2013-11-18, 14:01
Medlem
Vad innebär jägartestet? Har googlat osv men finner bara massa trådar några år tillbaka, dvs kanske inte aktuella!

Så om nån är vänlig nog att förklara lite snabbt vad man gör på jägertestet uppskattas!
2013-11-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantstreet
Vad innebär jägartestet? Har googlat osv men finner bara massa trådar några år tillbaka, dvs kanske inte aktuella!

Så om nån är vänlig nog att förklara lite snabbt vad man gör på jägertestet uppskattas!
Jag fick sitta på en bänk och sedan resa mig med hjälp utav ett ben 5 gånger. Sedan tog jag på mig en ryggsäck och gjorde 75 step ups per ben.
2013-11-18, 14:53
Medlem
Citat:

Vad för tjänst har du tänkt att söka?
2013-11-18, 15:41
Medlem
OggeOJs avatar
Och där damp brevet ned. Kallad till Götet d. 18/12.
2013-11-18, 15:51
Medlem
Någon som nyligen mönstrat och vet hur många som sökt jägare på k3? :-)
2013-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerswe
Vad för tjänst har du tänkt att söka?

jag vet faktiskt inte, beror ju självklart på vad jag får på fystesterna. Undrade bara mer allmänt vad för övningar de görs på jägartestet, men det kanske är olika övningar respektive område?
2013-11-18, 18:57
Medlem
Citat:
jag vet faktiskt inte, beror ju självklart på vad jag får på fystesterna. Undrade bara mer allmänt vad för övningar de görs på jägartestet, men det kanske är olika övningar respektive område?

Det är samma på alla ställen 75 stepup med 20 kg väska.
Jag gjorde GMU ungefär halva tiden sen så skadade jag knät annars hade jag fortsatt inom försvaret, ska söka in igen så fort jag är rehabad.

Jag gick GMU hos Amf1 och jag tyckte det var riktigt tungt psykiskt att stå upp från 05.00 till 9/12 på natten, den vila man fick var under tiden man käka frukost lunch middag en halv timma var, så 1,5 timmas vila per dag och sen ibland nån 5 minutare då och då.
Våra befäl berätta om de olika jägar tjänsterna lätt inte så kul för min del, men om du gillar att marschera långa sträckor, frysa och bära tungt så är väl det nåt för dig. Jag tyckte att den packning vi bar var lagom tung. Sen så tyckte jag att det var mest psykiskt än fysiskt, det var bara härda ut om man var trött bara tänka aldrig ge upp!
Rekommenderar alla att söka om man vill växa som person eller har intresse för Försvaret!

Om du har några frågor så är det bara fråga
Lycka till och kör på det du vill även fast yrkesvägledaren säger att du borde söka nåt annat!
2013-11-18, 21:14
Medlem
Vad finns det för olika inriktningar, är inte speciellt insatt men har ju sett att många vill bli "jägare", vad finns det för annat att välja på?
2013-11-18, 21:50
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeboya
Vad finns det för olika inriktningar, är inte speciellt insatt men har ju sett att många vill bli "jägare", vad finns det för annat att välja på?

här: http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/borja-har/befattningar/
2013-11-18, 23:55
Medlem
Ska på antagningsprövning imorgon! Dock så insåg jag nu att man måste ha med sig recept från optikern om man använder glasögon, vilket jag INTE kommer att ha imorgon. Är det fortfarande möjligt att genomföra antagningen? Har även inte det officiella betyget, utan endast en utskrift från antagning.se.

Någon som vet om jag åker in i onödan?
2013-11-19, 00:05
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousFunk
Ska på antagningsprövning imorgon! Dock så insåg jag nu att man måste ha med sig recept från optikern om man använder glasögon, vilket jag INTE kommer att ha imorgon. Är det fortfarande möjligt att genomföra antagningen? Har även inte det officiella betyget, utan endast en utskrift från antagning.se.

Någon som vet om jag åker in i onödan?

Låter rätt riskabelt, då det är psykologen som man visar sina betyg för, och enligt egen erfarenhet och andras så är dem trötta människor som inte bryr sig om man har bortförklaringar! Men åk dit och testa för tusan!
2013-11-19, 00:39
Medlem
Är dessa inriktningar något man måste veta på prövningen eller är det efter GMU?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in