2013-11-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Närminnet vet jag försvinner, men det kommer tillbaks när man är ren. Egen erfarenhet. Det är inte att jämföra med att hjärnan "ruttnar" som televerket2 vill få det till. Som du själv säger finns det inga bevis på permanenta skador.

Jag har aldrig förnekat att cannabis skulle ha biverkningar. Socker har biverkningar.

Crack/metamfetamin förstör hjärnbarken.
Citera
2013-11-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Skolans värstingar, hade knarkskulder till GM.
Finns nog en del hos soc. Tidningarna är mycket tysta om detta.

Jag tycker också att de är för tysta. Vad gör deras föräldrar? Har de betydelsefulla arbeten i Linköping?

Någon hört rykten om FUP?
Citera
2013-11-19, 00:21
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2

Bara så det inte blir missförstånd: det är två olika droger, dessa två. Sedan tvivlar jag verkligen på att det stämmer, det du säger. Men det är en rent empirisk fråga. Metamfetamin förstör tänderna, det kan jag köpa (såg det i serien tv-"Breaking Bad" om inte annat). Är diskussionen ens relevant för tråden?
Citera
2013-11-19, 00:30
Medlem
Citat:
Jag tycker också att de är för tysta. Vad gör deras föräldrar? Har de betydelsefulla arbeten i Linköping?

Någon hört rykten om FUP?

Nej, de båda ynglingarna var dessvärre födda WT, vilket ju hela Ljungsbro visste redan före det som hände...
Å andra sidan, det ska de ju inte behöva dö eller misshandlas för.

Den misstänkte gärningsmannen var hög som ett hus, och hade under de månader han hade bott på Härnegatan redan skapat sig ett rykte som inte riktigt tillräknelig ("ingen man vill möta på stan ensam"). Två små (ja, även fysiskt) pojkar hade inte mycket att sätta emot.
Citera
2013-11-19, 02:13
Medlem
Citat:
Nyss var det cannabis som gjorde det? Har du släppt det helt nu? Tur isåfall för du gjorde bort dig.

Crack är fribas av kokain, och förstör i värsta fall lungorna, livsstilen för en missbrukare kan dock vara förödande. Meth å andra sidan förstår vemsomhelst fuckar kroppen totalt, vad förväntar man sig när en av komponenterna i tillverkningen är batterisyra.

Hursomhelst är ingen av de speciellt vanliga i Sverige. Och GM har inte missbrukat någon av de så det är offtopic.
Citera
2013-11-19, 09:09
Medlem
Citat:
Nyss var det cannabis som gjorde det? Har du släppt det helt nu? Tur isåfall för du gjorde bort dig.

Crack är fribas av kokain, och förstör i värsta fall lungorna, livsstilen för en missbrukare kan dock vara förödande. Meth å andra sidan förstår vemsomhelst fuckar kroppen totalt, vad förväntar man sig när en av komponenterna i tillverkningen är batterisyra.

Hursomhelst är ingen av de speciellt vanliga i Sverige. Och GM har inte missbrukat någon av de så det är offtopic.

Alla droger förstör hjärnan på kort eller lång sikt. Har sett betydligt mer skit på den punkten än vad du någonsin kan ana. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det snart kryper fram ännu mer om vad GM har tagit än som hittills framkommit. Baserat på GM:s beteende som beskrivits tidigare tråden. Vad tror forumet att han har tagit?
Citera
2013-11-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Bara så det inte blir missförstånd: det är två olika droger, dessa två. Sedan tvivlar jag verkligen på att det stämmer, det du säger. Men det är en rent empirisk fråga. Metamfetamin förstör tänderna, det kan jag köpa (såg det i serien tv-"Breaking Bad" om inte annat). Är diskussionen ens relevant för tråden?

Jag har sett bilder av hjärnan på missbrukare och det syns på den att hjärnbarken förstörs.
Citera
2013-11-19, 13:40
Medlem
Citat:
Alla droger förstör hjärnan på kort eller lång sikt. Har sett betydligt mer skit på den punkten än vad du någonsin kan ana. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det snart kryper fram ännu mer om vad GM har tagit än som hittills framkommit. Baserat på GM:s beteende som beskrivits tidigare tråden. Vad tror forumet att han har tagit?
Nej det gör de inte. Ta t.ex cannabis, cannabinoider är en naturlig del av vår biologi. Isåfall skulle skulle hjärnan "förstöras" på oss alla dagligen. Du sa att anabola gjorde det, testosteron är också en naturlig komponent. Sluta drömma att du är hjärnkirurg och släpp det.
Citera
2013-11-19, 17:49
Medlem
Citat:
Nej det gör de inte. Ta t.ex cannabis, cannabinoider är en naturlig del av vår biologi. Isåfall skulle skulle hjärnan "förstöras" på oss alla dagligen. Du sa att anabola gjorde det, testosteron är också en naturlig komponent. Sluta drömma att du är hjärnkirurg och släpp det.

Självklart ger droger skador.
Dessa endogener du nämner ger skador i för stor mängd.
Citera
2013-11-19, 17:58
Medlem
När ni nu ändå diskuterar droger och dess påverkan. Har polisen ännu lämnat ut information om vilka droger GM hade i sig den natten?
Citera
2013-11-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susidus
Självklart ger droger skador.
Dessa endogener du nämner ger skador i för stor mängd.
Han snackar om att drogerna fräter på hjärnan, vilket är skitsnack. Andra bevisade biverkningar är inte vad som diskuteras.
Citera
2013-11-19, 19:42
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:

MDPV kallas också för badsalt och innehåller det aktiva ämnet Metylendioxypyrovaleron.

Tror dock ej att droger utlöst detta vansinnes dåd,måste ligga ngt annat bakom,psykisk ohälsa eller drogen ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in