2013-11-16, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Håller med dig. Han sov nog när bankomatuttaget gjordes.

Jag håller inte med dig, men det gör jag ju aldrig.
Du kanske glömde svara på varför m@dde svarade olika i sina svar på din fråga.

https://www.flashback.org/sp29909121
Citera
2013-11-16, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Håller med dig. Han sov nog när bankomatuttaget gjordes.
Ja, men det var version 2 eller 3, dvs sedan han fått höra att man kunnat konstatera att MJ:s dator motionerats i två minuter: 12:14:44 - 12:16:59.
Citera
2013-11-16, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men det var version 2 eller 3, dvs sedan han fått höra att man kunnat konstatera att MJ:s dator motionerats i två minuter: 12:14:44 - 12:16:59.

Ja just det. Katten hade satt på musen av misstag. Konstiga teorier som lagts fram här. Man blir nästan lite upprymd och ett glädjens skimmer lyser upp tillvaron.
Om man tittar på ölbilderna i garaget så är det STARK öl. Uppburet av FS med all sanorlighet.
Citera
2013-11-17, 04:32
Medlem
Citat:
Det har vi diskuterat i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du kan alltså inte svara på vad som talar för att MJ gjorde ett bankomatuttag på 10.000 kr med sitt guldkort (och påfördes 200 kr i straffavgift)? - Det var ju enligt dig mycket som talade för att MJ gjort uttaget. - Ska jag tolka uteblivet svar som att du nu har insett att endast det faktum att det var MJ:s bankkort talar för att det var MJ som tog ut pengarna?

Ett uttag av en typ som MJ inte skulle göra...

En sneparkering som MJ inte skulle göra...

Bara en slutsats möjlig: MJ måste varit pårökt!

Men, vänta ett tag: DET var ju inte heller något som MJ skulle göra.

Och då blir ju slutsatsen att den som faktiskt har gjort det också har gjort det.
Citera
2013-11-17, 06:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Citat:
Ja, den enda riktigt misstänkta med tid, tillfälle, motiv, lynne osv. Och tillräckligt misstänkt för att "ägnas" en tredje (3:e) rättegång.

Men är det någon annan som har ett så dokumenterat farligt lynne, t.ex. det han gjort mot kvinnor (nog för att göra vilken medveten kvinna, och man, ursinnig) i kombination med t.ex. tid, tillfälle, motiv, psyke osv?

Tror du att det faktum att rättssystemet fullföljer processen mot FS är ett tecken på något? Något som också syns i HD:s resningsansökan?

På fråga A svarar jag: Ja
På fråga B svarar jag: Om du med rättsystemet menar utredningen så visar det tecken på att dom riktat in sig på en och samma man från dag 1, precis som själv nämner i det fetade.
Citera
2013-11-17, 06:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, självmord kan inte uteslutas om den som hittade kroppen var rädd att få skulden.

Men i ärlighetens namn Q, om jag skulle komma hem och hitta min hyresvärdinna tillika mitt x död i sängen, självmördad genom skjutning och då isåfall troligen med sin pistol i sin hand..... Ja jag skulle då springa kräkandes ut ur huset, skaka som ett asplöv, inte ägna en enda tanke på mig själv så som "Oj nu tror kanske folk att jag mördat henne". Nej, jag skulle kräkandes ringa polisen och hulkandes ömsom hysteriskt skrika att dom skulle komma för jag skulle hoppas att det inte var försent.

Och skulle det varit självmord så är naturligtvis FS den som kommer på plats och finner henne där. Man brukar inte innan man vill dö, sitta och nätdejta mitt i natten.

Självmord kan vi nog utesluta. Jag tror dessutom inte att en som inte är en van skytt, som vill ta livet av sig, chansar på "skott i pannan" alternativet. Tjejer skulle jag tro är mer "överdos" benägna. Men det är bara vad jag tror. Kanske drunkning är mer vanligt, eller hängning? Men som osäker skytt vill du nog inte chansa.
Citera
2013-11-17, 07:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Detta kan vara ett av de fegaste brott jag nånsin hört talas om. Vafan är det för kräk som kan göra så. I sängen. I sömnen?
Dessutom är han inte man nog att stå för vad han gjort.

FS är missbrukare. Mången missbrukare har begått mord för att komma över pengar.
Det är ett av de vanligaste motiven.
Och, som av en händelse, så tas tiotals tusen ut på hennes konto dagen efter.

Det finns inget alternativ än FS, alternativsidan har inte heller lyckats att presentera någon.
Jag tror och hoppas att det bl.a är detta som kommer få honom att betala tillbaka lite.

http://mitti.se/?p=46566

Tänk så orättvist det kan vara. Den här flickans anhöriga får leva med att deras 17-dotter blev skjuten på nära håll i huvudet så att hon senare avled på sjukhus. GM togs med vapnet i handen. Den här GM är missbrukare. HAN blir aggressiv när han pundar. Jag VET det. Jag har en anhörig som råkat ut för honom. Han röker inte cannabis och blir aggressiv. Han tar "flödder".

Han dömdes till 2 år och 8 månaders fängelse...för vållande till annans död HD ville liksom inte ta i det. Är det inte märkligt?

