2013-11-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Varför skriver inte rikstidningarna om denna rättegång?

Expressen skriver INGET om detta. Aftonbladet lite då och då. Men Expressen inget, nada.
Att intresset är stort visar ju denna tråden.
Citera
2013-11-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Okej, tack!

Så även om han frikänns så blir det svårt för honom i Boden.

Det kan jag tänka mig, kul att gå omkring och bli tisslad och tasslad bakom, stannar han här i stan så är han stark. Hade det vart jag hade jag nog stuckit långt bort, bytt namn eller flyttat utomlands, oavsett om man är skyldig eller ej, folk kommer alltid se snett på en, de har man ju hört om andra som blivit felaktigt misstänkta.
Boden är inte så stort ändå.

Se bara på han som blev oskyldigt anklagad för att ha kört över och mördat sin kärring med gräsklippartraktorn, och så hade hon blivit ihjälsparkad av en älg. Han fick flytta,han sa att det var omöjligt att bo kvar, trots att det fanns tydliga bevis att det var en älg som haft ihjäl henne.
Har folk bestämt sig för en sak, så är de svårt att få dom att ändra sig, trots att motbevisning finns.
Senast redigerad av Svullenbuk 2013-11-15 kl. 19:01. Anledning: La till text om älgmordet
Citera
2013-11-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
En fågel kvittrade om att det i BUP-journalerna inte skulle finnas någon uppgift om djurplågeri. Stämmer den uppgiften så handlar det alltså om något annat som åklagaren åberopar, men det kan ligger väl inte långt borta att tro att det skulle kunna ha att göra med någon form av våld (obs: spekulation).

Okej, tack för den uppgiften.
Nästa gissning från mig blir att han har försökt strypa någon i den åldern.

Åklagarna drar samband mellan strypgreppet på flickvännen och denna händelse som hände när han var 14 och kallar det för tvångsbeteende.

Min nästa gissning efter djurtortyr är försökt strypa någon. Kanske någon från familjen.
Citera
2013-11-15, 18:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Varför skriver inte rikstidningarna om denna rättegång?
Ett urval:
Expressen: http://www.expressen.se/nyheter/risk-for-jav-i-vatchareeyafallet/
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17799991.ab
DN: http://www.dn.se/nyheter/sverige/namndeman-kan-fa-lamna-styckmordsrattegang/
SvD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/namndeman-lamnar-mordrattegang_8699908.svd
Citera
2013-11-15, 18:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Tack för svaret.
Spännande att pappan aldrig nämner det och fortsätter att neka till att hans son är kapabel till våldsamheter.
Hoppas pappan inser nu att föräldrarnas curling har bidragit till denna tragedi som hände.

Om det är så att han i 14-års åldern plågade djur, så kanske man kan dra paralleler till hunden.

Ja, detta förbannade curlande måste få ett slut nu, men jag menar att killen verkligen är helt slut när det gäller att ta hand om sig själv. Han kan inte ens sköta om en säng, den luktar surt eftersom snubben inte vet hur man hanterar ett lakan, skyddsöverdrag, påslakan etc, eller är löjligt lat.

Killen är inkapabel att slutföra ett mord ävenså. Han dumpar en kropp till hälften, och han slutför inte ens styckandet. Han slutför ingenting, och är inkapabel, korrekt. Men mörda, det kan han, helt och hållet, det är ganska lätt om man är totalt empatilös, vilket han givetvis är. Han är en fara för samhället och kan aldrig släppas ut.

