2013-11-18, 09:56
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Helt utan mediciner och läkemedel när hon var hemlös och började utredas..... Glömde hon nämna heroinet hon sköt när hon var hemlös??? Eller räknas det som "hel drogfrihet" för Berny bara det inte är medicin?

Går man tillbaka till oktober 2011 här i tråden när Niklas dog så började hon rätt omgående prata om att hon har ADHD och asperger. Hon kan knappast varit ren i mer än två-tre veckor max (om ens det!) och då är det tok för tidigt för att ens börja prata om en sådan diagnos. Man undrar vad det var för privatläkare hon hamnade hos egentligen...
Citera
2013-11-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Går man tillbaka till oktober 2011 här i tråden när Niklas dog så började hon rätt omgående prata om att hon har ADHD och asperger. Hon kan knappast varit ren i mer än två-tre veckor max (om ens det!) och då är det tok för tidigt för att ens börja prata om en sådan diagnos. Man undrar vad det var för privatläkare hon hamnade hos egentligen...

Hon har ju själv sagt att hon är "duktig på att sälja in sig själv" hos läkare för att få just det hon vill ha... Och det vimlar av oseriösa (privat) läkare som mer än gärna säljer adhd-diagnoser, det finns många som berättat att de fått sin adhd-diagnos efter bara nån dag och utan nämnvärd undersökning eller test etc. Och många har sen gått till andra läkare och det visat sig att de inte alls hade adhd.
Bara för att Berny själv hävdar att diagnoserna är noggranna och seriösa behöver inte det betyda att det är sant, Berny ljuger ju en jävla massa så varför skulle hon inte ljuga om detta med.
Berny har själv också berättat om oseriösa läkare som skrivit ut mängder av medicin etc åt henne och begått tjänstefel så hon har ju tydligen råkat ut för klåpare i branschen. Men just dessa läkare som satt just dessa diagnoser och skrivit just dessa intyg är tydligen HELT seriösa och korrekta.... Men tjena....
Citera
2013-11-18, 12:49
Medlem
litendockas avatar
När jag får barn behöver jag inte berätta för dem om "Peter och vargen", det räcker gott och väl att berätta historien om Berny Pålsson.
Citera
2013-11-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
När jag får barn behöver jag inte berätta för dem om "Peter och vargen", det räcker gott och väl att berätta historien om Berny Pålsson.

Skräm inte barnen!
Berny har skrikit "DEMOOOON" och "DIAGNOOOOS" så ofta nu att alla bara garvar åt hennes "sagor"....
Citera
2013-11-18, 12:55
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Skräm inte barnen!
Berny har skrikit "DEMOOOON" och "DIAGNOOOOS" så ofta nu att alla bara garvar åt hennes "sagor"....

Samt "övergrepp"...
Citera
2013-11-18, 14:49
Medlem
Kardnialvokals avatar
Berny är så wierd. Minns ni att hon skrev för några veckor sedan att hon minsann slutat dricka kaffe? Vet inte varför hon skrev så, kanske för att hon tror att vi skulle ha högre tankar om någon som inte dricker mycket kaffe, vem vet? Nu skriver hon i bloggen att hon hinkar kopp efter kopp igen. Varför inte bara skita i att hitta på att man ens slutat? Ingen bryr sig garanterat om hon så dricker 10 liter om dahen. Däremot är det knas att random säga att man slutat.
Citera
2013-11-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tror de flesta i den här tråden " satt en kniv i sig själva " ^.

Till ovanstående som undrade hur ett läkarutlåtande låter, som jag minns mitt som att det var mycket mer som en sammanfattning, inte så ingående som Bernys var.

"Man fruktade att pat inte skulle överleva denna nedtrappning. Men man trodde heller inte att hon skulle överleva om hon fortsatte att gå på de höga doserna av bz som hon gick på innan avgiftningen. Det var en mycket svår avgiftning. Patienten satt i rullstol för abstinens-EP-kramperna dom första fyra veckorna och fick inte behålla någon föda. Man tog blodtryck och puls först var femte minut, sedan varje kvart och hade ständig vak på henne dom första fem veckorna"

Sådär ingående är inte läkare, i alla fall inte så vitt jag har sett.

