efter granhuggandet?
Citera
2013-04-14, 20:28
Bannlyst
Citat:
Titta på den här bilden och tala om för mig vad det är för färg på presenningen på verandamöblerna.

Tror du fortfarande att rättsläkaren missade svullnaden? Hur mådde FB:s hand efter granhuggandet?

Jag ser inga trädgårdsmöbler. Bara ett bord som ser ut som ett gammalt symaskinsbord.

Hur vet du att FB huggit granar?
Citera
2013-04-14, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag ser inga trädgårdsmöbler. Bara ett bord som ser ut som ett gammalt symaskinsbord.

Hur vet du att FB huggit granar?
Jämför symaskinsbordet med lilla bordet på sid 141, bild 51. Ser du någon likhet?

Jag har inte påstått att FB huggit granar. Men du sa att det hade huggits granar. Hur mådde FB:s hand efter det huggandet?
Senast redigerad av Quarrel 2013-04-14 kl. 20:38.
Citera
2013-04-14, 20:39
Bannlyst
Citat:
Jämför symaskinsbordet med lilla bordet på sid 114, bild 51. Ser du någon likhet?

Du menar nog sid 141. Inga presenningar på de möblerna. Har du foton på de andra trädgårdsmöblerna också?
Citera
2013-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Hur vet du att Marinas mamma säger att de var vita? Har du frågat henne? Vad säger du om det visar sig att alla presenningarna var gröna?
I resningsansökan står det att L sagt att en vit press saknas, och att fyndet var inlindat i en vit pressenning
Citera
2013-04-14, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du menar nog sid 141. Inga presenningar på de möblerna. Har du foton på de andra trädgårdsmöblerna också?
Du ser två bord på bilden. Ett i förgrunden också. Inga presenningar på möblerna. Litar du fortfarande på mamma L:s minne? Hur mådde FB:s hand efter granhuggandet? FS hand mådde utmärkt enligt rättsläkaren.
Citera
2013-04-14, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
I resningsansökan står det att L sagt att en vit press saknas, och att fyndet var inlindat i en vit pressenning
Vi har just diskuterat det. Det står att det kommer från gamla FU, men det gör det inte.
Citera
2013-04-14, 21:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, så du tror att det är den nya FU som benämns "den tidigare förundersökningen", eller att FUP är ofullständig, trots tilläggsprotokoll.
Det kan vara en missuppfattning - som säkert får sin förklaring så småningom. Hur som helst så var ju presenningen vit - inte grangrön.

I den gamla FUP så redogör fhl BN för ett telefonförhör med mamman vari bl a presenningar avhandlas. BN kan här efter ett kompletterande telefonsamtal ha fått presenningens färg mera klart för sig, men inte i efterhand fört in detta som en särskild uppgift.

I tråden nämner Artmix ingenting alls om färgen på trädgårdspressarna. Härefter inkommer en uppgift om att de var gröna; sedan får vi se en vinterbild utan en press i sikte. - Hur hänger detta ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in