FS, som inte blivit tagen med något vapen, inga vittnen finns till händelsen, inte en SOS alarminspelning där han säger att han skjutit sitt x, en värdelös förundersökning (Ja jag tycker det), inga spår efter FS någonstans (hittills ska jag tillägga, men jag tror inte det finns ett jota) nu väntar på rond 3?
Citera
2013-11-17, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
På fråga A svarar jag: Ja
På fråga B svarar jag: Om du med rättsystemet menar utredningen så visar det tecken på att dom riktat in sig på en och samma man från dag 1, precis som själv nämner i det fetade.

Ja, eftersom FS var den närmast stående när det gällde boende/relation/möjlighet etc. så har det varit berättigat att ha ett fokus på honom. Men man har också tittat på en rad andra möjligheter/personer.

Särskilt rent kriminaltekniskt har utredningen, särskilt initialt, varit direkt dålig, undermålig när det gäller t.ex. blodet, kulhålet, att hitta kroppen. Det innebär att främst Marina, postumt, gjort tydliga rättsförluster, hennes mördare är ännu inte (nåja....) inlåst, i varje fall inte för en längre ännu bestämd tid.

Men den huvudmisstänkte har också gjort rättsförluster eftersom en bättre utredning från början hade haft större potential att få tag i saker som talade för hans oskuld/för andra möjliga gm.

Turligt nog, som det ser ut idag, så har emellertid fokuseringen på den häktade inte låtit någon annan gm komma undan, den häktade är gm.
Citera
2013-11-17, 07:20
Medlem
Citat:
Men i ärlighetens namn Q, om jag skulle komma hem och hitta min hyresvärdinna tillika mitt x död i sängen, självmördad genom skjutning och då isåfall troligen med sin pistol i sin hand..... Ja jag skulle då springa kräkandes ut ur huset, skaka som ett asplöv, inte ägna en enda tanke på mig själv så som "Oj nu tror kanske folk att jag mördat henne". Nej, jag skulle kräkandes ringa polisen och hulkandes ömsom hysteriskt skrika att dom skulle komma för jag skulle hoppas att det inte var försent.

Och skulle det varit självmord så är naturligtvis FS den som kommer på plats och finner henne där. Man brukar inte innan man vill dö, sitta och nätdejta mitt i natten.

Självmord kan vi nog utesluta. Jag tror dessutom inte att en som inte är en van skytt, som vill ta livet av sig, chansar på "skott i pannan" alternativet. Tjejer skulle jag tro är mer "överdos" benägna. Men det är bara vad jag tror. Kanske drunkning är mer vanligt, eller hängning? Men som osäker skytt vill du nog inte chansa.

Just det. Visat sig att män ofta använder "grövre" suicidmetoder, som skjutning och hängning. Kvinnor använder mer gärna "piller".

Vilket ytterligare avfärdar den befängda "teorin" att det skulle handla om självmord.
Citera
2013-11-17, 07:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Just det. Visat sig att män ofta använder "grövre" suicidmetoder, som skjutning och hängning. Kvinnor använder mer gärna "piller".

Vilket ytterligare avfärdar den befängda "teorin" att det skulle handla om självmord.

Jag ville gärna även belysa hur man kanske agerar om man kommer hem till sig själv, eller någon annan för den delen, och finner någon död. Hur många skulle tänka "Shit, jag kommer få skulden" och DESSUTOM gömma kroppen? Jag tror inte många skulle göra så.

Men vad vet jag?
Citera
2013-11-17, 07:33
Medlem
Citat:
Jag ville gärna även belysa hur man kanske agerar om man kommer hem till sig själv, eller någon annan för den delen, och finner någon död. Hur många skulle tänka "Shit, jag kommer få skulden" och DESSUTOM gömma kroppen? Jag tror inte många skulle göra så.

Men vad vet jag?

Precis. Känns föga plausibelt om man inte har väldigt smutsigt mjöl i en väldigt trasig påse.

De flesta människor vet ju dessutom att det är ett brott i sig att "joxa" med en död kropp. Och här har det ju "joxats" en hel del, delvis, verkar det, i ren desperation, men också med en klar avsikt att dölja kroppen. Att sedan polisklanteri/underlåtenhet medfört att kroppen inte kunde hittas, ens efter flera år, av polisen själv, vill man väl helst förbigå med generad tystnad... Hade definitivt varit rimligt att söka inom den tio minuters bilradie som kroppen hittades...
Citera
2013-11-17, 07:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Precis. Känns föga plausibelt om man inte har väldigt smutsigt mjöl i en väldigt trasig påse.

De flesta människor vet ju dessutom att det är ett brott i sig att "joxa" med en död kropp. Och här har det ju "joxats" en hel del, delvis, verkar det, i ren desperation, men också med en klar avsikt att dölja kroppen. Att sedan polisklanteri/underlåtenhet medfört att kroppen inte kunde hittas, ens efter flera år, av polisen själv, vill man väl helst förbigå med generad tystnad... Hade definitivt varit rimligt att söka inom den tio minuters bilradie som kroppen hittades...

Här tycker jag inte att det stämmer. Jag tror att desperation medför tabbar. Det är det som är så konstigt med detta fall. Man har inte hittat spår i någon av bilarna så då undrar man ju om det varit en tredje bil inblandad. Ingen av de två bilarna verkade direkt städade. Det får mig att tro att det varit iaf 2 personer i städ och frakt av "paketet". Kanske 2 vid själva brottet med. Att ringa och be någon om hjälp är en stor risk. Man kan faktiskt åka dit på det om den andra skvallrar, eller ringer polisen direkt. Är man på plats då det sker, är man nog mer rädd om sitt eget skinn och går kanske all in på att röja spår? TEORIER
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in