Kaffe och snus måste jag inta, beroende som fan. Började helt frivilligt pga god smak och skön och bra effekt (framförallt snuset hehe).
Alkohol började jag med under högstadiet - som så många andra - för att det var spännande, häftigt, man ville vara lite olydig och liknande orsaker. Som det är nu känner jag inget sug efter själva fyllan eller att dricka som i ett beroende, däremot kan jag sakna hela grejen med att "ta en birk me gänget" om det har varit länge sedan. Är ju faktiskt fruktansvärt kul att vara full så när jag har möjlighet tenderar jag att gå hela vägen så att säga. En bärs är ingen bärs!

(lite alkad är jag kanske)
Cannabis använder jag helt självmant. Jag röker liksom när jag är klar för dagen eller har en
helt ledig dag utan några som helst punkter på att göra-listan. Med det menar jag inte att jag röker så fort jag kan utan att det påverkar övriga livet. Jag menar att jag gör det när jag känner att det skulle sitta fint och har möjlighet, ungefär som att vissa lagar en riktigt schysst middag när man känner att det passar (och har tid förstås).
För att svara på din knapp-fråga: Jovisst har jag väl önskat bort suget efter snus och/eller kaffe en del gånger. Men det är fortfarande rätt schyssta vardagsdroger som jag inte störs nämnvärt utav att vara beroende av. Kaffe vill jag nog hellre lägga av med än snus. Om det skulle dyka upp en fungerande sådan knapp så skulle jag antagligen använda den, och så är det bra med det.
Gällande alkohol så skulle jag hellre trycka om knappen tog bort det roliga med fyllan. Eller näe förresten, det är det man har bakfylla med minnesluckor till. Där har vi motsatsen till feel-good så det räcker och blir över. Skit i knappen i detta fall. Skulle ändå inte göra någon skillnad.
Kanabisen vet jag inte riktigt. Tror inte att en sådan knapp skulle funka eftersom jag inte känner ett sug efter det. Jag röker alltså väldigt oregelbundet som kanske redan framgått av texten. Skulle däremot trycka på knappen med glädje om jag då blev garanterad att aldrig känna ett "sug", för det hade ju onekligen blivit otrevligt om jag skulle fastna i det. Därmed inte sagt att jag inte uppskattar en riktigt schysst heldag/helg/annan tidsperiod då man inte oroar sig för något utom när pizzerian stänger och vart bongen är någonstans.