2013-11-19, 07:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I teorin kan han också blivit pissnödig på sin höjd. Om det varit lättöl.
Finns det några systembolagsuttag på M eller FS kort ?

Hade det varit lättöl så hade han haft en promillehalt på högst 2,3 promille, om han druckit 37 stycken under en 10 timmars period.

Men vem dricker 37 lättöl, totalt 12,2 liter öl under en tiotimmarsperiod för att uppnå en berusning.
Citera
2013-11-19, 07:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Japp, i teorin att han lyckas få i sig 37 öl, men innan han hade fått i sig alla 37 öl så hade han nog vurmerat kraftigt, fått frossa och varit allmänt väck, oförmögen att utföra några som helst handlingar, eller bara slocknat.

Ja det var ju Letsdoit´s hypotes jag utgick ifrån. Självklart kan man inte hälla i sig 37 öl, sedan lyckats skjuta ihjäl en människa med ett skott, paketera in människan och KÖRA BIL obemärkt på dessa vägar och gömma en kropp. Inte heller lär man stå och flaxa vid en vändplan man lyckats köra en bil till. Man kan inte ens stå upp med den promillehalten.
Citera
2013-11-19, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det var ju Letsdoit´s hypotes jag utgick ifrån. Självklart kan man inte hälla i sig 37 öl, sedan lyckats skjuta ihjäl en människa med ett skott, paketera in människan och KÖRA BIL obemärkt på dessa vägar och gömma en kropp. Inte heller lär man stå och flaxa vid en vändplan man lyckats köra en bil till. Man kan inte ens stå upp med den promillehalten.

Lustigt att du nämner rastplatsen, tänkte just på kalsongmannen.
Flaxande kalsongmannen lär stått alldeles utanför välbesökta toaletten:
http://goo.gl/maps/z4t2i
Med bagageluckan på vid gavel ganska länge.

Medans om han kört 150m längre fram kommit närmare skogen och bort från folk, här:
http://goo.gl/maps/YFDBI
Och kunnat jobba utan insyn.

Den observante kan se skräp här: http://goo.gl/maps/rwlK5
En naturlig plats för den "late" som väljer att slänga sitt skräp i naturen och inte vill synas.

Den som stod vid toaletten hade nog rent mjöl i påsen. Möjligtvis kaffefläckar.
Kalsongmannen faller delvis på sin egna orimlighet.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 07:29.
Citera
2013-11-19, 07:34
Medlem
Pastakryddas avatar
Ja har FS druckit 37 starköl kan vi nog avskriva honom som GM åtminstone den natten. Det skulle kunna förklara hans gravbesök också, kanske hade han någon form av dilerium i ruset? Som gör att han tror att han varit där. Ja i den här tråden är ju alla teorier tillåtna.

Nu fattas bara att FS gått ut i skogen och plockat svamp som han sedan har ätit och blivit hög som ett hus och i ruset fått en psykos och då dödat MJ. Han hade väl inte råd med sitt knark, så han fick ta det naturen har att tillgå?
Citera
2013-11-19, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja har FS druckit 37 starköl kan vi nog avskriva honom som GM åtminstone den natten. Det skulle kunna förklara hans gravbesök också, kanske hade han någon form av dilerium i ruset? Som gör att han tror att han varit där. Ja i den här tråden är ju alla teorier tillåtna.

Nu fattas bara att FS gått ut i skogen och plockat svamp som han sedan har ätit och blivit hög som ett hus och i ruset fått en psykos och då dödat MJ. Han hade väl inte råd med sitt knark, så han fick ta det naturen har att tillgå?

Kan mannen i fråga supit till på sin födelsedag och sen fortsatt smådricka öl under de 10 dagar som förflöt innan fotona i garaget togs? Eller är det osannolikt att han satt i sig 37 öl under en 10-dagars period?
Citera
2013-11-19, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och efter att ha supit som ett svin på sin födelsedag var han noggrann med att samla ihop alla flaskor och lägga dem i en hög i garaget när han egentligen borde ha fullt upp med att städa efter ett mord, reparera väggen och byta ut sängbottnar.

36-48 öl är mindre än en öl om dagen i två månader. Hur ofta pantade de? Har Marina någonsin klagat på FS supande?

Tror du att åklagaren kommer att använda ölflaskorna som bevis i rätten?

Det skulle jag hinna med på 10 dagar. Men jag är i och för sig effektiv.
Citera
2013-11-19, 07:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Kan mannen i fråga supit till på sin födelsedag och sen fortsatt smådricka öl under de 10 dagar som förflöt innan fotona i garaget togs? Eller är det osannolikt att han satt i sig 37 öl under en 10-dagars period?
I så fall har han antingen gått ut till garaget med flaskan efter varje öl, eller så hade det funnits flaskor framme när polisen kom och grep honom.
Citera
2013-11-19, 07:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det skulle jag hinna med på 10 dagar. Men jag är i och för sig effektiv.
Hade du hunnit med att reparera väggen och byta ut resårbotten också?
Citera
2013-11-19, 07:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va ett nedlusat garage fullt med Staropramen har jag för mig, men det kan ha varit en annan sorts öl. Det är väl ganska klart att FS dricker öl det finns ju bilder på det som är någon eller några månader gamla. Alkoholen är en stor bov då det gäller relationsmord, och med en psykisk störning och det kriminella registret med tidigare våldsbrott och uppgifter från x, så är det ett klippt och skuret statistiskt fall.
Han slog nog handen i något helt annat än en vägg eller sandsäck.
Va det inte så att då fordonsfrågan kom så promenixade han väl i närheten bara så där just då befann sig Fredrik på en promenad i anslutning till förfrågan. Konstigt sammanträffande?

Frågan är väl närmast hur han ska klara sig ur det här?
Ifall det var den tjeckiska ölen som gillades så håller den 5,0% i alkoholstyrka.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...k/?varuNr=1679

Själv har jag alltid föredragit mörkare öl och en styrka på 7,0%...
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-19 kl. 07:57.
Citera
2013-11-19, 07:56
Bannlyst
Citat:
Hade du hunnit med att reparera väggen och byta ut resårbotten också?

Hunnit hade jag gjort. Men jag hade förmodligen inte gjort det eftersom sådant väcker uppmärksamhet. Jag hade inbillat mig att mordutredarna skulle undra varför jag reparerade just där just då och handlade ny madrass. Jag hade avstått.
Citera
2013-11-19, 07:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hunnit hade jag gjort. Men jag hade förmodligen inte gjort det eftersom sådant väcker uppmärksamhet. Jag hade inbillat mig att mordutredarna skulle undra varför jag reparerade just där just då och handlade ny madrass. Jag hade avstått.
På vilket sätt väcker det uppmärksamhet att man spacklar igen ett hål i väggen?
Citera
2013-11-19, 08:03
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt väcker det uppmärksamhet att man spacklar igen ett hål i väggen?

Jag hade varit nojjig efter ett mord och trott mig vara under uppsikt av spanare. Aldrig i livet hade jag handlat saker som skulle göra dem misstänksamma och som lett till en brottsplatsundersökning i första taget. Jag hade dolt blodet så gott jag kunde för att senare lösa problemet med madrassen och kanske också kulhålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in