Rois avatar

Moderatormeddelande

Postat av Roi 2012-12-01, 11:09
Medlem
Då diskussioner om andra användares debattstil ständigt uppstår, skapar vi härmed ett särskilt utrymme för detta.

Här, och endast här, diskuterar vi forumanvändares kunskaper, tonfall, bias och intellektuella hederlighet. Framtida debatter som handlar om meddebattörer, debatten på Feminism och jämställdhet och hur debatten om ämnet i allmänhet förs kommer hädanefter att ses som Off Topic i övriga trådar.

Eftersom det här ämnet lätt blir infekterat förväntar vi oss att ni underbygger era påståenden, gärna med exempel. Lösa anklagelser kommer att raderas och eventuellt varnas.

Frågor om trådens existens och syfte tas här: (FB) Varför tråd om andra användares debatteknik i Feminism och Jämställdhet? (Utbruten)
/Moderator
Senast redigerad av Roi 2014-03-30 kl. 00:10.
2013-11-16, 07:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Vad är ditt syfte? Varför är du intresserad?

Den uppfattning jag har fått lite av dig är det att du tycks gå igång mer på att provocera och just veckla in dig i tjafs med just de personer som du anser håller en låg nivå och när du väl får mothugg av någon som försöker diskutera på ett mer nyanserat och vuxet sätt så tenderar du att bli tyst eller lämna diskussionen.

I övrigt kan jag också rekommendera Tanja och skulle kanske också rekommendera författare som skriver lite mer om mansrollen i stil med Robert Bly, Clarissa Pinkola Estés och Marion Woodman

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det är den främsta anledningen till att jag sitter här faktiskt, jag letar efter antifeministiska åsikter.
Om jag nu måste förklara denna tråd.

På vilket sätt tycker du jag sitter och enbart provocerar? Den var ju intressant. Jag tycker mer jag finner mig sitta och försvara grundläggande rättigheter för kvinnor på detta forum stup i kvarten.
Finner du det provokativt?
Att jag ideligen vecklar in mig med idioter, det kan jag ju däremot hålla med om.
Jag försöker låta bli ska du veta. men om du kollar i de trådar jag diskuterat så är det faktiskt idioterna som förföljer mig mer än tvärtom.
Och försvinner när jag får mothugg? Herregud, jag sitter här i dagar och debatterar i milslånga trådar med folk. Inte fan ger jag mig. När jag slutar är det ofta för att diskussionen gått i stå och i cirklar, den leder liksom inget vidare. Då finner jag det inte vara värt tiden längre.
men ge mig gärna ett exempel där jag tystnat.
jag brukar för övrigt skriva i senaste inlägget att det blir det sista.

Min bild stämmer ganska väl överens med Karmens, vill du ha exempel på att du lämnat diskussioner av mer seriös natur, säg till så ordnar jag länkar på ett par tre stycken ganska nyligen. Men det är helt OK i mina ögon, har man sagt det man vill så finns det ingen anledning att upprepa sig.

Du lämnar inlägg av mer seriös natur, men vecklar också gärna in dig i och fokuserar på tramsdiskussioner på låg nivå. Det finns många medlemmar här som går igång på detta och slänger ur sig förolämpningar till höger och vänster.
Därför är ignorefunktionen på forumet att rekommendera om man inte har lust att sjunka ner i dyn. Som de säger om en argumentation med en idiot, den är omöjlig att vinna då idioten direkt drar den ner på idiotnivå och vinner pga sin erfarenhet att vara idiot.

Det finns faktiskt också väldigt många seriösa och intelligenta medlemmar, och jag har lärt mig mycket av andra människor här på forumet, även fått anledning att omvärdera vissa av mina åsikter och värderingar vilket väl är det mest utvecklande för en individ. Vad gäller andra forum för att diskutera kritik mot feminismen så har jag inga bättre förslag än de som redan kommit upp. FB är ju unikt på det sättet att även de som bär på kraftigt stigmatiserande värderingar tillåts uttrycka dessa, och personer som inte har så mycket annat att komma med än översittarfasoner tillåts utöva dem.

Men du kan välja att inte bry dig om dem om de stör dig. Ignorera de medlemmar som du tycker är på för låg nivå och ta diskussionen med de som du upplever har vettiga argument, inte tvärtom. Att man sedan inte delar en annan medlems åsikter betyder inte per automatik att denne är på en låg nivå. Att bli irriterad på en meningsmotståndare är både normalt och sunt, och ett uttryck för att man är en människa med fri vilja och självständigt tänkande. Att trots detta kunna acceptera andra människors åsikter är vad som håller dig ovanför dyn.
2013-11-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Min bild stämmer ganska väl överens med Karmens, vill du ha exempel på att du lämnat diskussioner av mer seriös natur, säg till så ordnar jag länkar på ett par tre stycken ganska nyligen. Men det är helt OK i mina ögon, har man sagt det man vill så finns det ingen anledning att upprepa sig.

