2013-11-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Det var ingen bugg. De hade det så för att man skulle kunna avsluta en match som laggade kuk. Så den är dumt nog borta, ja.
Hellre risk för lagg än att folk fuskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Jag tycker att Fifa 14 var så mycket sämre än 13 så att jag sålde det efter två veckors tappert försök att hitta det roliga. Allt spel går längs kanterna eller som en långboll i mitten. Snabbast spelare = vinst. Sjukt tråkigt.
Ok. Tror jag avvaktar med köp då.
Verkar ju som att flertalet i den här tråden tycker att föregångaren (d.v.s upplaga 13) är bättre/roligare.
Senast redigerad av Kaymano 2013-11-16 kl. 23:27.
Citera
2013-11-17, 12:17
Medlem
winkers avatar
Jag tycker att FIFA14 är sinnessjukt bra. Finns självklart några nackdelar men det slipper man väl aldrig undan.
Citera
2013-11-17, 14:24
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Jag tycker att Fifa 14 var så mycket sämre än 13 så att jag sålde det efter två veckors tappert försök att hitta det roliga. Allt spel går längs kanterna eller som en långboll i mitten. Snabbast spelare = vinst. Sjukt tråkigt.

Så har ju dock de flesta tidigare spelen varit också.
Själv upplever jag att snabba spelare inte längre är lika dominanta, det krävs mer på Fifa 14 än att slå höga djuplesbollar på Ronaldo/Bale/Walcott/Neymar osv för att vinna, vilket är bra.

På tidigare spel har det varit för enkelt. Ta emot bollen med snabb spelare, håll in LB/L1 och slå en markpass, slå den vidare direkt i djupet = friläge.
Citera
2013-11-17, 17:28
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano

Fast, ett mål innan minut 5 behöver inte betyda ett skit. För det första är ett mål i FIFA ingenting och för det andra kan det vara ren tur. Lämnar man då är man bara dum i huvudet och får skylla sig själv.

Lagg gör matcher ospelbara och en myyyycket sämre spelare kan vinna över en som är sjukt mycket bättre
Citera
2013-11-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Fast, ett mål innan minut 5 behöver inte betyda ett skit. För det första är ett mål i FIFA ingenting och för det andra kan det vara ren tur. Lämnar man då är man bara dum i huvudet och får skylla sig själv.

Lagg gör matcher ospelbara och en myyyycket sämre spelare kan vinna över en som är sjukt mycket bättre
Men hur ofta laggar det? Kör man med kabel, och inte trådlöst, så brukar det sällan lagga.
Senast redigerad av Kaymano 2013-11-17 kl. 18:03.
Citera
2013-11-17, 18:56
Medlem
Adhels avatar
Vart kan man se sina stats på online-spel? Förut fanns spelarhuben (eller hur det stavas?)...

Någon som vet?
Citera
2013-11-17, 19:49
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Men hur ofta laggar det? Kör man med kabel, och inte trådlöst, så brukar det sällan lagga.

Rätt ofta. Känns som man får möta folk borta i Indien ibland, för mitt internet är bra.
Citera
2013-11-17, 19:52
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Lagg gör mig mycket argare än när folk lämnar innan 5. Man kunde ju avvakta med att göra mål i 5 minuter t.ex... Jag har 100 mbit men kan möta folk som laggar, då påverkar det både mig och honom.
Citera
2013-11-18, 10:47
Medlem
Förstår inte hur folk kan säga att fifa INTE är riggat. Det ÄR riggat.
Om det är riggat till ens fördel, så får man alla "tur"bollar, som studsar.
Om det är riggat till motståndarens nackdel så får motståndaren alla "tur"bollar, som studsar.
Den klassiska magnetkänslan finns också i stolpar och ribba när man lägger av skotten, om man inte har fördel i scriptingen.

Det är ganska enkelt.

Och varför väljer EA att ha scripting?
- Det är för att även de sämre spelarna ska ha en chans att vinna matcher. I och med det, så fastnar folk i fifaspelet och tycker att det är kul.. Då köper man det varje år.

Näpp, nu har jag sålt fifa 14. Har köpt PES. Mycket roligare!
Jag har alltid avskytt PES, men det är ingen scripting i PES. Ladda ner PES-demot och testa! Det är faktiskt riktigt kul och snyggt!!
Citera
2013-11-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartkatten
Förstår inte hur folk kan säga att fifa INTE är riggat. Det ÄR riggat.
Om det är riggat till ens fördel, så får man alla "tur"bollar, som studsar.
Om det är riggat till motståndarens nackdel så får motståndaren alla "tur"bollar, som studsar.
Den klassiska magnetkänslan finns också i stolpar och ribba när man lägger av skotten, om man inte har fördel i scriptingen.

Det är ganska enkelt.

Och varför väljer EA att ha scripting?
- Det är för att även de sämre spelarna ska ha en chans att vinna matcher. I och med det, så fastnar folk i fifaspelet och tycker att det är kul.. Då köper man det varje år.

Näpp, nu har jag sålt fifa 14. Har köpt PES. Mycket roligare!
Jag har alltid avskytt PES, men det är ingen scripting i PES. Ladda ner PES-demot och testa! Det är faktiskt riktigt kul och snyggt!!

Pinsamt att skylla ifrån sig när det är man själv som är dålig.
Citera
2013-11-18, 12:44
Medlem
Dunderqvists avatar
Har slutat med UT och börjat med säsonger istället och fan vad kul det är!
Lirar nästan bara med mitt kära Liverpool och det går riktigt bra då jag klättrat till snart div 6.
I div 8 höll jag nollan i 5-6 matcher vilket jag tycker är riktigt starkt även om motståndet inte var det bästa.

Det som stjälper mig ibland är att jag kör trådlöst vilket gör att jag ibland buggar ur och då förlorar matchen men det händer inte så ofta och förövrigt funkar det trådlösa bra, det buggar någon gång ibland men inte så ofta.

Ska införskaffa mig en extender för att slippa kopplas ifrån.
Vilken division ligger ni i?
Citera
2013-11-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Pinsamt att skylla ifrån sig när det är man själv som är dålig.
Nej jag har vunnit 91 och förlorat 39. Så jag är inte dålig. Men det är riggat, så är det bara.

Sen tycker jag att PES är underskattat. Ladda ner demot och testa! Det är skitsnyggt och bra! Mycket mer realistiskt, samt ett renare spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in