2013-11-15, 23:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
A42B12D01 är min batch, rätt ska va rätt...

12 har jag för mig är tillverkningsår iaf.
Enligt BN så ska tydligen LOT-nummret betyda:

X[aa]Y[bb]Z[cc] där:
aa = vilken doft det handlar om, 42 = Aventus
bb = vilket tillverkningsår, i ditt fall 2012
cc = vilket kvartal den är tillverkad, i ditt fall kvartal 1

Vad bokstäverna står för vet jag däremot inte .
Citera
2013-11-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tswift
http://www.fragrantica.com/notes/Melon-172.html
http://www.fragrantica.com/notes/Watermelon-173.html
Här har du massa med Melon i

Köpte precis ett gäng Jo Malone-parfymer till mig själv och gf, kan rekommenderas starkt för både tjejer och killar! Väldigt rena dofter, sitter bättre än jag väntat och om man råkar befinna sig i England så är det ju ett måste att plocka med sig en eller fler, eller iaf gå in och lukta. Supergott.
Åhhå, tack så himla mycket!
Citera
2013-11-16, 08:20
Medlem
3rds avatar
Min Aventus har batch c42b13r01 och jag håller med injection, mycket dålig hållbarhet. Och som lök på laxen läcker min GIT. Nä, Creed verkar tyvärr lida av kvalitetsproblem.
Citera
2013-11-16, 12:20
Medlem
Bultmans avatar
Nu har jag fått hem min Hammam Bouquet och jag kan bara tillägga att nu är mitt sökande efter en höst-vinterparfym över i alla fall för den här säsongen. Det var just en sådan doft jag letade efter och jag kommer helt klart att använda den nu de närmsta månaderna. Jag blev emellertid varnad för att det skulle kunna finnas de som inte gillade den och så är det ju med alla parfymer, men jag har faktiskt lite svårt att förstå att just den skulle vara en parfym som väldigt många ogillar. Jag tycker den påminner lite grann om Acqua di Parma som är min favoritparfym och att den känns som en vintrigare version av den utan citrusnoter så den passar ju perfekt för mig. Det jag var lite orolig över var att den skulle lukta alltför orientaliskt för jag avskyr orienten och vill självklart dofta som en civiliserad västerlänning, men jag upplevde inga sådana problem med den alls.
Citera
2013-11-16, 13:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Nu har jag fått hem min Hammam Bouquet och jag kan bara tillägga att nu är mitt sökande efter en höst-vinterparfym över i alla fall för den här säsongen. Det var just en sådan doft jag letade efter och jag kommer helt klart att använda den nu de närmsta månaderna. Jag blev emellertid varnad för att det skulle kunna finnas de som inte gillade den och så är det ju med alla parfymer, men jag har faktiskt lite svårt att förstå att just den skulle vara en parfym som väldigt många ogillar. Jag tycker den påminner lite grann om Acqua di Parma som är min favoritparfym och att den känns som en vintrigare version av den utan citrusnoter så den passar ju perfekt för mig. Det jag var lite orolig över var att den skulle lukta alltför orientaliskt för jag avskyr orienten och vill självklart dofta som en civiliserad västerlänning, men jag upplevde inga sådana problem med den alls.
Jag läste en recension där någon tyckte den doftade som om man tänker sig ett fyllo från 1800-talet som precis varit på bordell (och på så vis fått lite rosdoft från glädjeflickorna), med smutsiga nerpissade kläder och som aldrig har badat. Förstår inte riktigt hur de tänkte sig, för så tycker inte jag heller den doftar, men det finns något djuriskt/oförfinat över den som jag tror inte alla uppskattar. Nu blev jag faktiskt lite sugen på den själv, har bara den som sample, men har länge funderat på att köpa den. Kanske blir att slå till på en flaska lagom till vintern .
Citera
2013-11-16, 14:19
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag läste en recension där någon tyckte den doftade som om man tänker sig ett fyllo från 1800-talet som precis varit på bordell (och på så vis fått lite rosdoft från glädjeflickorna), med smutsiga nerpissade kläder och som aldrig har badat. Förstår inte riktigt hur de tänkte sig, för så tycker inte jag heller den doftar, men det finns något djuriskt/oförfinat över den som jag tror inte alla uppskattar. Nu blev jag faktiskt lite sugen på den själv, har bara den som sample, men har länge funderat på att köpa den. Kanske blir att slå till på en flaska lagom till vintern .
Ja, sådana där recensioner stöter man ju på ibland när någon inte tyckt om en parfym, fast de verkar mest vara enstaka fall där man säkert också har en förkärlek för att överdriva, men det är väl de recensionerna som man lättast sätter sig på minnet kan jag tänka.
Citera
2013-11-16, 14:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Ang Aventus-batch så har jag A42B12E01 på min, riktigt nöjd med prestandan på den...och doften. Ganska rökig gissar jag på
Citera
2013-11-16, 21:13
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ang Aventus-batch så har jag A42B12E01 på min, riktigt nöjd med prestandan på den...och doften. Ganska rökig gissar jag på

Har samma batch som dig. Rökig och fin med en grymt bra prestanda. Sitter oftast 12+ timmar på mig och med en galen projektion. Inte konstigt att man brukar få komplimanger av denna.
Citera
2013-11-16, 21:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har samma batch som dig. Rökig och fin med en grymt bra prestanda. Sitter oftast 12+ timmar på mig och med en galen projektion. Inte konstigt att man brukar få komplimanger av denna.
Aventus är ett säkert kort om man är ute efter komplimanger... på ett sätt är den väl stereotypisk maskulin - och det dras ju kvinnor till.

Lite svårare att få komplimanger av typ Invasion Barbare trots att den, enligt mig, är en bättre parfym
Citera
2013-11-16, 21:42
Medlem
Ironiskt nog när det kommer till komplimanger har jag fått av de allra billigaste dofterna jag äger.
Citera
2013-11-16, 21:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ironiskt nog när det kommer till komplimanger har jag fått av de allra billigaste dofterna jag äger.
Det är väl för de flesta inte har fått dofta på så många välkomponerade och sofistikerade dofter så de vet helt enkelt inte bättre.
Citera
2013-11-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är väl för de flesta inte har fått dofta på så många välkomponerade och sofistikerade dofter så de vet helt enkelt inte bättre.
Ja, antagligen är det så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in