Du lämnar inlägg av mer seriös natur, men vecklar också gärna in dig i och fokuserar på tramsdiskussioner på låg nivå. Det finns många medlemmar här som går igång på detta och slänger ur sig förolämpningar till höger och vänster.
Därför är ignorefunktionen på forumet att rekommendera om man inte har lust att sjunka ner i dyn. Som de säger om en argumentation med en idiot, den är omöjlig att vinna då idioten direkt drar den ner på idiotnivå och vinner pga sin erfarenhet att vara idiot.

Det finns faktiskt också väldigt många seriösa och intelligenta medlemmar, och jag har lärt mig mycket av andra människor här på forumet, även fått anledning att omvärdera vissa av mina åsikter och värderingar vilket väl är det mest utvecklande för en individ. Vad gäller andra forum för att diskutera kritik mot feminismen så har jag inga bättre förslag än de som redan kommit upp. FB är ju unikt på det sättet att även de som bär på kraftigt stigmatiserande värderingar tillåts uttrycka dessa, och personer som inte har så mycket annat att komma med än översittarfasoner tillåts utöva dem.

Men du kan välja att inte bry dig om dem om de stör dig. Ignorera de medlemmar som du tycker är på för låg nivå och ta diskussionen med de som du upplever har vettiga argument, inte tvärtom. Att man sedan inte delar en annan medlems åsikter betyder inte per automatik att denne är på en låg nivå. Att bli irriterad på en meningsmotståndare är både normalt och sunt, och ett uttryck för att man är en människa med fri vilja och självständigt tänkande. Att trots detta kunna acceptera andra människors åsikter är vad som håller dig ovanför dyn.

Egentligen är detta helt Off T, hur en individ (jag) sitter och diskuterar och med vilka jag sitter och diskuterar med. Hör ju inte till ämnet alls och är det ens intressant?

Men visst om du gidder får du gärna leta upp nån mer seriöst ämne där jag "lämnat in" i tidigt skede. För som jag skrev jag brukar bli själaglad då jag hittar nån som har något bakom pannbenet
och en syn på saken som är emot min men ändå rimlig. Tyvärr finner jag dessa rätt sällan, däremot har jag funnit åtskilliga som haft en bra och intelligent debatton, men när man sen gräver i deras åsikter ändå inte kommer ner till nån botten man kan stå på, och sitter med åsikter och idéer som i mina ögon ter sig väldigt märkliga, och som jag märker de inte kan förklara ens för sig själva. Och när vi har upprepat oss ca 3 ggr där jag raspar på den ytan utan svar, brukar jag avsluta.
Vardagar jobbar jag också parallellt , dvs när folk kommer, telefonen ringer jag måste snabbt ge besked i något så ja då försvinner jag en stund, men jag brukar komma tillbaka.
2013-11-16, 12:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Egentligen är detta helt Off T, hur en individ (jag) sitter och diskuterar och med vilka jag sitter och diskuterar med. Hör ju inte till ämnet alls och är det ens intressant?

Men visst om du gidder får du gärna leta upp nån mer seriöst ämne där jag "lämnat in" i tidigt skede. För som jag skrev jag brukar bli själaglad då jag hittar nån som har något bakom pannbenet
och en syn på saken som är emot min men ändå rimlig. Tyvärr finner jag dessa rätt sällan, däremot har jag funnit åtskilliga som haft en bra och intelligent debatton, men när man sen gräver i deras åsikter ändå inte kommer ner till nån botten man kan stå på, och sitter med åsikter och idéer som i mina ögon ter sig väldigt märkliga, och som jag märker de inte kan förklara ens för sig själva. Och när vi har upprepat oss ca 3 ggr där jag raspar på den ytan utan svar, brukar jag avsluta.
Vardagar jobbar jag också parallellt , dvs när folk kommer, telefonen ringer jag måste snabbt ge besked i något så ja då försvinner jag en stund, men jag brukar komma tillbaka.

https://www.flashback.org/sp46102694

https://www.flashback.org/sp45856372

Det stör mig inte alls att du "lämnar in", det gör jag också när jag av någon anledning inte önskar fortsätta diskutera. Problemet uppstår ju när du skapar en tråd där du i trådstarten vidhåller att du anser att forumet du startat tråden i håller för låg nivå. Samtidigt som du enligt mitt sätt att se det gärna dras till de diskussioner där tonen är just låg.

