2013-11-18, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är den misstänkte som påstår det, och vad jag vet har man inte återfunnit dessa pengarna.
Han påstod det för att det skulle se bra ut för att han arrangerat så det skulle se ut som hon rest i väg.
Lögner alltså, och det är HD på det klara med. Inte lätt då HD har påstått att Fredrik inte talar sanning.
När påstod HD att FS inte talar sanning?
Citera
Bannlyst
Citat:
Det är den misstänkte som påstår det, och vad jag vet har man inte återfunnit dessa pengarna.
Han påstod det för att det skulle se bra ut för att han arrangerat så det skulle se ut som hon rest i väg.
Lögner alltså, och det är HD på det klara med. Inte lätt då HD har påstått att Fredrik inte talar sanning.

Om den misstänkte påstår det, så kan han ju påstått det för andra också innan M mördades.
Sådant sprider sig.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Bra fråga!

Sannolikheter räcker, räcker för kortaste vägen till Kumla.

Och här vimlar det av dem, och de har blivit allt högre.

Har till och med slagits fast av självaste HD att FS försök att

"klättra över" denna "sannolikhetsmur" med lögner och desinformation och tigande

bara gör den högre NU, i kommande rättegång.

DET är säkert...

Ja, typ sannolikhetsbegreppet och det uppenbara, så för den som kan lägga ihop 1+1 är det inga problem. Man inte har studerat HDs resningsbeslut i ämnet och flashback påstår att hans advokat har en del att lägga fram vid kommande HR förhandling.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-18 kl. 10:20.
Citera
2013-11-18, 10:21
Bannlyst
Citat:

Tack! Då ligger det närmare till hands att tro att den misstänkte hittar på detta för att det ska finnas något som helst motiv för någon annan. Eller att hon rest iväg som du skriver.
Citera
2013-11-18, 10:21
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Den nya bevisningen
23. Den nya bevisning som har ett direkt samband med att Marinas kropp har påträffats utgörs, som har framgått, av en rättsmedicinsk under-sökning av kroppen samt av undersökningar av fyndplatsen och av hennes bil.
Enligt den rättsmedicinska undersökningen talar utseendet på
skador för att de har uppkommit genom skott mot huvudet. Dödsorsaken har inte kunnat fastställas men skadorna på skallen och omständigheterna kring fyndet talar starkt för att- Marina Johansson-har dödats. Fyndplatsen var ett otillgängligt skogsparti ca tio minuters bilväg från Marina Johanssons
bostad. Kvarlevoma låg inlindade i säng kläder, vilka i sin tur var omslutna av en vit presenning. Kroppen låg gömd under 9 granar.

Högsta domstolen resningsbeslut.

Jag tror nog att man har missat en viktig del i HDs beslut och det anger ganska starkt för hur Marina mördades. Det här med att det inte är bevisat eller liknande är trams. Det har ingen betydelse för själva bevisläget.

Du läser dåligt. Talar starkt för att Marina har dödats, inte mördats. Kan vara olyckshändelse.
Citera
2013-11-18, 10:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Jag utgår från det som är mest troligt. Offrets vapen saknas. Men visst kan man i ditt fall ifrågasätta vad som helst. Tvivlar du på att offrets vapen har använts?
Jag är bara ute efter fakta. Vad jag förstår så är det inte styrkt med vilken pistol BO dödades.
Citera
2013-11-18, 10:22
Bannlyst
Citat:
Hoppsan!

Du "missade" visst fortsättningen på ditt eget citat från FUP 572 (fetning adderad):

"Martin tror att en del av njutningen var att killen inte visste vad hon skulle göra med honom.

Martin fick uppfattningen att hon inte ville skada killen på riktigt. Hon njöt inte av att se honom skadad, hon njöt av att se personens rädsla i dennes ögon, det var det som gav henne någon form av
kick/tillfredställelse."

Hur kan du utesluta att en pistol inte används för att skrämmas ?
Citera
2013-11-18, 10:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Tack! Då ligger det närmare till hands att tro att den misstänkte hittar på detta för att det ska finnas något som helst motiv för någon annan. Eller att hon rest iväg som du skriver.

Och har det funnits pengar, så kan man direkt utgå ifrån att Fredrik Svensson tagit dom, som allt annat han packade och tog med sig. Han bar nog ut det mesta av värde. Han skulle till och med ha trasiga hårddiskar som tagits i beslag. USB stickor för 50 kronor undgick inte den giriga mördaren.
Sen trodde han att han inte kunde vräkas utan att han hade rätt att bo kvar i Marinas hus.

Man bytte lås och ställde kvinnomördaren på utsidan.,Nu hoppas jag att en kvinna dömer honom till minst 17 års fängelse.
Citera
2013-11-18, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursäkta, men:

VEM av de två var en fungerande samhällsmedborgare utan en historia av våld, knark och social

missanpassning?

Känslor är EN sak, det har alla, det som gör oss till människor, men det VI GÖR, mot oss själva (knarkar sönder oss t.ex.) och andra (slår sönder, stryper, våldtar t.ex.), DET visar VILKA vi är.

Jag har ingen aning om någon av FS eller M har en diagnos eller vilken.
I FUP förekommer båda med diagnoser, men ingen av dem som psykopat.

Hur du kan utesluta den ena av de två är helt oförklarligt.
Har du någon profession att stödja din diagnos psykopati på ?
Citera
2013-11-18, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är bara ute efter fakta. Vad jag förstår så är det inte styrkt med vilken pistol BO dödades.

Men det finns ingen fakta som visar att ett annat skjutvapen använts än det som fanns i huset så varför bara spekulera kring det ena?
Citera
2013-11-18, 10:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Bedömning av ansökan om resning i ansvarsdelen
31. I brottmålet skedde en noggrann prövning av vad som hade framkommit under rättegången. Hovrätten menade att omständigheterna talade mycket starkt för att Marina Jhansson va död och pekade på omständigheter som talade för att Marina Johansson hade skjutits i sängen. Genom den nya bevisningen far det anses klart att så skedde.

HD punkt 31 sidan 10

Här talar HD om att hon sköts, så något annan bedömning kommer inte att göras.
Så för den som studerat HDs beslut är det slutdiskuterat och HD anser att hon mördades och sköts i sin säng. Det är utgångspunkten för det här målet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-18 kl. 10:34.
Citera
2013-11-18, 10:28
Bannlyst
Citat:
Och har det funnits pengar, så kan man direkt utgå ifrån att Fredrik Svensson tagit dom, som allt annat han packade och tog med sig. Han bar nog ut det mesta av värde. Han skulle till och med ha trasiga hårddiskar som tagits i beslag. USB stickor för 50 kronor undgick inte den giriga mördaren.
Sen trodde han att han inte kunde vräkas utan att han hade rätt att bo kvar i Marinas hus.

Man bytte lås och ställde kvinnomördaren på utsidan.,Nu hoppas jag att en kvinna dömer honom till minst 17 års fängelse.

Visst kan FS tagit dem, rånaren kanske aldrig hittade pengarna.
Ingen åklagare ställde någon motfråga angående de 100' kronorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in