2013-11-17, 19:33
Medlem
Hzjs avatar
Jag har svarat på herrstafetterna (2gånger t.o.m. med tjuvstarten): https://www.flashback.org/sp46092817

Sen fick jag faktiskt, (viktigt att påpeka då det ger mig en hel placering ), 5 och inte 3 poäng i PerP:s bildquiz, dessutom med rätt på andrahandsgissningarna på två skidskytteorter, vilket är ett resultat att vara nöjd med. Men att alla andra verkade klara Pokljuka som jag tyckte var svårast var inte så bra.

Senaste bildquizen:

Citera
2013-11-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hzj

Senaste bildquizen:

6/10p

Quizet har legat uppe länge nog. Facit:

1. carbonlite 7p
2. PerP 6p
2. Hzj 6p
4. R.O.S.H 4p
Citera
2013-11-18, 08:17
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Du postade precis innan jag gjorde det, så då såg jag det inte. Ber om ursäkt för det.
Citat:
Det var en fin avslutning på denna tävling. 11*2+4 = 26 och seger efter 2 fullpoängare 2010 och 2011. Hzj vann också damtävlingen.

Hzj 26
MacReady 25
Clifford 24
PerP 23

Facit ska ni få. Jauhojärvi 2011 på andra sträckan var det bara Hzj som klarade. Och sista 2009 var ingen mindre än Jonnier från Frankrike. Den kunde ingen.

Citera
2013-11-18, 08:22
Medlem
Cliffords avatar
Citat:

Sen fick jag faktiskt, (viktigt att påpeka då det ger mig en hel placering ), 5 och inte 3 poäng i PerP:s bildquiz, dessutom med rätt på andrahandsgissningarna på två skidskytteorter, vilket är ett resultat att vara nöjd med. Men att alla andra verkade klara Pokljuka som jag tyckte var svårast var inte så bra.

Skall faktiskt också ha 5 poäng, så du går bara ikapp mig, inte förbi.
Citera
2013-11-18, 10:09
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Nytt Quiz, första pallplatsen.

Var tog dagens svenskar sina första pallplatser? Jag räknar med OS, VM, världscup och etapplopp (dock inte snabbast på jaktstart). Jag har listat 12 aktiva svenskar (kommer ni på fler så skriv dessa fast utanför tävlan) och ni ska skriva vilken typ av lopp, vilken säsong, vilken ort och vilken placering åkaren fick.
Exempel, tror ni Olssons femmilsseger var hans första pallplats så skriv
Johan Olsson: 50km K masstart, 12/13, Val di Fiemme, 1

Mall:
Namn: Lopp, Säsong, Ort, Placering
Anders Södergren:
Emil Jönsson:
Marcus Hellner:
Johan Olsson:
Jesper Modin:
Daniel Rickardsson:
Teodor Peterson:

Charlotte Kalla:
Anna Haag:
Hanna Falk:
Ida Ingemarsdotter:
Hanna Brodin (Erikson):

Ett poäng för varje rätt, alltså 4 poäng per åkare och totalt 48 poäng om ni kan allt. Spoila svaren och lycka till!
Citera
2013-11-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H

Var tog dagens svenskar sina första pallplatser? Jag räknar med OS, VM, världscup och etapplopp (dock inte snabbast på jaktstart). Jag har listat 12 aktiva svenskar (kommer ni på fler så skriv dessa fast utanför tävlan) och ni ska skriva vilken typ av lopp, vilken säsong, vilken ort och vilken placering åkaren fick.
Exempel, tror ni Olssons femmilsseger var hans första pallplats så skriv
Johan Olsson: 50km K masstart, 12/13, Val di Fiemme, 1

Mall:
Namn: Lopp, Säsong, Ort, Placering
Anders Södergren:
Emil Jönsson:
Marcus Hellner:
Johan Olsson:
Jesper Modin:
Daniel Rickardsson:
Teodor Peterson:

Charlotte Kalla:
Anna Haag:
Hanna Falk:
Ida Ingemarsdotter:
Hanna Brodin (Erikson):

Ett poäng för varje rätt, alltså 4 poäng per åkare och totalt 48 poäng om ni kan allt. Spoila svaren och lycka till!

Roligt quiz igen.

Känns svårt det där. Hyfsat enkelt att komma ihåg första segern, men första pallplatsen blir knepigare. Denna kammar nog Hzj hem som suttit och tittat igenom just sådana resultat i sommar

Citera
2013-11-18, 18:49
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Roligt quiz igen.

Känns svårt det där. Hyfsat enkelt att komma ihåg första segern, men första pallplatsen blir knepigare. Denna kammar nog Hzj hem som suttit och tittat igenom just sådana resultat i sommar

Fetade i felsvar, slarvfel ger halv poäng, övriga korrekta.
48-13-0,5 = 34,5 poäng. Har ni andra nåt att bita i.
Citera
2013-11-18, 18:50
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H

Fint med stafetterna.

Roligt med denna också, men så börjar MacReady sätta viss press. Mitt statistikrotande berörde dock bara OS-disciplinerna. Tror ändå jag har koll på andra lopp. Är dock för dålig på sprintresultaten så lämnar över favoritskapet till PerP som säkert kan dem bättre.

Citera
2013-11-18, 18:54
Medlem
Ser löjligt bra ut det där...

-------
Ja, fånigt slarvfel.
Citera
2013-11-18, 19:15
Medlem
Provar väl om jag lever upp till "favoritskapet" Hade problem med sprintåkarna jag också.
Senast redigerad av PerP 2013-11-18 kl. 19:19.
Citera
2013-11-18, 19:56
Medlem
Hzjs avatar
Tänkte ta den här tråden tillbaka till rötterna med en eftersökt vintersportare och lite luriga ledtrådar av varierad kvalitet. Den som först har rätt får hitta på en ny. Övriga quiz kan löpa parallellt under tiden.

Vem är vintersportaren?

--- Störst som trea och namne med landets störste trea och även dennes efterträdare.

--- Koppling till kransbeklädda bröder.

--- Hade kanske bra fäste i norsk stad? Eller bara hemma på orten.

--- Största framgången kom samma år som silverland blev guldland i ett större blickfång.
Citera
2013-11-18, 21:05
Medlem
ruckaalis avatar
Drar till med en chansning på Hzj:s tävling.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in