2012-11-23, 23:03
Medlem
Har en person jag ser framför mig men som jag inte kommer på vad han heter för något. Kommer ni på det?
* Vet att han är en lagspelare
* Han har även vunnit världscupen totalt en gång
* 4 OS-guld tror jag också han har
* Har samma namn som förlaga till känt minnespris. Tyvärr har jag glömt bort det namnet också.
* Varmblodad var han nog också
* Har sett honom i TV-sammanhang.

Har ni också glömt bort något vintersportrelaterat kan ni ju fråga i denna tråd!
Citera
2012-11-23, 23:08
Medlem
ZRydens avatar
Intressant tråd...

Finns massor av vinteridrottare som jag har glömt bort. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med denna (för tillfället)
Citera
2012-11-23, 23:10
Medlem
ZRydens avatar
Kan det vara Sven Fischer du tänker på?

edit: Fast han vann totalen två gånger. Fortsätter tänka...
Senast redigerad av ZRyden 2012-11-23 kl. 23:13.
Citera
2012-11-23, 23:15
Medlem
Ah, när du sa Sven Fischer så kom jag att tänka på att det var just så han hette. Måste glömt bort hans andra seger i hastigheten.
Men så är det ju ibland, man glömmer bort.
Citera
2012-11-23, 23:26
Medlem
ruckaalis avatar
Sven Fischer var skidskytten som åkte utan handskar trotts att det var -20 grader ute va?
Citera
2012-11-23, 23:32
Medlem
ZRydens avatar
Jag minns en person som vann sitt lands första OS-guld i sin gren. Det är litet knapphändigt med information, men förhoppningsvis kan någon hjälpa mig minnas.

-Fick sitt guld "med posten" pga dopningsfall
-Tudelad tävling.
Citera
2012-11-23, 23:43
Medlem
Hzjs avatar
Kanske är det Beckie Scotts namn du glömt. Hon fick sitt guld först efter att Lazutina och Danilova blivit diskade efter OS-jaktstarten 02.
Citera
2012-11-23, 23:45
Medlem
ZRydens avatar
Jepp, det borde jag ha kommit ihåg
Citera
2012-11-23, 23:52
Medlem
Hzjs avatar
Man glömmer lätt som sagt. Har själv en total blackout gällande en vintersportare med medaljmeriter från både OS och VM, kanske har just det med namnet hans att göra?

Vet bara att;
- jag initialt kommer att tänka på Gripen och även motsatsen till fransk rekordtopp.
- han en gång åkte ifrån svensk lillebror men ändå fick nöja sig med silver.
- hans världscupssegrar uppnår till ett tvåsiffrigt tal men att han bara vunnit ett mästerskapsguld.
Citera
2012-11-24, 00:13
Medlem
ZRydens avatar
Är det Jens Arne Svartedal?

Den franska rekordtoppen Mont Blanc kallas ju för White Mountain och motsatsen till det kan rimligen vara en svart dal.

Lite besviken på dig att du inte mindes namnet själv när du mindes så många detaljer
-------------------

För tillfället kan jag minnas någon som jag inte minns (höhö) så det är fritt fram för någon annan undrande att ta hjälp av tråden
Senast redigerad av ZRyden 2012-11-24 kl. 00:15.
Citera
2012-11-24, 00:18
Medlem
Hzjs avatar
Ibland tar hjärnan konstiga omvägar för att hitta rätt, många namn att hålla reda på. Men Svartedal borde jag kommit på själv. Var ju uppe till diskussion för inte så länge sedan.
Citera
2013-03-20, 00:16
Medlem
Nu har det hänt igen.
Vet följande.
* Kommer ifrån en dal i helvetet
* Platsen kan associseras med beiga bönder
* Mest känd för sitt coola namn innan han drämde till med ett fint resultat
* Konspiratoriker kan hävda att endast fick chansen i en annan dal pga sitt blod
* Delar förnamn med en italiensk brottare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in