2013-11-17, 19:30
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Skillnaden mellan anti-feminister och personer som du är att anti-feminister debatterar feminismen år 2013 i Sverige medan du debatterar en feminism som fanns på 70-talet eller som kanske behövs i tredje världen. Vi är helt enkelt mer uppmärksamma på omgivningen och förstår när någonting har spårat ut fullständigt. Du lalar på i din egna värld och tror är feminismen är samma sak idag som för 30 år sedan. Det är inte många personer som har förmågan att tidigt se när ideologier har spårat ut, vilken man kan se på alla puckon som fortfarande kallar sig feminister. Denna oförmåga att upptäcka när extremister tagit befälet är orsaken till mycket skit i världen.

På sjuttio-talet var jag bara ett putteliten gosse så mina åsikter är ingenting som bara har hängt med från förr. Ni anti-feminister är inte ett dugg mer uppmärksamma än mig på samtiden, ni är hysteriska och tar allt som kvinnor säger personligt. Angående förmågan att se när ideologier har spårat ur så tycker du ska fråga dig själv hur det kan komma sig att jag är Sverigedemokrat om jag nu saknar den förmågan. Det är massinvandringsextremisterna som har tagit befälet i Sverige, INTE feministerna, kom ihåg VAR DU HÖRDE DET FÖRST.
2013-11-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Väl underbyggd är den sannerligen inte och Sverige är mig veterligt det enda land som drivit denna doktrin så långt, genusforskningen kastades som bekant ut från universiteten i Norge nyligen. Att det handlar om en politisk doktrin och inte vetenskap bevisas ju av det stöd som Staten måste ge. Inte heller är det vilken doktrin som helst utan en typisk marxistisk likhetsdoktrin, alla skillnader måste prompt bero på någon förment orättvisa istället för de naturliga biologiska skillnader som bevisligen existerar. Livet är orättvist eller hur, jag kan bara rita streckgubbar och är tondöv, men det är inget att sitta och lipa för utan jag får göra det bästa av de egenskaper generna givit mig istället för att kräva en inkvotering hos Stockholmsfilharmonikerna.

Nå vilka naturliga biologiska skillande existerar bevisligen?
annat än längdskillnad, muskelmassa, våra könsceller?

Ska dessa skillander få lov avgöra om en kvinna eller man ska bli statsminister eller inte?
eller riksantikvarie, marinbiolog, präst, matematiker, tandläkare, dagispersonal eller sjukskötare?

Måste verkligen små muskelsvaga män enbart hänvisas till att ta hand om barn, matlagning och disk? Och väldigt långa och starka kvinnor förbjudas dito?

Vad är poängen liksom?
2013-11-17, 19:36
Medlem
Citat:
Man ringer väl till Gudrun Schyman och frågar om hjälp antar jag.

Poängen var att du egentligen inte tycker att individen själv ska få bestämma. Feminister har i allmänhet svårt att förstå vad de själva egentligen säger.

Jo jag tycker definitivt individen ska bestämma, men jag tycker också individer har individuellt ansvar som man inte bara kan stjälpa över på någon annan.
Blir man ex. förälder så får man faktiskt ta sin del av det ansvaret och arbetet ta hand om den lilla människan och ges likställda möjligheter även göra detta från samhället. DET är individuell frihet och likställning.

Du tycker det ska vara en individuell frihet kunna säga nej tack jag vill inte ta hand om min egen unge, det får du göra även fast du förlorar på det i form av lön, pension, arbetsmöjligheter etc. Det skiter jag i. Huvudsaken är att jag slipper ta hand om mina egna barn och göra obetalt arbete.

Vad om hon säger exakt samma sak? Det får du göra. vem ska ta hand om ungen då?
2013-11-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
På sjuttio-talet var jag bara ett putteliten gosse så mina åsikter är ingenting som bara har hängt med från förr. Ni anti-feminister är inte ett dugg mer uppmärksamma än mig på samtiden, ni är hysteriska och tar allt som kvinnor säger personligt. Angående förmågan att se när ideologier har spårat ur så tycker du ska fråga dig själv hur det kan komma sig att jag är Sverigedemokrat om jag nu saknar den förmågan. Det är massinvandringsextremisterna som har tagit befälet i Sverige, INTE feministerna, kom ihåg VAR DU HÖRDE DET FÖRST.

Jag tycker det är extremism att komma på tanken att förbjuda kritik mot feminism t.ex. Att det idag finns seriösa förslag kring detta är extremism.

Feminism och massinvandring hänger ihop i Sverige. Finns det en enda feminist som är emot massinvandringen?
2013-11-17, 19:41
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Ska dessa skillander få lov avgöra om en kvinna eller man ska bli statsminister eller inte?
eller riksantikvarie, marinbiolog, präst, matematiker, tandläkare, dagispersonal eller sjukskötare?

Måste verkligen små muskelsvaga män enbart hänvisas till att ta hand om barn, matlagning och disk? Och väldigt långa och starka kvinnor förbjudas dito?

Vad är poängen liksom?

Det här känns bekant, vill minnas att jag tidigare hänvisat till hjärnforskning och nedanstående länk bl.a samt diverse andra evolutionära rön. Mäns och kvinnors hjärnor är inte lika utan har olika struktur p.g.a de olika könshormonernas påverkan under graviditeten. Således medfödda biologiska skillnader mellan könen, t.ex kognitiva sådana som i testet nedan.

