2013-11-19, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Jag hade varit nojjig efter ett mord och trott mig vara under uppsikt av spanare. Aldrig i livet hade jag handlat saker som skulle göra dem misstänksamma och som lett till en brottsplatsundersökning i första taget. Jag hade dolt blodet så gott jag kunde för att senare lösa problemet med madrassen och kanske också kulhålet.

Men tagit risken att ta ut pengar på en bankomat med den mördades kort och skickat SMS
med den mördades telefon ?
Citera
2013-11-19, 08:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men tagit risken att ta ut pengar på en bankomat med den mördades kort och skickat SMS
Och besökt en rastplats med lik i lasten?
Citera
2013-11-19, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men nu talade jag om Letsdoit´s hypotes.

37 öl på en 10 dagars period gör 3,5 öl om dagen i snitt. Jag fixar det utan att blinka. Inte kallar jag det för supa heller.

Sen blir jag lite fundersam över att en viss MrsMagoo nu passar på att tilldela FS ett alkoholmissbruk pga att hon sett en bild på FS och MaRu´s far på en bild med varsin öl i handen. Är MaRu´s far även han nu tilldelad en missbruksproblematik månne? Jag har även jag bilder på mig själv med en bira i handen. Ofta fotograferar folk vid festliga sammanhang.
Att fråga MrsMagoo är bortkastat, hon svarar inte. Hon svarar bara på de som delar hennes uppfattning till 100%. Vad man då har i ett diskussionsforum att göra/tillföra, kan man ju fundera över

Om en snubbe säger att han slutat dricka alkohol för att han blir aggressiv av det så reagerar man när verkligheten visar annat.
Citera
2013-11-19, 08:06
Bannlyst
Citat:

Det hade jag nog gjort. Det är ju svårt att bevisa att jag gjort det.
Citera
2013-11-19, 08:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag hade varit nojjig efter ett mord och trott mig vara under uppsikt av spanare. Aldrig i livet hade jag handlat saker som skulle göra dem misstänksamma och som lett till en brottsplatsundersökning i första taget. Jag hade dolt blodet så gott jag kunde för att senare lösa problemet med madrassen och kanske också kulhålet.

Hade du hållt dig kvar i huset? Visste inte FS hur viktig mormors födelsedag var för MJ? Förstod han inte att det bara var en tidsfråga innan MJ´s familj skulle undra var sjutton hon höll hus?

Visst är det konstiga saker i detta från FS sida. Jag hade nog ringt och undrat var min hon var och ringt till hennes syster och frågat om hon visste något. Berättat det sista jag sett av henne, sagt att jag provat ringa men det går inte att komma fram. Allt jag vetat hade jag berättat och pratat om.

Men det är ju jag som person. Kanske var det vanligt att MJ drog iväg (jag vet alltså inte detta) och därför reagerade inte FS nämnvärt?
Citera
2013-11-19, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och besökt en rastplats med lik i lasten?

Väl packeterat i så fall.
Citera
2013-11-19, 08:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Om en snubbe säger att han slutat dricka alkohol för att han blir aggressiv av det så reagerar man när verkligheten visar annat.

Det var sprit FS slutat med pga att han blev aggressiv av det. (Enligt honom då). Öl fixade han att dricka. Ser du vodkaflaskor i garaget?
Citera
2013-11-19, 08:09
Bannlyst
Citat:
Väl packeterat i så fall.

Hade du stått med bagageluckan på vid gavel utanför en toalett om du var nojjig ?
Länge ?
I kalsongerna ?
Citera
2013-11-19, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hade du hållt dig kvar i huset? Visste inte FS hur viktig mormors födelsedag var för MJ? Förstod han inte att det bara var en tidsfråga innan MJ´s familj skulle undra var sjutton hon höll hus?

Visst är det konstiga saker i detta från FS sida. Jag hade nog ringt och undrat var min hon var och ringt till hennes syster och frågat om hon visste något. Berättat det sista jag sett av henne, sagt att jag provat ringa men det går inte att komma fram. Allt jag vetat hade jag berättat och pratat om.

Men det är ju jag som person. Kanske var det vanligt att MJ drog iväg (jag vet alltså inte detta) och därför reagerade inte FS nämnvärt?

Vart skulle jag ta vägen annars? Har man inget annat hem att ta till så får man stanna.

Jag tycker att Fidde gjorde en hel del för att få anhöriga att tro att Marina rest bort och att de inte skulle börja undra så snabbt.
Citera
2013-11-19, 08:11
Bannlyst
Citat:
Vart skulle jag ta vägen annars? Har man inget annat hem att ta till så får man stanna.

Jag tycker att Fidde gjorde en hel del för att få anhöriga att tro att Marina rest bort och att de inte skulle börja undra så snabbt.

Men inte laga kulhål ?
Citera
2013-11-19, 08:11
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ifall det var den tjeckiska ölen som gillades så håller den 5,0% i alkoholstyrka.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1679

Själv har jag alltid föredragit mörkare öl och en styrka på 7,0%...
Precis. Det intressanta i sammanhanget är dels att det är just starköl. FS säger i FUP att han inte nyttjar alkohol. Marina tyckte inte om att dricka, varför det är troligt att det är FS själv som både druckit och ljugit om detta. FS har, sägs det, fortsatt att dricka starköl i närtid.

Anledningen till lögnen går naturligtvis att spekulera kring - men om alkoholen varit inblandad i brottet finns all anledning för FS att försöka med lite damage control och förneka att han druckit så han blivit berusad.

Låt säga att FS drack 10 Staropramen innan skottet brann av, då motsvaras intaget av litet mer än en kvarting starksprit. Så ett antal tidigare samt ett antal efter. Bingo.
Citera
2013-11-19, 08:12
Bannlyst
Citat:
Hade du stått med bagageluckan på vid gavel utanför en toalett om du var nojjig ?
Länge ?
I kalsongerna ?

Jag blir överfallen av frågor Är man pissnödig så är man. Har jag dessutom grejer att slänga slår man två flugor tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in