Citat:
Ursprungligen postat av
Grantstreet
jag vet faktiskt inte, beror ju självklart på vad jag får på fystesterna. Undrade bara mer allmänt vad för övningar de görs på jägartestet, men det kanske är olika övningar respektive område?
Det är samma på alla ställen 75 stepup med 20 kg väska.
Jag gjorde GMU ungefär halva tiden sen så skadade jag knät annars hade jag fortsatt inom försvaret, ska söka in igen så fort jag är rehabad.
Jag gick GMU hos Amf1 och jag tyckte det var riktigt tungt psykiskt att stå upp från 05.00 till 9/12 på natten, den vila man fick var under tiden man käka frukost lunch middag en halv timma var, så 1,5 timmas vila per dag och sen ibland nån 5 minutare då och då.
Våra befäl berätta om de olika jägar tjänsterna lätt inte så kul för min del, men om du gillar att marschera långa sträckor, frysa och bära tungt så är väl det nåt för dig. Jag tyckte att den packning vi bar var lagom tung. Sen så tyckte jag att det var mest psykiskt än fysiskt, det var bara härda ut om man var trött bara tänka aldrig ge upp!
Rekommenderar alla att söka om man vill växa som person eller har intresse för Försvaret!
Om du har några frågor så är det bara fråga

Lycka till och kör på det du vill även fast yrkesvägledaren säger att du borde söka nåt annat!