2013-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskarn
Nej nu vågar jag inte behålla mina bitcoins längre, sålde vid 480$ @ bitstamp nyss, lycka till alla ni andra! Jag tror på bitcoins långsiktigt men jag anser att riskerna väger över för tillfället.

Känner precis likadant, körde dock "safe" och sålde endast av hälften av mina coins. Jag har för tillfället för svårt att motivera det höga priset baserat på det faktiska användandet av bitcoins i dagsläget. Givetvis kan man se det som en bra framtidsinvestering men sådant kan inte få priset att stiga i raketfart allt för länge enligt mina erfarenheter.

Återstår att se om man gjorde rätt eller om man kommer få krypa till korset och köpa tillbaka bitcoinsen för ett dyrare pris.
Citera
2013-11-18, 01:48
Medlem
Jösses vilken ökning det har varit de senaste dagarna! Hade tänkt växla in några tusen för ett tag sedan, men hade då ont om pengar. Och nu när man har pengar är priset skyghögt...
Citera
2013-11-18, 02:00
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tablemanic
Känner precis likadant, körde dock "safe" och sålde endast av hälften av mina coins. Jag har för tillfället för svårt att motivera det höga priset baserat på det faktiska användandet av bitcoins i dagsläget. Givetvis kan man se det som en bra framtidsinvestering men sådant kan inte få priset att stiga i raketfart allt för länge enligt mina erfarenheter.

Återstår att se om man gjorde rätt eller om man kommer få krypa till korset och köpa tillbaka bitcoinsen för ett dyrare pris.
Bara nyfiken, men vad använder ni pengarna till när ni säljer? Eller är det pengar som ni inte skulle kunna vara utan om ni blev fast med bitcoins där kursen rasade ner till ett par hundra dollar i ett halvt år eller så?
Citera
2013-11-18, 06:59
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
U.S. Agencies to say Bitcoins Offer Legitimate Benefits

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-18/u-s-agencies-to-say-bitcoins-offer-legitimate-benefits.html
Citera
2013-11-18, 07:39
Medlem
Greenbridges avatar
Någon som vet ungefär när pengarna kan tänkas komma till kontot om man överför till Kapiton idag?
Citera
2013-11-18, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenbridge
Någon som vet ungefär när pengarna kan tänkas komma till kontot om man överför till Kapiton idag?

Skulle nog gissa på minst en vecka.
Citera
2013-11-18, 08:37
Medlem
stefffes avatar
Sålde mina 42 st när dom var värda 2600 kr, trodde toppen var nådd... heh
Citera
2013-11-18, 08:44
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenbridge

Citat:
Ursprungligen postat av kazmur
Skulle nog gissa på minst en vecka.

Gissa kommer du inte långt på.. så yttra dig inte.

Har fört över till Kapiton några gånger själv.. har tagit 2-3 bankdagar.
Citera
2013-11-18, 09:23
Medlem
fittdykarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David--
Jösses vilken ökning det har varit de senaste dagarna! Hade tänkt växla in några tusen för ett tag sedan, men hade då ont om pengar. Och nu när man har pengar är priset skyghögt...

En korrigering kommer komma snart och kursen lär droppa med minst 25-30%, så var redo att köpa in dig då.
Citera
2013-11-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Gissa kommer du inte långt på.. så yttra dig inte.
Om söte herr stolpmongo tar och kryper tillbaks till det hål herrn kom ifrån så kan jag meddela att min gissning grundar sig på att det tog lite drygt en vecka för min insättning som gjordes den 7:e och enligt meddelandet på Kapitons hemsida så kommer förseningarna fortsätta ett tag till. Så yttra dig inte...
Citera
2013-11-18, 09:41
Medlem
Är det möjligt att ha någon slags auto-sell när bitcoins sjunker till en viss nivå?
Senast redigerad av Daskarn 2013-11-18 kl. 10:01.
Citera
2013-11-18, 09:50
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittdykarn
En korrigering kommer komma snart och kursen lär droppa med minst 25-30%, så var redo att köpa in dig då.
Jag tycker det finansiella språket är intressant. Att vi säger "korrigering" antyder att det finns ett "korrekt" pris och att raset efter en topp utgör en ändring till denna.

Säger man att kursen korrigerar upp till en högre nivå även efter tex ett bra delårsrapport?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in