2013-11-18, 20:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Om Marina menade att hon skulle använda det ifall någon kom för nära huset så tror jag att hon menade att hon skulle vifta med vapnet för att på det sättet skrämma iväg inkräktaren.

Poliser kan använda vapen i skrämselsyfte utan att avfyra dem. Likadant med bankrånare. Likadant kan Marina använda vapnet även oladdat för att skrämmas. De flesta gör som vapeninnehavaren säger. Inte många skulle som du envist stå kvar. Tack och gonatt!
Men hon hoppades att någon skulle komma. Tror du på fullt allvar att Marina hoppades att någon skulle komma så hon kunde skrämma iväg personen?
Citera
2013-11-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det en agenda att anklaga familjen Marina Johansson för en massa brott som inte existerar?
Vad har det med mordet på Marina att göra? Är det så att man inte tål att Fredrik häktas, och ska ha en vendetta mot familjen i ämnet? Då tror jag nog att det är dags att se över detta omgående.
Falska ryktesspridningar som inte har med mordet att göra är så osmakligt att det liknar en kloak.

Nu vill HD att man tar om det här fallet, så ska familjen få lida för det genom att man måste förtala dom och sprida illasinnade rykten. Kloaksystemet fungerar inte han döms ändå-

Ja, han döms ändå.

Och Marinas minne kommer att vara obefläckat, trots otaliga försök att svärta ned henne.

Man kan inte läggas till last att man blir skjuten i sin egen säng av någon som är så sjuk, vriden och känslokall att hon som normal människa inte ens kunde ana att risken fanns... Att göra så här mot en nära stående hör hemma på listan över Ultimata Svek, Mycket högt upp.

Det är lätt att se att HD vill att det här fallet "åtgärdas".

I juristvärlden råder det ingen tvekan om vad DET betyder för den långhåriga mannens öde...
Citera
2013-11-18, 21:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
/.../ Finns det något som styrker att FS inte nyttjade alkohol vid tiden för mordet, eller tiden där innan?
P7:an: ”S förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången.”

I belastningsregistret förekommer rattfylleri, grovt rattfylleri samt brott mot alkohollagen.

Norra garaget tycks ha varit en smärre ölutskänkningsplats; där ligger drivor med ölpavor och andra tomglas och skräpar.

Svaret på din fråga torde därför vara: Nej. - Frågan är väl närmast hur många bärs han lyckades trycka i sig före resp. efter båtfärden.

Hypotes: FS firade sin födelsedag med att inköpa 37 starköl + försökte slå sönder en sandsäck för att om möjligt hitta en bit cannabis.
Citera
2013-11-18, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
P7:an: ”S förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången.”

I belastningsregistret förekommer rattfylleri, grovt rattfylleri samt brott mot alkohollagen.

Norra garaget tycks ha varit en smärre ölutskänkningsplats; där ligger drivor med ölpavor och andra tomglas och skräpar.

Svaret på din fråga torde därför vara: Nej. - Frågan är väl närmast hur många bärs han lyckades trycka i sig före resp. efter båtfärden.

Hypotes: FS firade sin födelsedag med att inköpa 37 starköl + försökte slå sönder en sandsäck för att om möjligt hitta en bit cannabis.
En annan hypotes: FS har minskat sitt drickande betydligt, och ölflaskorna är från långa och gångna tider. Han var nykter hela sin födelsedag, möjligen någon öl på kvällen. Han var inte så dum att han trodde han skulle hitta cannabis genom att slå på en sandsäck.
Citera
2013-11-18, 21:47
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tror inte ordagrant på alla vittnesförhör, och jag inte inte avgöra vilken som gör den korrekta tolkningen. Men jag tror AR gjorde en korrekt tolkning. Du sa

Om hon mot all förmodan menat vad hon sa, hur skulle hon använda vapnet? Du sa att du kunde komma på något sätt att använda ett vapen utan att avfyra det. Säg ett sådant sätt, och kom inte med att hon ville skrämma bort någon för hon hoppades att någon skulle komma.

Ditt vittne AR talar dock om ett förmodat dubbelpipigt gevär och inte någon pistol, så försök nu hålla ordning på vad det egentligen är som diskuterats och har blivit sagt.
Citera
2013-11-18, 21:48
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Jag har kikat på bilderna från glasåtervinningen i garaget. Visserligen svårt att räkna, men jag skulle tippa på mellan 36-48 starkölslik och kanske också någon spritflaska (vilket med lätthet kunnat skapa slagsida med efterföljande Raybandopp från båten).