Han har dödshotat tjejer han stalkat, kunde absolut inte hantera motsatta könet, eller kompisar. Blev mobbad, hade vapen/knivar (?) i skåpet. Föräldrarna borde plockat honom ur den reguljära skolan, och fått in honom på hem. Då hade detta kanske inte hänt.
Citera
2013-11-15, 19:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om jag hade varit försvarsadvokat hade jag sagt Många män, även skenbart obesläktade. Om jag hade varit sakkunnig hade jag fört det resonemang jag har gjort i tråden tidigare. Om jag sedan hade fått frågan om hurpass många som kunde förväntas ha samma Y-kromosom-DNA-profil, skulle jag ha sagt att det varierade väldigt, men att det i ett tänkt normalfall skulle kunna röra sig om några tiotal eller möjligen enstaka hundratal personer, varav den stora majoriteten skulle bo på andra platser än Boden, och att om man vill ha en bättre uppfattning av sannolikhetsläget lär man behöva utföra lite genealogi på en misstänkte, och topsa några hundra slumpmässigt utvalda bodenbor.
Hade jag varit försvarsadvokat hade jag tryckt på att min klients DNA på vristen är bara påvisad med SKLs lägsta positiva sannolikhetsgrad +1 och det i kombination med att min klient i otvingat läge har beskrivit ett händelseförlopp där hans DNA mycket väl kunde hamnat där gör att bevisvärdet är noll. Det i någon mån kopplade DNA:t säger ingenting. Noll bevis.
Citera
2013-11-15, 19:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Det kan jag tänka mig, kul att gå omkring och bli tisslad och tasslad bakom, stannar han här i stan så är han stark. Hade det vart jag hade jag nog stuckit långt bort, bytt namn eller flyttat utomlands, oavsett om man är skyldig eller ej, folk kommer alltid se snett på en, de har man ju hört om andra som blivit felaktigt misstänkta.
Boden är inte så stort ändå.

Vet ni något om MB:s flytt, stannar han i Sverige eller drar vidare till något mer exotiskt?
Citera
2013-11-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vet ni något om MB:s flytt, stannar han i Sverige eller drar vidare till något mer exotiskt?

Nä varför skulle han flytta, han har inte gjort något, och han är inte heller åtalad.

Jaja han har knullat på VB, so what, hur många är inte otrogna?
Senast redigerad av Svullenbuk 2013-11-15 kl. 19:04. Anledning: mer text
Citera
2013-11-15, 19:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Oavsett vad han gjorde då, startades en utredning och när den slutförts fick han både diagnos och hjälp.

Nej, kan inte se att han fick hjälp. Han vägrade medicinera, och slutade. Han bodde kvar hemma, gick i samma skola. Ingenting ändrades.
Citera
2013-11-15, 19:05
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Expressen skriver INGET om detta. Aftonbladet lite då och då. Men Expressen inget, nada.
Att intresset är stort visar ju denna tråden.
Expressen skriver bara om viktiga saker som tex. Isabell Adrians fantastiska liv eller hur förra årets idoldeltagare klarar av den grymma vardagen numera utan glamour.
Att bevaka ett i många stycken osannolikt brottsmål en fredagseftermiddag i norra Sverige är nog lite för dyrt, man kan ju inte begära det omöjliga av en sk. rikstidning
OnT: Känns som om nästan alla här som trodde att ev. MB skulle kunna vara en alternativ mördare har lagt ner kampanjen. Hoppas att rätten också uppfattat det omöjliga bakom detta alternativ.
Citera
2013-11-15, 19:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Han har företag, och är etablerad i samhället. Han behöver inte fly, om han inte känner för att slippa oket som hustrumisshandlare och otroget svin. Å andra sidan, en del kan säkert tycka att risiga äktenskap ger utrymme för en del, dock inte misshandel. Han kan lugnt göra vad han vill, och behöver inte fly, om han inte själv vill.

KJs familj däremot, de kan få det svårare, och jag tänker på farsan som envist hävdar att sonen är gudasnäll, trots att alla ser motsatsen. Tror tyvärr att många kommer att dra in alla kontakter med familjen, av rädsla, och av att bli påminda om tragedin.
Citera
2013-11-15, 19:08
Medlem
Ja det är väl inte olagligt att vara otrogen? eller har jag helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in