Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Väl underbyggd är den sannerligen inte och Sverige är mig veterligt det enda land som drivit denna doktrin så långt, genusforskningen kastades som bekant ut från universiteten i Norge nyligen. Att det handlar om en politisk doktrin och inte vetenskap bevisas ju av det stöd som Staten måste ge. Inte heller är det vilken doktrin som helst utan en typisk marxistisk likhetsdoktrin, alla skillnader måste prompt bero på någon förment orättvisa istället för de naturliga biologiska skillnader som bevisligen existerar. Livet är orättvist eller hur, jag kan bara rita streckgubbar och är tondöv, men det är inget att sitta och lipa för utan jag får göra det bästa av de egenskaper generna givit mig istället för att kräva en inkvotering hos Stockholmsfilharmonikerna.
Nå vilka naturliga biologiska skillande existerar
bevisligen?
annat än längdskillnad, muskelmassa, våra könsceller?
Ska dessa skillander få lov avgöra om en kvinna eller man ska bli statsminister eller inte?
eller riksantikvarie, marinbiolog, präst, matematiker, tandläkare, dagispersonal eller sjukskötare?
Måste verkligen små muskelsvaga män enbart hänvisas till att ta hand om barn, matlagning och disk? Och väldigt långa och starka kvinnor förbjudas dito?
Vad är poängen liksom?