Frågan är vad som hände när FS drack mer än "max åtta mellanöl åt gången". Kanske har brottet en så pass enkel utlösande faktor som Fnurra-pa-traden tidigare var inne på. Alkohol. PANG!
Citera
2013-11-18, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ditt vittne AR talar dock om ett förmodat dubbelpipigt gevär och inte någon pistol, så försök nu hålla ordning på vad det egentligen är som diskuterats och har blivit sagt.
Det är 888poker du ska be hålla ordning på vad som diskuterats. Det var inte jag som sa "pickan". Jag såg misstaget, men avstod från att märka ord.
Citera
2013-11-18, 22:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag har kikat på bilderna från glasåtervinningen i garaget. Visserligen svårt att räkna, men jag skulle tippa på mellan 36-48 starkölslik och kanske också någon spritflaska (vilket med lätthet kunnat skapa slagsida med efterföljande Raybandopp från båten).

Frågan är vad som hände när FS drack mer än "max åtta mellanöl åt gången". Kanske har brottet en så pass enkel utlösande faktor som Fnurra-pa-traden tidigare var inne på. Alkohol. PANG!
Och om man till alkoholen lägger en kontinuerlig tillförsel av cannabis: PANG! - Kyrkogården nästa.
Citera
2013-11-18, 22:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
En annan hypotes: FS har minskat sitt drickande betydligt, och ölflaskorna är från långa och gångna tider.
Jag efterlyser en nykter källa till ditt påstående.
Citat:
Han var nykter hela sin födelsedag, möjligen någon öl på kvällen.
Ja, hur var det med de nyktra källorna.
Citat:
Han var inte så dum att han trodde han skulle hitta cannabis genom att slå på en sandsäck.
Han var ju så dum så att han satt på en gravkant i två timmar med benen dinglande i luften. - Nykter källa: FS.
Citera
2013-11-18, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag efterlyser en nykter källa till ditt påstående.Ja, hur var det med de nyktra källorna.Han var ju så dum så att han satt på en gravkant i två timmar med benen dinglande i luften. - Nykter källa: FS.
Raljerande. Jag lämnar ingen källa till hypoteser.
Citera
2013-11-18, 22:27
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Och om man till alkoholen lägger en kontinuerlig tillförsel av cannabis: PANG! - Kyrkogården nästa.
Jag lånar ett citat från en annan tråd:
Citat:
Jag rekommenderar ingen att börja med alkohol heller. Den är dock mindre lömsk än cannabis. Mycket lättare att se faran med alkohol än cannabis. Alkohol är lite som personen som drar upp en glock och skjuter ihjäl personer öppet, medans cannabis är lönnmördaren man aldrig ser.
Spliffen satt nog fint efter bestyren och bankomatuttaget.
Citera
2013-11-18, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Vilken anstalt lär bli aktuell för herr Svenssons del, tror ni? Kumla eller?
Hur kommer han att mottas av de andra internerna?
En figur dömd för att ha satt ett dödligt skott i huvudet på den kvinna han sammanbodde med
och sedan dumpat kroppen i ödemarken där den låg i två år innan den påträffades.
För att därefter sno åt sig 10 000 kr i kontanter via mordoffrets bankkort.

Hur betraktas sånt av vårt kära klientel på fängelserna?
Som ingenting kanske? Vardagsmat för slöddret som redan sitter inne? Det finns ju förvisso
rysligt gott om andra dömda kvinnomördare så det kanske får passera tämligen obemärkt
det här som "vår man" kommer att åka in för? För åka in kommer han...lita på det...

Once again: Aldrig har någon resning beviljats till men för någon och slutat på annat sätt
än att det får vackert krypas in i en skön liten cell med mycket tid för funderingar kring
livets mening och chans till att bli en bättre människa och lite myspys emellanåt i
besöksrummet med eventuell kvarvarande flickvän.
Ja, det ska nog bli bra det där. För alla berörda.
Rättvisa skipad. En familj får erhålla efterlängtad frid i sina sinnen efter flera års svåra
prövningar. En man får sitt rättmätiga straff och kan sona sitt brott och förhoppningsvis
bryta gamla destruktiva vanor som cannabismissbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in