2013-11-18, 16:16
Medlem
hoodogs avatar
Alla ni som undrar om Meermins leveranstider etc kan ju med fördel ta en sväng i den här tråden:
http://www.styleforum.net/t/277707/meermin-mallorca-shoes

Där har ni för tillfället 555 sidor härliga diskussioner om det mesta som har med Meermin att göra, däribland säkerligen en hel del snack om rådande leveranstider.
Citera
2013-11-18, 16:32
Medlem
Rippless avatar
Fått hem mina skoblock nu. De luktar gott osv. men hur FAN får man ner dem i bootsen? De åker inte ner. Jag testade i ett par vanliga lågskor och det gick på 1 sekund. Men i bootsen går det verkligen inte att få ner dem. De viker sig, fastnar, kommer inte ända fram?! Är rädd att ta sönder dem eftersom jag måste slita upp dem och så vidare. Ska det vara så omöjligt?

Fick fram dem ändra fram till tåspetsen, men då måste jag PRESSA ner bakdelen och det blir överspänt. Ska jag skicka efter en storlek mindre på blocken?

Fy i helvete vad irriterande. När jag äntligen investerar i ett par, så är de på tok för stora. Borde inte jag få returen betald, om jag säger att de är alldeles för stora? Jag menar, om de inte skriver ut "OBS! stora i storleken" så kan jag väl ändå klaga? För man måste pressa sönder hela blocket och kängan spricker ungefär för att det blir så spänt. Då är ändå mina kängor ganska stora för att vara 44or. Blocken skulle passa ett par jävla 46or. Blir så förbannad alltså, ÅH.
Senast redigerad av Ripples 2013-11-18 kl. 17:19.
Citera
2013-11-18, 17:29
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Fått hem mina skoblock nu..
Returen får du själv stå för. Har själv skickat tillbaka ett par skor för att medaljongen var off och sned.
Citera
2013-11-18, 17:34
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Returen får du själv stå för. Har själv skickat tillbaka ett par skor för att medaljongen var off och sned.

Vad kostade returen?

Tror du jag behöver gå ner en storlek?
Citera
2013-11-18, 18:05
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Vad kostade returen?

Tror du jag behöver gå ner en storlek?
280kr med posten vilket är rätt dyrt ifall du bara skickar tillbaka blocken. Du skulle ju kunna slipa ner de block du har ifall du är lite händig och har tillgång till sandpapper.
Citera
2013-11-18, 18:08
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
280kr med posten vilket är rätt dyrt ifall du bara skickar tillbaka blocken. Du skulle ju kunna slipa ner de block du har ifall du är lite händig och har tillgång till sandpapper.
Jag gav samma råd tidigare i tråden men fick höra att det inte bara är svårt att få det bra, man får dessutom mängder av ettrigt damm som inte är bra för lungorna.
Citera
2013-11-18, 18:12
Medlem
Rippless avatar
Citat:

Jahopp, där sprack det. Vad kul, lyckat köp detta måste jag erkänna. Vad fan ska jag göra med skiten nu?
Citera
2013-11-18, 18:52
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimportequi
Jag gav samma råd tidigare i tråden men fick höra att det inte bara är svårt att få det bra, man får dessutom mängder av ettrigt damm som inte är bra för lungorna.
Nej, helt lätt är det inte. Cederträ ska tydligen inte vara så bra att dra i sig, därför bar jag kolfiltermask plus bra ventilering när jag slipade.

Citat:
Jahopp, där sprack det. Vad kul, lyckat köp detta måste jag erkänna. Vad fan ska jag göra med skiten nu?
Du kan ju sälja dem.
Citera
2013-11-18, 19:51
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Nej, helt lätt är det inte. Cederträ ska tydligen inte vara så bra att dra i sig, därför bar jag kolfiltermask plus bra ventilering när jag slipade.

Du kan ju sälja dem.

Har mejlat dem och servicen är kanon. Dock vet jag inte om jag får fri retur, troligtvis inte. Jag får sälja dessa par, för de kommer förstöra bootsen. Bootsen ser helt överspända ut och det känns alldeles för spänt för att det ska vara bra för skon.
Citera
2013-11-18, 20:42
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Har mejlat dem och servicen är kanon. Dock vet jag inte om jag får fri retur, troligtvis inte. Jag får sälja dessa par, för de kommer förstöra bootsen. Bootsen ser helt överspända ut och det känns alldeles för spänt för att det ska vara bra för skon.
Varför använder du inte bara dem i dina lågskor?
Citera
2013-11-18, 21:10
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Varför använder du inte bara dem i dina lågskor?

Känns lite onödigt, lågskorna är värda 300 kr (loafers från Spanien). Men jag tänker ju inte returnera dem.
Citera
2013-11-18, 21:18
Medlem
csts avatar
Citat:
Känns lite onödigt, lågskorna är värda 300 kr (loafers från Spanien). Men jag tänker ju inte returnera dem.
Du kommer väl att köpa fler par skor i framtiden? Ett par extra skoblock har man alltid användning för. Tycker du överdramatiserar väldigt mycket, vad kostade blocken, 200:-? Se det i värsta fall som en sunk cost, du har säkert gjort av med mer pengar på helt onödiga saker tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in