2013-11-16, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaså, när gjorde han det?

Så fort de fick utdragen från Marinas bank.
Citera
2013-11-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen

Han hyr alltså huset förresten. En stabil man. Marinas ex. Kunde prata med henne på hennes nivå.

Skillnaden mellan en fungerande empatisk människa som herr F. God och nära vän med Marina även efter separationen.

Och så jämför med FS...

Fortfarande så "fick" herr F. inte. Han hade förtroende att få hyra, och pengar att hyra med...

Medan FS...

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Håller med där...
Han förefaller helt normal, jag känner t.ex inte till någon punkt i brottsregistret hos denna man.
Han har fru och jobb. Något som FS inte någonsin har haft.

FS däremot, hade han 18 domar mot sig? Det kanske var 21?
Det var dessutom inte han som grälade med marina den 27:e, när hon mördades.

Jag tror inte heller han avlagt några lögner i detta fall. Något som FS belagts med.
Varför ljuger man för polis egentligen? Det skapar "röda flaggor", iallafall hos mig.

Fnurra-pa-traden

Jag tror denne man har en mörk sida. En aggressiv sida. Därför förskjöt M honom, han kunde inte tillfredställa henne. Så fort han var ute ur bilden blev hon som tokig och hoppade på varenda karl och kastade sig in i BDSM världen. Han måste varit en torrboll utan motstycke.

Kvar är ångesten, mindervärdeskomplexet och svartsjukan.
Över att en smalare och spännande man tog hans plats.

Vi vet inget om detta vandrande mindervärdeskomplex, i rätten lät han inte trovärdig.

Fnurra-pa-traden

Har du något kontrakt ? Det hade FS. Han fick jobba hårt för att bo kvar.
Nattliga tröjtvättar och hemlagade bullar.
Vad jag vet bodde han utan hyra hemma hos familjen och utnyttjade både tak, rum och kylskåp, båtar och bilar.
Fet blev han på köpet.

Renasanningen

Vem är det som sitter häktad, aktuell för sin tredje mordrättegång, denna gång med sämre odds än någonsin, HD utpekar honom som en storlögnare...

FS!

Vem är det som levt ett synnerligen instabilt, knarkande liv och förekommer under otaliga punkter i belastningsregistret?

FS!

Osv.

Den som känner till fallet någorlunda vet mycket väl hur det ligger till med vars och ens vandel.

Det är MYCKET LÄTT att se hur det ligger till, både här och där.
Citera
2013-11-16, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Så fort de fick utdragen från Marinas bank.
Han har inte gjort det offentligt, vad jag vet. Det ingick inte i stämningsansökan. Finns det några belägg för att pengarna kommer från uttaget? Om du läser diskussionen om sedelnumren ser du att det är osannolikt att pengarna kommer från uttagen 28 juli.
Citera
2013-11-16, 20:50
Bannlyst
Det kan ju vara så att FS har några signifikativa kroppsbeklädnader. Lenn@rt har en jävl@ bra syn.
Citera
2013-11-16, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har inte gjort det offentligt, vad jag vet. Det ingick inte i stämningsansökan. Finns det några belägg för att pengarna kommer från uttaget? Om du läser diskussionen om sedelnumren ser du att det är osannolikt att pengarna kommer från uttagen 28 juli.

Vart finns den?
Citera
2013-11-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jotack, han är inte första åklagaren som påstår detta.
Vi vet hur det gick. Varför skulle det gå annorlunda ?

Det Europadomstolen hänvisar till appliceras på folk som svarar "banan" & överbevisas.
FS är inte överbevisad. Ej heller motbevisad. Faktum är att man inte har ett jota.
Inget nytt under solen, LJ kommer dissekeras.

FS har en allt tyngre indiciekedja runt halsen.

I kommande rättegång kommer Europadomstolens uttalande om ljugande, med emfas återgivet av HD, detta lands högsta domstol, att ge denna redan aktningsvärt tunga kedja mer "bly".

Genom att systematiskt förvanska/förtiga sanningen så kommer man, i och med denna rättegång, att bara implikera sig själv ännu mer i det man misstänks för.

Det FINNS en sorts även poetisk rättvisa i det.
Citera
2013-11-16, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det kan ju vara så att FS har några signifikativa kroppsbeklädnader. Lenn@rt har en jävl@ bra syn.

Det kan jag förstå. Något måste kompensera för den bortblåsta tidsuppfattningen.

Vad har företräde ?
Citera
2013-11-16, 21:06
Bannlyst
Citat:
Det kan jag förstå. Något måste kompensera för den bortblåsta tidsuppfattningen.

Vad har företräde ?

Tatueringar.
Citera
2013-11-16, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Var inte hela poängen med att torka bort blodet att inte bli misstänkt?