"Studies using the Iowa gambling task, or Iowa Card Task, have examined cognitive reasoning and decision-making in males and females. A study conducted on men and women of various age groups, " children below the age of three years, adolescents between the ages of 12 and 18, young adults in their twenties, and older adults over 55 years", who were asked to perform the Iowa Card Task revealed data showing that man and women differ in their decision making processes on the neurological level. The study suggests that decision-making in females may be guided by avoidance of negativity while decision making in males is mainly guided by assessing the long term outcome of a situation. They also found that men outperformed women in the Iowa Card Task, but there was a negative correlation between elevated testosterone levels and performance in the card task which indicates gonadal hormones influence decision-making".

http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_gender_differences
2013-11-17, 19:46
Medlem
Citat:
Jo jag tycker definitivt individen ska bestämma, men jag tycker också individer har individuellt ansvar som man inte bara kan stjälpa över på någon annan.
Blir man ex. förälder så får man faktiskt ta sin del av det ansvaret och arbetet ta hand om den lilla människan och ges likställda möjligheter även göra detta från samhället. DET är individuell frihet och likställning.

Du tycker det ska vara en individuell frihet kunna säga nej tack jag vill inte ta hand om min egen unge, det får du göra även fast du förlorar på det i form av lön, pension, arbetsmöjligheter etc. Det skiter jag i. Huvudsaken är att jag slipper ta hand om mina egna barn och göra obetalt arbete.

Vad om hon säger exakt samma sak? Det får du göra. vem ska ta hand om ungen då?

Nej det tycker du inte alls. Du och andra feminister tycker staten ska gå in och göra samhället mer "jämställt".

Du har en åsikt i frågan och tycker att du själv är så jävla briljant att ingen annan kan ha någon annan åsikt så därför kan din åsikt lika gärna bli lag. Att ha den inställningen är motsatsen till att låta individen själv bestämma.
2013-11-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det här känns bekant, vill minnas att jag tidigare hänvisat till hjärnforskning och nedanstående länk bl.a samt diverse andra evolutionära rön. Mäns och kvinnors hjärnor är inte lika utan har olika struktur p.g.a de olika könshormonernas påverkan under graviditeten. Således medfödda biologiska skillnader mellan könen, t.ex kognitiva sådana som i testet nedan.

"Studies using the Iowa gambling task, or Iowa Card Task, have examined cognitive reasoning and decision-making in males and females. A study conducted on men and women of various age groups, " children below the age of three years, adolescents between the ages of 12 and 18, young adults in their twenties, and older adults over 55 years", who were asked to perform the Iowa Card Task revealed data showing that man and women differ in their decision making processes on the neurological level. The study suggests that decision-making in females may be guided by avoidance of negativity while decision making in males is mainly guided by assessing the long term outcome of a situation. They also found that men outperformed women in the Iowa Card Task, but there was a negative correlation between elevated testosterone levels and performance in the card task which indicates gonadal hormones influence decision-making".

http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_gender_differences

Jepp och jag har i den tråden hänvisat till flertalet annan forskning som säger att vi är betydligt mer lika i hjärnan än vad vi tror. Finns små skillnader i spatialt och verbalt tänkande.
Finns också skillnader i vilka områden i hjärnorna vi aktiverar då vi hämtar information, eller löser problem. men utfallet/ resultaten ser mer eller mindre lika ut. Du går ut genom dörren från höger sida jag går ut genom dörren från vänster sida. Ut kommer vi bägge två och ungefär lika snabbt.
Ingen större skillnad alltså.
Därför finns det ingen vits att göra enbart män till kartläsare och enbart kvinnor till skribenter.
Betydligt bättre vi själva som individer får lov avgöra och testa vad vi är kapabla till och vart vår håg går.
2013-11-17, 19:59
Medlem
Citat:
Och säg mig vad vore vitsen sitta här och ta upp extremfeministers brister? Det kan jag ju se själv, eller läsa om på alla möjliga ställen.
Fast du säger ju gång på gång att de där bristerna inte existerar, att du aldrig har upplevt dem och att de bara existerar i huvudet på antifeministerna, hur ska du ha det egentligen?

Citat:
är jag nyfiken på antifeminism och vad det står för så är ju detta forum the place att hitta det eller hur?

Det var det ju uppenbarligen inte enligt dig själv, därav hela den här tråden???

Citat:
Går liksom inte att hitta på DN:s debattsidor (vilket för övrigt är det största problemet inom denna del av samhällsvetenskapen idag, enligt mig ich inte genusvetenskapens existens)
Förstår inte vad du menar, vilken del av samhällsvetenskapen? Och vad är det som är ett stort problem?
2013-11-17, 20:01
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Jag tycker det är extremism att komma på tanken att förbjuda kritik mot feminism t.ex. Att det idag finns seriösa förslag kring detta är extremism.

Ja, det är extremism men feminismen som sådan är inte på långt när det största hotet mot Sverige.

Citat:
Feminism och massinvandring hänger ihop i Sverige. Finns det en enda feminist som är emot massinvandringen?

Nej, det gör det inte. Man är inte automatisk för det ena bara för att man är för det andra. Jo, det finns många feminister som är emot massinvandringen, men det är nog annorlunda bland kändisfeministerna som nog har ett helt andra krav på sig att vara PK.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-11-17 kl. 20:04.
2013-11-17, 20:02
Medlem
Citat:

Vad är poängen liksom?
Så du tror att alla som ser fel i mycket av dagens feminism förespråkar något slags sharialagar??
2013-11-17, 20:09
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Så du tror att alla som ser fel i mycket av dagens feminism förespråkar något slags sharialagar??

Man skulle kunna tro det när man läser vad anti-feministerna skriver ibland. För övrigt så förstår jag inte syftet med allt detta tjatande om biologiska skillnader mellan könen om det inte egentligen är någon sorts sharia man är ute efter.
2013-11-17, 20:09
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

En invandrad jude som röstar SD, vackert,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in