2013-11-15, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det vet vi ju att knark aldrig bidrar till att göra folk aggressiva eller våldsbenägna,
i synnerhet inte sånt mumsmums som cannabis. Så bara fogliga som lamm blir de
allesammans, de goda och trevliga knarkarna i vårt lilla land.
Röks det på blir man bara snällare än vad man var innan, så är det, helt klart.

Vissa lobbar hårt för att legalisera bruket så snart kan man nog bli go i lilla skallen helt
utan risker för att fällas för innehav.

Går FS fri efter även den stundande, tredje och slutgiltiga rättegången, tror du?
Gör Hacksson slarvsylta av åklagaren? Blir det en lätt match?
Vem mördade Marina, tror du? Kommer hennes baneman att erkänna nångång, tror du?

På tal om att erkänna:

http://www.expressen.se/kvp/unik-lista-alla-108-olosta-mord-i-skane/

Jag tolkar ditt inlägg som ett personligt tyckande om cb, men om du kan sidhänvisa till FUP eller dom i aktuellt fall så känns det mera seriöst och icke-OT
Citera
2013-11-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Visst är det alkohol i öl, men jag vet folk som håller sig till öl istället för rena spritgroggar och framförallt Whiskey då dom "tänder till" på det. Och jag TROR att det är så det var skrivet i FUP i förhör. FS "fixade" att dricka öl, men inte ren sprit så att säga, även om man blandade ut det.

Ja det är förjävligt hur en del folk beter sig under alkoholens verkan. Alla polisen som måste omhänderta små stackars barn akut pga fylleslag i hemmet.

Din länk: Det står missbruk och/ eller psykiska besvär. Jag tolkar det som att det beror på missbruk och psykisk sjukdom i kombo eller enbart psykiska besvär/sjukdom.

Ja, klokt skrivet.

Ett problem med FS, om han har cannabisskador, är att även "lätt" alkohokonsumtion kan leda till oväntade humörsvängningar med våldsimpulser. Om man har haft ett missbruk tidigare så är den säkraste vägen att vara helt "vit", särskilt om man hållit på länge.

Marina verkade förstå detta med droger... Precis som du gör.
Citera
2013-11-15, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, klokt skrivet.

Ett problem med FS, om han har cannabisskador, är att även "lätt" alkohokonsumtion kan leda till oväntade humörsvängningar med våldsimpulser. Om man har haft ett missbruk tidigare så är den säkraste vägen att vara helt "vit", särskilt om man hållit på länge.

Marina verkade förstå detta med droger... Precis som du gör.

var i utredningen, i fallet dras slutsatser som ens är i närheten av dina ?
Citera
2013-11-15, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad är det för slags öl som finns på bilderna ? Lättöl ? Inte otroligt, M gillade inte alkohol.

Starköl ser det ut som, vad spelar det för roll?
Han har supit till redan på förmiddagen, det var ju hans födelsedag, och när de åkte ut med båten och dragblocket gick sönder tappade han sina solglasögon i vattnet och det blev Marinas fel. Han skrek på henne och Marina styrde båten iland och slängde in båtnycklarna utan ett ord. Ett djävla liv i bilen på vägen hem.
17:30 ringer Marina sin syster och talar om att de bråkar, hon gråter vid det samtalet.
Fredrik är fortfarande förbannad på Marina och tar ett par starköl till, spelar Heavy Metall högt till ca 22:30 så grannarna störs, han dödar henne strax efter 01:00.
Case closed
Citera
2013-11-15, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Han har supit till redan på förmiddagen, det var ju hans födelsedag, och när de åkte ut med båten och dragblocket gick sönder tappade han sina solglasögon i vattnet och det blev Marinas fel. Han skrek på henne och Marina styrde båten iland och slängde in båtnycklarna utan ett ord. Ett djävla liv i bilen på vägen hem.
17:30 ringer Marina sin syster och talar om att de bråkar, hon gråter vid det samtalet.
Fredrik är fortfarande förbannad på Marina och tar ett par starköl till, spelar Heavy Metall högt till ca 22:30 så grannarna störs, han dödar henne strax efter 01:00.
Case closed

Det spelar roll, för har FS supit lättöl hela förmiddagen skulle hans ilska kunna bero på kissenödighet.
och då gick det nog över efter han kom till en toa på land ?
Citera
2013-11-15, 18:55
Medlem
Citat:
Case closed

Ja, ett mycket troligt scenario. I närvaro ett sådant här starkt scenario, korroborerat av så många fakta, så bleknar alternativa, bleka, nödtorftigt, pinsamt så, konstruerade scenarion/gärningsmän till ett intet.

HR kommer att se det.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-15 kl. 19:05.
Citera
2013-11-15, 18:57
Bannlyst
Citat:
Det spelar roll, för har FS supit lättöl hela förmiddagen skulle hans ilska kunna bero på kissenödighet.
och då gick det nog över efter han kom till en toa på land ?