Du delar säkert inte min bild av det hela, det är givetvis också helt OK.
Senast redigerad av Djupfrys 2013-11-16 kl. 12:36.
2013-11-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
https://www.flashback.org/sp46102694

https://www.flashback.org/sp45856372

Det stör mig inte alls att du "lämnar in", det gör jag också när jag av någon anledning inte önskar fortsätta diskutera. Problemet uppstår ju när du skapar en tråd där du i trådstarten vidhåller att du anser att forumet du startat tråden i håller för låg nivå. Samtidigt som du enligt mitt sätt att se det gärna dras till de diskussioner där tonen är just låg.

Du delar säkert inte min bild av det hela, det är givetvis också helt OK.

Bägge dessa inlägg du länkat är ju bifrågor off topic saker man mynnat ut i. Den sista skriver jag ju också god natt till dig, ett rätt tydligt tecken på att jag kommer avsluta. Så förstår faktiskt inte vad du vill säga med dem?

Angående min kommentar om den dåliga kvaliten, så vidhåller jag, jag har suttit här nu rätt länge och rätt intensivt och försökt mjölka ut nått konkret och hållbart ur "antifeminister".
Sitter igen med rätt lite måste jag säga. Därav denna tråd, för jag inser jag måste söka mer på andra platser.

Jag upplever det som att ca 50% av alla inlägg på detta forum är från fullt vettiga individer som vill diskutera sakfrågor, halva dessa är kvinnor.
Sen existerar det 25% som är "luddiga" dvs de hänger sig ibland till rent trams och personpåhopp men ibland så slår gnistan ner och de kan föra sig någorlunda vettigt. Där är merparten män några få kvinnor. Övriga 25% inlägg är rent trams och elakheter enbart till för att förstöra diskussioner och trådar och så gott som enbart riktat mot feminister, kvinnorna på forumet, och de bakom är enbart unga killar. Säkert igenkänningstecken är gott om smilys.

Min analys av detta forum.

Jag skulle rekommendera dig ett litet test. Skaffa dig ett nytt feminint nick, gå ut och företräd feminism under en tid som kvinna, en moderat och saklig feminism. (det klarar du för du har så pass mycket insikt och på fötterna) notera den svärm av elakheter, påhopp, osaklig kritik, rent idioti du blir utsatt för rätt omgående.

Därför jag heter scottwalter, i början när folk trodde jag var man så ....tja vad ska jag säga, rent och fint lugnt och sakligt folk lämnade mig i fred. Ganska intressant fenomen så testa.
2013-11-16, 13:40
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
(klipp)Jag skulle rekommendera dig ett litet test. Skaffa dig ett nytt feminint nick, gå ut och företräd feminism under en tid som kvinna, en moderat och saklig feminism. (det klarar du för du har så pass mycket insikt och på fötterna) notera den svärm av elakheter, påhopp, osaklig kritik, rent idioti du blir utsatt för rätt omgående.(klipp)

Elakheter, påhopp och osaklig kritik förekommer i alla möjliga diskussioner och på de flesta mer eller mindre fria diskussionsforum. Jag har diskuterat alla möjliga saker annat än feminism på ett annat forum under flera års tid och det var betydligt värre där. De problem som du talar om handlar alltså inte om kön eller om antifeminister specifikt utan det finns helt enkelt idioter lite överallt. Det bästa är att ignorera det som man tycker är osakligt och bara delta i diskussioner som är intressanta och givande.
2013-11-16, 13:46
Medlem
Citat:
Min analys av detta forum.

Jag skulle rekommendera dig ett litet test. Skaffa dig ett nytt feminint nick, gå ut och företräd feminism under en tid som kvinna, en moderat och saklig feminism. (det klarar du för du har så pass mycket insikt och på fötterna) notera den svärm av elakheter, påhopp, osaklig kritik, rent idioti du blir utsatt för rätt omgående.

Därför jag heter scottwalter, i början när folk trodde jag var man så ....tja vad ska jag säga, rent och fint lugnt och sakligt folk lämnade mig i fred. Ganska intressant fenomen så testa.

Jag tycker ju i och för sig du har fått väldigt mycket påhopp när folk trodde du var man, nästan mer och att vissa snarare var mer arga för att du så att säga sågs som något slags könsförrädare.

I övrigt kan jag ju rekommendera dig att som mannen Scott Walker och gå ut och företräda en moderat och saklig och mer nyanserad, vill inte säga antifeminism, men kanske antiextremfeminism/manshat på exempelvis fanny åströms eller Lady Dhamers blog elller i den exremfeministiska twittersfären så kan jag lova dig att du kommer att få ganska ordentligt med med skitm näthat, personangrepp och andra påhopp.

