2013-11-18, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Bevis/belägg för att de funnits tack!
En anklagad mördares villospår för att lägga ut dimridåer för att försvara sig själv räknas inte som bevis/belägg.
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Varför skulle Marina ta ut 10 000 från kontot om hon hade 100 000 hemma?
Bra fråga. De tog även ut till flippret.
Jag antar att uttaget kan vara relaterat till något inom fotofirman, som man vill ha kvitto på ?
Citera
2013-11-18, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tycker det är en allvarlig omständighet att 100' skanas.
Det kan tom. vara ett motiv.

En sak är ju säker, om mördaren, vem det än är, hade hittat hundratusen, då hade han nog inte stannat kvar och städat
Citera
2013-11-18, 14:01
Bannlyst
Citat:
Då tycker jag att vi avslutar diskussionen och dina grova anklagelser om bedrägeri och skattefusk här omgående!

Jag skiter rätt mycket i att familjen J skattefuskar, de gör dem lika pålitliga som slangande LJ.
Deras val.

Men det är allvarligt om 100' har fått fötter, eller hur ?
Citera
2013-11-18, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
En sak är ju säker, om mördaren, vem det än är, hade hittat hundratusen, då hade han nog inte stannat kvar och städat

100' räcker inte långt om DNA finns i/på kroppen på offret.
Citera
2013-11-18, 14:03
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag skiter rätt mycket i att familjen J skattefuskar, de gör dem lika pålitliga som slangande LJ.
Deras val.

Men det är allvarligt om 100' har fått fötter, eller hur ?
Det hade det varit, men nu har det inte det.
Ingen mördare oavsett om det är FS eller någon annan, hade stannat kvar och städat efter att ha hittat 100'.
Citera
2013-11-18, 14:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Är det en agenda att anklaga familjen Marina Johansson för en massa brott som inte existerar?
Vad har det med mordet på Marina att göra? Är det så att man inte tål att Fredrik häktas, och ska ha en vendetta mot familjen i ämnet? Då tror jag nog att det är dags att se över detta omgående.
Falska ryktesspridningar som inte har med mordet att göra är så osmakligt att det liknar en kloak.

Nu vill HD att man tar om det här fallet, så ska familjen få lida för det genom att man måste förtala dom och sprida illasinnade rykten. Kloaksystemet fungerar inte han döms ändå-
Citera
2013-11-18, 14:06
Bannlyst
Citat:
100' räcker inte långt om DNA finns i/på kroppen på offret.

Ja i så fall sätter man väl hellre eld på huset/kroppen för bråttom är det, fattar du inte vad hundratusen kan bränna i fickan,?
Citera
2013-11-18, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ja i så fall sätter man väl hellre eld på huset/kroppen för bråttom är det, fattar du inte vad hundratusen kan bränna i fickan,?

Nej. En brand förstör sällan DNA från sperma i en kropp.
Citera
2013-11-18, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det hade det varit, men nu har det inte det.
Ingen mördare oavsett om det är FS eller någon annan, hade stannat kvar och städat efter att ha hittat 100'.
Om mördaren är någon annan än FS har han fått ett sjuhelsickes försprång tack vare städningen. FS fick inget försprång alls, så om han är mördaren tjänade han ingenting på städningen.
Citera
2013-11-18, 14:12
Bannlyst
Fick Marinamannen ut skadeståndet, det var väl på 250.000:- och blev beviljat har jag för mig?
Citera
2013-11-18, 14:15
Bannlyst
Citat:
Nej. En brand förstör sällan DNA från sperma i en kropp.

Säker på att mördaren låg med offret?
Jag menar om han nu var ute efter 100.000:-
Senast redigerad av jorick 2013-11-18 kl. 14:17.
Citera
2013-11-18, 14:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Fick Marinamannen ut skadeståndet, det var väl på 250.000:- och blev beviljat har jag för mig?

Nej, eftersom RÅ hade ansökt om resning höll man inne med beslutet om skadeståndet.
Och det va ju tur för annars hade skattebetalarna aldrig sett röken av pengarna igen.
Han fick inte en enda krona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in