2013-11-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och om man till alkoholen lägger en kontinuerlig tillförsel av cannabis: PANG! - Kyrkogården nästa.

År av cannabis, åtskilliga, och alkohol, sannolikt ännu fler år. Och vem vet vilka andra (pluralis) substanser?

Det "förklarar" hur man kan begå ett sådant fullständigt idiotiskt dåd utan att betänka att man automatiskt kommer att ses som närmast stående och därmed huvudmisstänkt.

Och det är nog i det ljuset man får se dådet: irrationellt i själva skjutandet, drivet av impulsgenombrott, därefter glimtar av mer logiskt tänkande: "måste få bort kroppen, pistolen (och kanske några spår). Men försöktet att dölja så mycket blod i sängen var naturligtvis fullständigt huvudlöst och visar hur irrationellt även döljandet av spåren efter brottet var, men, så, en liten glimt igen: "måste gräva ut kulan ur väggen".

Det här erratiska beteendet är typiskt för någon märkt av långvarigt missbruk.

Ett missbruk som dock inte fritar från ansvar vid straffutmätningen.
Citera
2013-11-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilken anstalt lär bli aktuell för herr Svenssons del, tror ni? Kumla eller?
Hur kommer han att mottas av de andra internerna?
En figur dömd för att ha satt ett dödligt skott i huvudet på den kvinna han sammanbodde med
och sedan dumpat kroppen i ödemarken där den låg i två år innan den påträffades.
För att därefter sno åt sig 10 000 kr i kontanter via mordoffrets bankkort.

Hur betraktas sånt av vårt kära klientel på fängelserna?
Som ingenting kanske? Vardagsmat för slöddret som redan sitter inne? Det finns ju förvisso
rysligt gott om andra dömda kvinnomördare så det kanske får passera tämligen obemärkt
det här som "vår man" kommer att åka in för? För åka in kommer han...lita på det...

Once again: Aldrig har någon resning beviljats till men för någon och slutat på annat sätt
än att det får vackert krypas in i en skön liten cell med mycket tid för funderingar kring
livets mening och chans till att bli en bättre människa och lite myspys emellanåt i
besöksrummet med eventuell kvarvarande flickvän.
Ja, det ska nog bli bra det där. För alla berörda.
Rättvisa skipad. En familj får erhålla efterlängtad frid i sina sinnen efter flera års svåra
prövningar. En man får sitt rättmätiga straff och kan sona sitt brott och förhoppningsvis
bryta gamla destruktiva vanor som cannabismissbruk.

Vid fällning för mord torde dådets hänsynslösa, bestialiska grymhet föranleda just Kumla. Mest troligt.

Ja, man ser vid en analys och koll med brottmålsjurister att HD nu vill att HR "skaffar undan" denna mördare, nu räcker det!

Och det kan HR, utan att HD kommer att lägga sig i, det FINNS FULLT TILLRÄCKLIGT för att "rätt" bevisvärdering ska göra det lätt för HR att skipa rättvisa här.

De som kör halmstrån typ att allt inte är utrett, att inga direkta bevis finns osv. kommer med denna dom att inse hur systemet faktiskt fungerar. Det är ganska bra på att skipa rättvisa ganska ofta.

Och här har nu FS, välförtjänt, till slut, hamnat "between a rock and a hard place". Den som drömmer om något annat kan göra det, men får skynda sig, för dessa drömmar är snart nedslagna av rättvisans svärd.
Citera
2013-11-18, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag har kikat på bilderna från glasåtervinningen i garaget. Visserligen svårt att räkna, men jag skulle tippa på mellan 36-48 starkölslik och kanske också någon spritflaska (vilket med lätthet kunnat skapa slagsida med efterföljande Raybandopp från båten).

Frågan är vad som hände när FS drack mer än "max åtta mellanöl åt gången". Kanske har brottet en så pass enkel utlösande faktor som Fnurra-pa-traden tidigare var inne på. Alkohol. PANG!
Och efter att ha supit som ett svin på sin födelsedag var han noggrann med att samla ihop alla flaskor och lägga dem i en hög i garaget när han egentligen borde ha fullt upp med att städa efter ett mord, reparera väggen och byta ut sängbottnar.

36-48 öl är mindre än en öl om dagen i två månader. Hur ofta pantade de? Har Marina någonsin klagat på FS supande?

Tror du att åklagaren kommer att använda ölflaskorna som bevis i rätten?
Citera
2013-11-19, 01:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
P7:an: ”S förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången.”

I belastningsregistret förekommer rattfylleri, grovt rattfylleri samt brott mot alkohollagen.

Norra garaget tycks ha varit en smärre ölutskänkningsplats; där ligger drivor med ölpavor och andra tomglas och skräpar.

Svaret på din fråga torde därför vara: Nej. - Frågan är väl närmast hur många bärs han lyckades trycka i sig före resp. efter båtfärden.

Hypotes: FS firade sin födelsedag med att inköpa 37 starköl + försökte slå sönder en sandsäck för att om möjligt hitta en bit cannabis.

Det va ett nedlusat garage fullt med Staropramen har jag för mig, men det kan ha varit en annan sorts öl. Det är väl ganska klart att FS dricker öl det finns ju bilder på det som är någon eller några månader gamla. Alkoholen är en stor bov då det gäller relationsmord, och med en psykisk störning och det kriminella registret med tidigare våldsbrott och uppgifter från x, så är det ett klippt och skuret statistiskt fall.
Han slog nog handen i något helt annat än en vägg eller sandsäck.
Va det inte så att då fordonsfrågan kom så promenixade han väl i närheten bara så där just då befann sig Fredrik på en promenad i anslutning till förfrågan. Konstigt sammanträffande?