Jo. FS har hittills gått fri. Än så länge är han oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Fattar du poängen ?
Citera
2013-11-16, 21:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Har du något kontrakt ? Det hade FS. Han fick jobba hårt för att bo kvar.
Nattliga tröjtvättar och hemlagade bullar.
(
Behagar du skoja? Kallar du det "hårt arbete"...?
Tvätta lite och knåda ihop lite deg emellanåt och låta ugnen göra resten?
Jag tror bestämt att du har ett dåligt begrepp om vad "hårt arbete" innebär.
Citat:
Vad jag vet bodde han utan hyra hemma hos familjen och utnyttjade både tak, rum och kylskåp, båtar och bilar.
Fet blev han på köpet.

Jag tror denne man har en mörk sida. En aggressiv sida. Därför förskjöt M honom, han kunde inte tillfredställa henne.
Men det var FS duktig på eller? Att sexuellt tillfredsställa Marina?
Citat:
Så fort han var ute ur bilden blev hon som tokig och hoppade på varenda karl och kastade sig in i BDSM världen. Han måste varit en torrboll utan motstycke.
"Hoppade på varenda karl"?
Hoppas att du ordentliga belägg för vad du påstår här. Annars är det bara rent osmakligt.
Citat:
Kvar är ångesten, mindervärdeskomplexet och svartsjukan.
Över att en smalare och spännande man tog hans plats.

Vi vet inget om detta vandrande mindervärdeskomplex, i rätten lät han inte trovärdig.

Helt ärligt, vem bor i sin mördade ex.flickväns hus
"En smalare och spännande man" som blev ett synnerligen ödesdigert felval av partner...

Dina insinuationer om den andre mannen, aldrig föremål för några misstankar om att ha
med Marinas försvinnande och död att göra mig veterligen, lämnar vi därhän.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-16 kl. 21:35.
Citera
2013-11-16, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men det var FS duktig på eller? Att sexuellt tillfredsställa Marina?

"Hoppade på varenda karl"?
Hoppas att du ordentliga belägg för vad du påstår här. Annars är det bara rent osmakligt.

"En smalare och spännande man" som blev ett synnerligen ödesdigert felval av partner...

Dina insinuationer om den andre mannen, aldrig föremål för några misstankar om att ha
med Marinas försvinnande och död att göra mig veterligen, lämnar vi därhän.

Nja, det är ju dina svar på mina insinuationer som gör mig nyfiken.
Varför försvara någon som absolut inte kan misstänkas ?

Mr F är kanske inte mitt huvudspår, jag tror han som sagt är en torrboll som inte skulle klara att slå ihjäl en mygga. Men bara det faktum att M har levt ett utsvävande liv direkt efter honom gör mig fundersam...?
Å ena sidan om Mr F(atman) & å andra sidan M.
Vad gick fel ? varför sökte sig M till BDSM direkt efter honom ? När han säger att han inte drogs åt det hållet ?
Det är något i Mr Fs historia som inte håller.
Och ja - det är skumt att bo kvar i sin mördade ex hus. Kinky faktiskt.
Citera
2013-11-16, 21:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nja, det är ju dina svar på mina insinuationer som gör mig nyfiken.
Varför försvara någon som absolut inte kan misstänkas ?

Mr F är kanske inte mitt huvudspår, jag tror han som sagt är en torrboll som inte skulle klara att slå ihjäl en mygga. Men bara det faktum att M har levt ett utsvävande liv direkt efter honom gör mig fundersam...?
Å ena sidan om Mr F(atman) & å andra sidan M.
Vad gick fel ? varför sökte sig M till BDSM direkt efter honom ? När han säger att han inte drogs åt det hållet ?
Det är något i Mr Fs historia som inte håller.
Och ja - det är skumt att bo kvar i sin mördade ex hus. Kinky faktiskt.
Det är ingenting att vara nyfiken på; Såvitt jag förstår är han inte ett intressant namn
i utredningen. Att han väljer att bo i det där huset kan jag förstås tycka är lite konstigt
men ingenting som skulle indikera inblandning i Marinas död.

Du tycker herr Svenssons historia håller? Den är du mer benägen att sätta tilltro till hela
vägen igenom?

Nu är det ju han och ingen annan som har varit intressant för utredarna och ännu en
gång ska inför rätta men det är en oskyldig herre man anklagar i dina ögon förstår jag?

Ja, skicka ett julkort till honom så blir han nog glad. Adressen till Kumlaanstalten kan du
nog lätt leta fram?

Och så noterar jag att du avstod från att ge dig i befattning med min frågeställning ifall
du hade ordentliga belägg för att Marina "hoppade på varenda karl".

Jag betraktar det därmed som smutskastning. Länder min herre eller dam icke till heder.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-16 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in