[quote=526|46170510]
Citat:
Förutom att du babblar och är lite spydig, så verkar det som om du påstår att vetenskapen verkligen har förklaringar till de här frågorna?
Fel, jag säger inte att du inte har rätt att gnida din kristallakula, däremot att du förmår sätta epitet på min personlighet om mitt känsloläge, det låter sig inte göras.. jag gav dig ett svar om varför god-of-gaps inte kan revideras utifrån dina känsloargument, simple as that ~att du lägger din känsla av att bli spydigt bemött med det.. ja ja..
Jag minns ju iofs hur ledsna nunnorna blev när jag inte riktigt kunde underkasta mig deras definitioner på guds härlighet också, och vad de med all sannolikhet satt och tänkte på när jag gav min motivation att inte hålla deras kriterium, ungefär som du surnar till? över att vi vrider på god-of-gaps-slogan för att se att det mycket väl är vetenskapligt understött.. att gudstesen helst frotterar sig i akademin, liksom allt annat eskalerar och innoveras, vill även gudsföreträdarna försöka hålla tempot - men jag ser inte att din invändning når någon bäring.
Och då menar du att jag är spydig? låt mig småle...
Citat:
Det förutsätter i så fall att det finns en given definition av vad som menas med "förklaring".
Ja det gör det.
Citat:
Det hävdas ofta av ologiska ateister.
Skulle du mena att teister är en samling logiskt tänkande och med det inte kännande för gud?
Varför heter det *gudsbekännelse?
Det enda med teism, är att man inte bekänner gud men då teologi placerat sig i akademi och efterfrågar empirisk tyngd, som kännetecknar akademisk stringens, då kommer god-of-gaps in i bilden...
Citat:
De resonerar så här: "eftersom varken Jultomten eller Gud är empiriskt bevisade, kan gud jämställas med ett spagettimonster". Återigen blir det ett bias eftersom empri inte är allt som räknas. Och om man anser det handlar det om sin egen subjektiva preferenser om bevisföring.
Hur menar du nu med "empiri inte är allt som räknas" , kan du utveckla det litegrand?
Eftersom du vilar påståendet subjektiv bevisföring på detta.
Citat:
Nej, det handlar om rationalism. Också
Vad, handlar om rationalism?