2013-11-17, 22:02
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderWilliam
En fantastisk text!
Bekräftar ju det som de flesta av oss ser.
Det är ju definitivt Staybehind som beskrivs.
Linjen Agrell-Lingärde-Mikael Holmström-(Jallai)-Ahlenius.

Det gäller att få bekräftat vem det är som intervjuas bara.

Ja, jag borde skrivit "sannolikt" P-GN.
Citera
2013-11-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Palmemordet har inte ett dugg med rikets säkerhet eller med förhållandet till främmande makt att göra. Tror LP vet.
LP har nog målat in sig i ett hörn. Kanske pga dåliga rådgivare?
När andraskottet föll,så stod hon ju ett par steglängder framför O P.Skytten va noga förberedd (och införstådd m risken att kulan skulle kunna träffa någon annan efter OP).
Därför tog GM tag i OP`s axel,vred honom ett kvarts varv åt vänster innan han sköt första skottet framifrån.Troligen m vänster hand. Kulan passerade snett genom OP (lungskott,ej direkt dödande) innan den träffade grenen på andra sidan gatan.
Skytten tar två steg åt höger innan han avlossar det omedelbart dödande andraskottet bakifrån.
OP står ju forfarande vriden åt vänster,mot gränden.Därför är andraskottet också ofarligt att träffa andra. Blodstänken (från de genomskutna händerna )gick ju in mot gränden.

LP prat om att hon hörde smällare är en efterkonstruktion ,samma som att hon själv skulle vara träffad.
Den kulbanan mellan skulderbladen,utan att göra större skada finns inte i verkligheten.
Citera
2013-11-18, 07:40
Medlem
hehehos avatar
Tog mig friheten att skapa en video över rörelserna runt mordplatsen [mycket grov skiss]

http://youtu.be/nOhQJNB_9j0

Kom dock gärna med synpunkter kring hur en sådan video blir maximalt illustrativ, samt vilka fakta som bör vara med...
Senast redigerad av heheho 2013-11-18 kl. 07:54.
Citera
2013-11-18, 10:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tog mig friheten att skapa en video över rörelserna runt mordplatsen [mycket grov skiss]

Kom dock gärna med synpunkter kring hur en sådan video blir maximalt illustrativ, samt vilka fakta som bör vara med...
En intressant möjlighet, men det enda jag förstod av filmen var att LT flög från Sveavägen till Birger Jarlsgatan med en jet pak.
Citera
2013-11-18, 11:26
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
En intressant möjlighet, men det enda jag förstod av filmen var att LT flög från Sveavägen till Birger Jarlsgatan med en jet pak.
Flight 66
Citera
2013-11-18, 11:45
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Flight 66

Hehe, ja den enda som har en snabbare jetpack är TP

Det var just tidsmässigt runt däromkring jag började tröttna på att debugga tider, men jag har nu envariant som är 'filmad' med mer 'närbild' den blir tydligare... skall experimentera lite mer...
Citera
2013-11-18, 11:48
Medlem
p.norths avatar
Om man blir tillfrågad att skjuta en statsminister eller någon annan högt uppsatt person, och personen får "kvitto" att man inte kommer att åka fast, man är skyddad.
Scenario att det var en ensam G.M eller att det var av misstag, eller en övning som gick snett. Rent jävla nonsens, enda möjlighet till det isåfall, om denne övning så var det en riktig påtänd polis som flippade ur och det tror jag inte alls på, tror inte att man skulle skydda en sån händelse.
Varför kommer man inte längre, varför tror man att man står och stampar för? Stämmer det egentligen det som hände nere på sveavägen? Jag tänkte lite på nån som sa att det kommer att flyta blod.. många halshuggna huvuden om det skulle komma fram etc..
vad säger namnen som L.P-C.L-E.C-H.H vilka ljuger här?
Citera
2013-11-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Vore också intressant ifall någon kan få tag på artikeln från den brittiska tidningen Sunday Today som Moelv nämner i sin artikel på DN-Debatt. Den publicerades 15/2 1987 och är skriven av kriminalreportern Fred Harrison (numera ekonomisk skribent men då reporter med fokus på polis och brott, bl a the Moors Murders .

http://en.wikipedia.org/wiki/Fred_Harrison_(author)

Jag har skickat en förfrågan till British Library som faktiskt har den aktuella tidningen.
Första svaret är att det kan ta upp till 10 dagar innan man svarar.
Citera
2013-11-18, 11:58
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Bra initiativ. Kunde du ha en rullande klocka till förflyttningarna vore förnämligt. Själv är webdesign och och program inte min bästa gren.

La dock märke till att du låter 1520 komma in norrifrån. Den har startat nere vid kungsan och via Hamngatan och gata Regerings o vänstersvängt in på David Bagares Gata m snudd på sladd. Enligt Lasse Jeppssons vittnesmål.

Har lite svårt att få ihop den 193cm långe Leif Thell med GMs signalement.
Citera
2013-11-18, 12:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Hehe, ja den enda som har en snabbare jetpack är TP

Det var just tidsmässigt runt däromkring jag började tröttna på att debugga tider, men jag har nu envariant som är 'filmad' med mer 'närbild' den blir tydligare... skall experimentera lite mer...
Mest intressant skulle vara en långsam film i realtid över något intressant skede, med linjer efter förflyttningarna, kanske också mer sparsamt med hypotetiska rörelser?
Citera
2013-11-18, 12:22
Medlem
Citat:

Fint initiativ! Jag har tidigare tyckt att PU borde konsulterat en datafirma för att göra en realtidsvideo över händelseförloppet för att se hur det hänger ihop. Ditt initiativ är mycket lovvärt.

Men visst - man måste ha ett bra tidsschema. Alla vittnen runt mordplatsen bör vara med.

(Skulle det inte bli tydligare om man ser det rakt ovanifrån. Kan man köra med lägre hastighet t ex 1/5 eller 1/10 och låta en synlig klocka ticka på.)
Citera
2013-11-18, 12:33
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Fint initiativ! Jag har tidigare tyckt att PU borde konsulterat en datafirma för att göra en realtidsvideo över händelseförloppet för att se hur det hänger ihop. Ditt initiativ är mycket lovvärt.

Men visst - man måste ha ett bra tidsschema. Alla vittnen runt mordplatsen bör vara med.

(Skulle det inte bli tydligare om man ser det rakt ovanifrån. Kan man köra med lägre hastighet t ex 1/5 eller 1/10 och låta en synlig klocka ticka på.)
Håller med, jättebra initiativ!
har du tid och möjlighet och göra en översikt och en närmare på markplan, just på dom vittnen.
p,s utan i flight tempo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in