Jag har ju också ett relativt feminint nick och tycker jag sällan blir påhoppad även om jag absolut ofta har väldigt olika åsikter från de du kallar idioter här.
Senast redigerad av karmen 2013-11-16 kl. 13:49.
2013-11-16, 13:57
Medlem
Jesusgudssons avatar
Spännande verklighetsuppfattning. Jag som lurkat under en längre tid utan att skriva så mycket anser att de personer som blir absolut hårdast påhoppade här från antifeministers håll är våra kära "manginas"() skotittare och thewellovedone t.ex. Kanske för att män förväntas tåla mer. Det tyder om inte annat TS gnäll på.

Jag får intrycket av att du är fruktansvärt dogmatisk, fullständigt övertygad om att du har världens lösning i din ideologi. Tror du verkligen att du kommer omvända någon som tycker feministisk teori är trams? Verkar vara vad du är ute efter och det kan du glömma. Allt du kan få ut av att diskutera med antifeminister på nätet är att försöka förstå deras synvinkel. Men det verkar du vara totalt ointresserad av. Det är lite korståg över ditt beteende.
Senast redigerad av Jesusgudsson 2013-11-16 kl. 14:01.
2013-11-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Elakheter, påhopp och osaklig kritik förekommer i alla möjliga diskussioner och på de flesta mer eller mindre fria diskussionsforum. Jag har diskuterat alla möjliga saker annat än feminism på ett annat forum under flera års tid och det var betydligt värre där. De problem som du talar om handlar alltså inte om kön eller om antifeminister specifikt utan det finns helt enkelt idioter lite överallt. Det bästa är att ignorera det som man tycker är osakligt och bara delta i diskussioner som är intressanta och givande.

Var inte fenomenet som sådant jag satte fingret på, utan vilka som utför det och åt vilket håll det ständigt riktas.
2013-11-16, 14:51
Bannlyst
Citat:
Var inte fenomenet som sådant jag satte fingret på, utan vilka som utför det och åt vilket håll det ständigt riktas.

Du måste väl endå skämta om du säger att endast antifeminister riktar förolämpningar åt feminister.

Kan du inte länka lite såna här förolämpningar äldre än 1vecka? Med tanke på att det låter på dig som så extremt vanligt.

Så kan jag länka en massvis där det förekommer åt motsatt håll dvs feminister som förlöjligar antifeminister.
2013-11-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jag tycker ju i och för sig du har fått väldigt mycket påhopp när folk trodde du var man, nästan mer och att vissa snarare var mer arga för att du så att säga sågs som något slags könsförrädare.

I övrigt kan jag ju rekommendera dig att som mannen Scott Walker och gå ut och företräda en moderat och saklig och mer nyanserad, vill inte säga antifeminism, men kanske antiextremfeminism/manshat på exempelvis fanny åströms eller Lady Dhamers blog elller i den exremfeministiska twittersfären så kan jag lova dig att du kommer att få ganska ordentligt med med skitm näthat, personangrepp och andra påhopp.

Jag har ju också ett relativt feminint nick och tycker jag sällan blir påhoppad även om jag absolut ofta har väldigt olika åsikter från de du kallar idioter här.

Nej jag fick mest saklig kritik riktad mot saken inte mot mig som man. Kritik som sådan är ju bara bra. Som ut-ur-garderoben-kvinna kommer de rena personpåhoppen som ett brev på posten.

Och jag har redan testat den varianten. Inte här men på feministforum. Men förhöll mig alltid saklig och skrev kritik som jag själv kunde stå för. (för ja, finns saker att kritisera inom feminism, självklart) och nej, jag blev inte utkastad, rensad eller ens speciellt otrevligt bemött. Har dock inte testat på bloggar. Tycker för övrigt det är en helt annan sak, de drivs ofta av en ensam individ och blir ju därför rätt ointressant forskning.
Jag har en väninna som driver feministisk blogg (say no name) hon får dagligen sitta och radera typ 50 kommentarer av typen fitta!....... ja du kan tänka dig resten.
Blir rätt enformigt i längden.
2013-11-16, 15:40
Medlem
thewellovedones avatar
Min upplevelse av anti-feministerna på Flashback är att de verkar tro att det inte finns några som befinner sig mitt i mellan antifeminism och feminism i det svenska samhället, vilket jag gör. Det är precis som om att alla som på det minsta sätt har en mer jämnmodig attityd mot både kvinnor och feminister betraktas som närmast feminiserade av Flashbacks anti-feminister. Varför denna kategoriska attityd som bara leder till felaktiga slutsatser om människor?

Jag har varken någon feminist eller anti-feminist utanför Flashback att hänvisa till.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-11-16 kl. 15:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in