Ja, jag tror det kommer ske en backning i opinionen snart. Antingen räckte denna händelse, eller så krävs det två liknande händelser till eller fler.
Och visst, egentligen avgörs det hela på valdagen, och resultatet beror ju delvis på hur bra andra partiledarna bemöter SD i slutdebatten i september.
Citat:
Men sådana här saker (Åkerlund) samlas på en hög. En brottslig sverigedemokrat är väl ingen brottslig sverigedemokrat i allmänhetens ögon, men när det går att se mönster av dåligt uppträdande tror jag folk resonerar annorlunda. Namn som Isovaara, Klausen, Åkerlund m. fl. passerar revy. Snart får nog t.om. den som röstat på SD av protest nog, och tänker kanske: "Nej, jag ska ta ansvar i det här valet". Rasismen och de många odugliga företrädarna har fått bägaren att rinna över för många av de som röstat på partiet förra valet.
Men alla partier har ju idioter. Mona Sahlin, partiledare (S), 50k skattepengar borta. Juholt partiledare (S), du vet säkert historien, Någon minister (M) köpte prostituerad, Nu bara här senaste veckan eller så uppdagades det att en (C)-politiker och (M)-politiker snott biståndspengar osv.
Åkerlund hade dessa åsikter för ELVA år sedan. Över ett decennium alltså... Ska man uppmärksamma politikers brott, ska dessa vara relevanta. Mona Sahlin som jag nämnde t.ex, blev ju just partiledare för Sveriges största parti efter ett dussintal brott.
Citat:
Dessutom ska det inte underskattas att folk i en telefonintervju kanske drar till med SD bara för att vara roliga. Många är unga och omogna som sagt. Vissa av dem som får rösta nästa val har ju inte ens fyllt 17 än.
Och du tror dessa överstiger de som fortfarande skäms över att rösta på SD? Kom in i matchen nu...