Nej, det där låter mer som en roman än som en journal. Läkare använder inte ord som "fruktar" und so weiter. De kör fackspråk.
Citera
2013-11-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Berny är så wierd. Minns ni att hon skrev för några veckor sedan att hon minsann slutat dricka kaffe? Vet inte varför hon skrev så, kanske för att hon tror att vi skulle ha högre tankar om någon som inte dricker mycket kaffe, vem vet? Nu skriver hon i bloggen att hon hinkar kopp efter kopp igen. Varför inte bara skita i att hitta på att man ens slutat? Ingen bryr sig garanterat om hon så dricker 10 liter om dahen. Däremot är det knas att random säga att man slutat.

Hon hade väl nån idé om att vara hälsosam, hon pratade väl i samma veva om att hon dragit ned på cigg, börjat äta frukost och fiskolja. Hon ville säkert spela på att mycket kaffe inte är bra för hennes adhd, det gör henne bara mer speedad och rastlös, och regelbunden frukost (rutiner) är bra för hennes Aspergers....
Men det sket sig uppenbarligen. Säkert röker hon lika mycket som förut också.
Citera
2013-11-18, 18:57
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Hon hade väl nån idé om att vara hälsosam, hon pratade väl i samma veva om att hon dragit ned på cigg, börjat äta frukost och fiskolja. Hon ville säkert spela på att mycket kaffe inte är bra för hennes adhd, det gör henne bara mer speedad och rastlös, och regelbunden frukost (rutiner) är bra för hennes Aspergers....
Men det sket sig uppenbarligen. Säkert röker hon lika mycket som förut också.

Berny går ju i "kolla på mig så duktig jag är" perioder, undrar vad som kommer här näst.
Citera
2013-11-18, 22:13
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Samt "övergrepp"...

Sensmoralen blir alltså: "Skriv inte självförhärligande självbiografier där ni framställer er själva som oskyldiga, änglalika offer för demoner, all världens ondska och rituella incestövergrepp om det inte är sant."
Citera
2013-11-18, 22:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Berny går ju i "kolla på mig så duktig jag är" perioder, undrar vad som kommer här näst.

Verkar vara Theus. Om du läser kommentarerna till Bernys senaste inlägg så är slutsatsen att Berny är en så bra hundägare att hon blir dålig och sätter Theus i centrum fööör mycket. Ja, ni hör ju själva hur befängt det låter. Sen reagerar jag på hennes inlägg för hon verkar uppenbarligen ha extremt lite kunskap om hundar. Hon skriver konstiga frågor som får mig att undra om hon kan något alls. Sen slänger hon sig med termer hon själv hittat på för att verka mer påläst. Kallar Theus "signalkänslig" osv. Liksom VAD SNACKAR DU OM MÄNNISKA? Alla hundar har förmåga att "läsa" människor och känna av vilka "vibbar" man sänder ut. Men Theus är alltid speciell så därför är han SIGNALKÄNSLIG. Gah spyr på hennes ständiga överdrifter och hitte-på.
Citera
2013-11-18, 22:38
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Sen slänger hon sig med termer hon själv hittat på för att verka mer påläst. Kallar Theus "signalkänslig" osv. Liksom VAD SNACKAR DU OM MÄNNISKA? Alla hundar har förmåga att "läsa" människor och känna av vilka "vibbar" man sänder ut. Men Theus är alltid speciell så därför är han SIGNALKÄNSLIG. Gah spyr på hennes ständiga överdrifter och hitte-på.

Å andra sidan så kan man faktiskt tolka "signalkänslig" åt det mindre positiva hållet - dvs att hunden är understimulerad och inte är van vid att umgås med folk och överreagerar på positiva/negativa "signaler" därefter. Men så långt kanske inte hon tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in