Frågan är väl närmast hur han ska klara sig ur det här?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-19 kl. 01:40.
Citera
2013-11-19, 05:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, jag skrev det. De som anser honom skyldig efter tre prövningar i domstol dömer utan grund. Trist, eller hur? Men vi vet bättre, vi på Flashback.
Utan grund...?
Tredje gången....?

Hm...ja, vi får väl se hur det blir med den där "grunden" sista rundan framöver.
Spännande.

Bara för att påminna: Vid de tidigare tillfällena har det inte funnits en kropp att tillgå.
Det har inte funnits ett kulhål i ett människohuvud. Inte en kropp som legat
omsorgsfullt paketerad och dold under en massa granar ute i ödemarken.
Det har inte funnits en kvinna som med intill visshet gränsande sannolikhet bragts om
livet med detta skott som påträffades i huvudet. (Vad skulle hon annars ha dött av?...)

Det lär nog dröja innan det svingas en bägare igen:

https://anonfiles.com/file/15ab9b940bc727d8c233dd40eb057f12
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-19 kl. 06:21.
Citera
2013-11-19, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag har kikat på bilderna från glasåtervinningen i garaget. Visserligen svårt att räkna, men jag skulle tippa på mellan 36-48 starkölslik och kanske också någon spritflaska (vilket med lätthet kunnat skapa slagsida med efterföljande Raybandopp från båten).

Frågan är vad som hände när FS drack mer än "max åtta mellanöl åt gången". Kanske har brottet en så pass enkel utlösande faktor som Fnurra-pa-traden tidigare var inne på. Alkohol. PANG!

Källa på att det är starköl.
Jag har envist försökt få någon observant i tråden att vidimera detta.
Ingen kan det.
Att du spyr ut osanningar är kontraproduktivt i tråden. Håll dig till vad vi vet, eller skriv att du spekulerar.

Så vitt vi vet kan det lika gärna vara lättöl, bevisa gärna motsatsen.
Citera
2013-11-19, 06:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
P7:an: ”S förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången.”

I belastningsregistret förekommer rattfylleri, grovt rattfylleri samt brott mot alkohollagen.

Norra garaget tycks ha varit en smärre ölutskänkningsplats; där ligger drivor med ölpavor och andra tomglas och skräpar.

Svaret på din fråga torde därför vara: Nej. - Frågan är väl närmast hur många bärs han lyckades trycka i sig före resp. efter båtfärden.

Hypotes: FS firade sin födelsedag med att inköpa 37 starköl + försökte slå sönder en sandsäck för att om möjligt hitta en bit cannabis.

Okey. Utgå ifrån din teori lite längre och berätta då gärna för mig om du då menar att alla dessa flaskor i garaget är från FS födelsedag?
Då har jag lite fler frågor:
1. Hade Marina börjat småfesta lite hon med?
ELLER
2. Kom det besök och firade FS tillsammans med FS?
ELLER
3. Menar du att FS ensam skulle ha druckit upp 37 starköl på egen hand denna kväll`

Jag ska berätta lite för dig här.

Vid 2.0 - 4.0 får man en uttalad alkoholförgiftning.

Vid över 4.0 promille så har man livshotande alkoholförgiftning.

Vilket promillehalt tror du man har efter 37 starköl?

Och efter detta intag skall FS då alltså ha begått ett mord och städat?
Snacka om toleransnivå! Själv skulle jag inte kunna gå rakt efter 8 öl

Slänger in en källa också http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2310
Citera
2013-11-19, 06:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Okey. Utgå ifrån din teori lite längre och berätta då gärna för mig om du då menar att alla dessa flaskor i garaget är från FS födelsedag?
Då har jag lite fler frågor:
1. Hade Marina börjat småfesta lite hon med?
ELLER
2. Kom det besök och firade FS tillsammans med FS?
ELLER
3. Menar du att FS ensam skulle ha druckit upp 37 starköl på egen hand denna kväll`

Jag ska berätta lite för dig här.

Vid 2.0 - 4.0 får man en uttalad alkoholförgiftning.

Vid över 4.0 promille så har man livshotande alkoholförgiftning.

Vilket promillehalt tror du man har efter 37 starköl?

Och efter detta intag skall FS då alltså ha begått ett mord och städat?
Snacka om toleransnivå! Själv skulle jag inte kunna gå rakt efter 8 öl

Slänger in en källa också http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2310

Cirka 7 promille om han druckit dessa under en tio timmars period.
Citera
2013-11-19, 07:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Cirka 7 promille om han druckit dessa under en tio timmars period.

Stendöd alltså.
Citera
2013-11-19, 07:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Stendöd alltså.

Japp, i teorin att han lyckas få i sig 37 öl, men innan han hade fått i sig alla 37 öl så hade han nog vurmerat kraftigt, fått frossa och varit allmänt väck, oförmögen att utföra några som helst handlingar, eller bara slocknat.
Citera
2013-11-19, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Japp, i teorin att han lyckas få i sig 37 öl, men innan han hade fått i sig alla 37 öl så hade han nog vurmerat kraftigt, fått frossa och varit allmänt väck, oförmögen att utföra några som helst handlingar, eller bara slocknat.

I teorin kan han också blivit pissnödig på sin höjd. Om det varit lättöl.
Finns det några systembolagsuttag på M eller FS kort ?
Citera
2013-11-19, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, man ser vid en analys och koll med brottmålsjurister att HD nu vill att HR "skaffar undan" denna mördare, nu räcker det!

Vem har utfört en sådan analys och koll, och mot vilka brottmålsjurister ?

Vilken brottmålsjurist säger att HD sagt till HR att FS skall fällas ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in