2013-11-11, 10:14
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Dream Team herrar. Ni ska plocka ut de åkare med snabbast sträcktider de senaste 4 herrstafetterna på mästerskap. 2 poäng för rätt åkare, 1 poäng för åkare som var näst eller tredje snabbast, 1 poäng om ni har en snabbaste åkare fast på fel sträcka (i rätt stafett) och 0 poäng därutöver. Jag har gjort en liten mall åt er.

VM13: - - -
VM11: - - -
OS10: - - -
VM09: - - -

Två ledtrådar:
1. Det finns minst en norrman
2. Ryssland blev diskat pga dopning på Dementiev 2009, så välj inte dem där. Annars är det ingen annan som ska räknas bort pga dopning.
Lycka till!
Det här kan ju bara gå åt helvete.
Citera
2013-11-11, 10:49
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Många chansningar. Har jag stolpe in tror jag detta är bra, annars...ah, inte så bra...Tycker ändå jag hade bättre koll än jag trodde på förhand.

En bra start. 11*2+3 = 25 poäng. VM09 finns flest poäng att tjäna antagligen. Det finns en åkare som garanterat ingen kommer fixa.
Citera
2013-11-11, 10:52
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Det här kan ju bara gå åt helvete.
Lider lite med det, sjukt många som kom tvåa på sin sträcka. 8*2+8=24, en poäng efter MacReady.
Citera
2013-11-11, 16:16
Medlem
Med lite mer betänketid så har jag kastat om lite i mitt tips

Senast redigerad av PerP 2013-11-11 kl. 16:43.
Citera
2013-11-11, 16:36
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Går det att spoilergömma det senaste tipset? Så ingen kan dra fördel av det?
Citera
2013-11-11, 16:43
Medlem
Intresset från Skidpepp verkar svalt. Grundaren har inte svarat och ingen har brytt sig om quizen jag postade i kommentatorsfältet. Har en till bildquiz klar och en påbörjad jag tänkt ha till en eventuell tävling forumen emellan. Men annars så lägger jag ut de här istället vid lämpligt tillfälle.

Skall väl rätta Bildquizen då:

5:an och 3:an kan ni få fortsätta gissa på. Jag har inte kommit på några bra ledtrådar, men det är inte Nordamerika iallafall.
Citera
2013-11-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Går det att spoilergömma det senaste tipset? Så ingen kan dra fördel av det?
Oopos glömde det, fixat nu.
Citera
2013-11-11, 16:53
Medlem
Hzjs avatar
Citerar mitt tjuvstartstips, men ändrar lite förhastade gissningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hzj

Citera
2013-11-11, 16:54
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Med lite mer betänketid så har jag kastat om lite i mitt tips

9*2+5=23 poäng. Det räcker nästan.
Fortfarande två sträcksegrare som inte gissats på. En av dem kommer ni aldrig att klara.

MacReady 25
Clifford 24
PerP 23
Citera
2013-11-11, 17:25
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Intresset från Skidpepp verkar svalt. Grundaren har inte svarat och ingen har brytt sig om quizen jag postade i kommentatorsfältet. Har en till bildquiz klar och en påbörjad jag tänkt ha till en eventuell tävling forumen emellan. Men annars så lägger jag ut de här istället vid lämpligt tillfälle.

Skall väl rätta Bildquizen då:

5:an och 3:an kan ni få fortsätta gissa på. Jag har inte kommit på några bra ledtrådar, men det är inte Nordamerika iallafall.

Är inte skidpepps kommentarer mest troll och matandet av dem nu för tiden? Har inte varit in och läst ordentligt på något år. Däremot så finns väl ett visst "flashbackförakt" där. Var en rätt rolig serie kommentarer om Flashback där minns jag när någon hänvisade till ZRydens avslöjande på Flashback om att Capols "Uphill Trophy-projekt" hade misslyckats, vilket naturligtvis inte var pålitligt eftersom det kom därifrån...

Dock vore det kul med en quiz mot dem så trist med dåligt intresse. Fast räknar med att alla "dubbelspelare" tävlar för flashback då.

Citera
2013-11-11, 17:47
Medlem
Hzjs avatar
Är väl också skyldig denna tråd ett facit. Lite frustrerande när sådana saknas, även för den som sedan läser igenom tråden långt i efterhand.

Edit: Och som en extraquiz på nummer 9. Vilka utöver dessa fyra har vunnit vasaloppet och också vunnit medalj i en mästerskapsfemmil. Finns 8 st till, den som klarar 5 gör det mycket bra.
Senast redigerad av Hzj 2013-11-11 kl. 17:50.
Citera
2013-11-11, 19:31
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
Är inte skidpepps kommentarer mest troll och matandet av dem nu för tiden? Har inte varit in och läst ordentligt på något år. Däremot så finns väl ett visst "flashbackförakt" där. Var en rätt rolig serie kommentarer om Flashback där minns jag när någon hänvisade till ZRydens avslöjande på Flashback om att Capols "Uphill Trophy-projekt" hade misslyckats, vilket naturligtvis inte var pålitligt eftersom det kom därifrån...

Dock vore det kul med en quiz mot dem så trist med dåligt intresse. Fast räknar med att alla "dubbelspelare" tävlar för flashback då.

Framför allt är det förbannat rörigt. Om vi tycker att diskussioner kan bli röriga i våran säsongstråd så är det ju ingenting mot hur det kan se ut där. Speciellt när parallella diskussioner förs i samma tråd eller samma diskussion i olika trådar. Ingen redigerings- eller citatfunktion heller vilket knappast hjälper. Men de lever på större aktivitet, men med det följer mer one-liners också (tillsammans med utformningen av sidan). Men det finns några, på olika vis, roliga karaktärer där. I det stora hela bryr jag mig dock lite om skidpepp.

Apropå skidforum, någon här som skrev på runnersworld/skidsport innan den sidan las ner? Var i kommentar/message board-form. Minns dock inga användarnamn eller så men förmodligen Sveriges enda skidforum då för en 7-10 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in