Har du hört talas om någon missbrukare som köper lättöl?
Klart det är starköl.
Citera
2013-11-15, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ja, ett mycket troligt scenario. I närvaro att sådant här starkt scenario, korroborerat av så många fakta, så bleknar alternativa, bleka, nödtorftigt, pinsamt så, konstruerade scenarion/gärningsmän till ett intet.

HR kommer att se det.

vilka fakta talat för att FS drack ?
hänvisning till FUP, dom eller resning anbefalles
Citera
2013-11-15, 19:00
Bannlyst
Citat:
Har du hört talas om någon missbrukare som köper lättöl?
Klart det är starköl.

menar du att det kan anses utrett för att FS har missbrukat ?
jag är inte säker på att en domstol resonerar så, vad tror du ?
jag tror att skall rätten ställa utom rimligt tvivel borde flaskorna undersökts, blev det gjort ?
Citera
2013-11-15, 19:23
Medlem
En snabb titt i FUP angående MISSBRUK/cannabis i fallet ger ett beklämmande resultat.

Som finns vetenskapligt dokumenterat på många håll så leder cannabisbruk bland annat till hög risk för vettlösa våldsimpulsgenombrott, och se här vad Marina hade att tas med, bara ett axplock:

"Marina själv är renodlat drogfri och nyttjar inte alkohol eller narkotika. Marina kände väl till
att Fredrik rökt cannabis men han hade sprit och cannabisförbud i deras bostad. I samband
med Fredriks dom började han åter röka hasch.
FUP 526

Per tycker det var märkligt att Marina var tillsammans med Fredrik då hon är mycket anti
droger och alkohol, så han är mycket förvånad att hon godtog hans cannabisrökande.
FUP 542

Hon säger att killen som heter Fredrik vid ett tillfälle blivit anmäld för misshandel. I samband med detta har polisen kommit till Marinas hus och gjort husrannsakan. Fredrik hade då cannabis i huset
och detta har gjort Marina arg.
FUP 625

Jag var hemma när hon åkte. Sedan var jag iväg en sväng, sen var jag hemma. Det jag gjorde
första vändan har jag redan tagit på mig, jag var och hämtade cannabis. Andra vändan var till
Mölndal.
FUP 971"

En relation med en sådan här problematik är...
Citera
2013-11-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
En snabb titt i FUP angående BRUK/cannabis i fallet ger ett resultat.

"Marina själv är renodlat drogfri och nyttjar inte alkohol eller narkotika. Marina kände väl till
att Fredrik rökt cannabis men han hade sprit och cannabisförbud i deras bostad. I samband
med Fredriks dom började han åter röka hasch.
FUP 526

Per tycker det var märkligt att Marina var tillsammans med Fredrik då hon är mycket anti
droger och alkohol, så han är mycket förvånad att hon godtog hans cannabisrökande.
FUP 542

Hon säger att killen som heter Fredrik vid ett tillfälle blivit anmäld för misshandel. I samband med detta har polisen kommit till Marinas hus och gjort husrannsakan. Fredrik hade då cannabis i huset
och detta har gjort Marina arg.
FUP 625

Jag var hemma när hon åkte. Sedan var jag iväg en sväng, sen var jag hemma. Det jag gjorde
första vändan har jag redan tagit på mig, jag var och hämtade cannabis. Andra vändan var till
Mölndal.
FUP 971":

ja FS brukade cb, det är ingen hemlis.
den enda slutsats domstolen drog av det talade för att FS inte gjort brottet.

eller har du en hänvisning till annan slutsats i fallet ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-15 kl. 19:41.
Citera
2013-11-15, 20:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad är det för slags öl som finns på bilderna ? Lättöl ? Inte otroligt, M gillade inte alkohol.
Ölat eller ej, FS är körd. Lika bra att du inser det nu med en gång.

Den där Mats Alm klarade sig olyckligtvis ifrån sitt mord och länge har det sett ut
som att samma sak skulle behöva ske i det här fallet och gärningsmannen kom undan.

Nu lär det tacksamt nog inte bli så när allt kommer omkring utan här ska nu äntligen
rättvisa bli skipad och en kvinnomördare får finna sig i att krypa in bakom lås och bom
för många, många år framåt.
Tredje gången gillt!

Nu kommer toleransen mot pajaskonster i rätten att vara lika med noll.
Nu förslår inga lögner och inget tigande längre. Nu gäller något helt annat.

Och nåt tramsande med ovidkommande detaljer i den här tråden förändrar ingenting
heller i sak.

Nu ser man klart. Nu har man underlag tillräckligt nog för en fällande dom på gedigen grund.
Det finns bara en möjlig förövare till det här extremt grymma dådet och det vet kommande
rätt vem det är och därför kommer man tveklöst att agera därefter.
Inga sagor och ingen skit hjälper mer.

Det är sluttramsat. Nu är det ALLVAR. Nu ska en mördare ha vad han förtjänar och
anhöriga kan få lite möjlig frid i sina sinnen igen.

Och låt mig slutligen få påminna om det intressanta förhållandet att vid varje
tidigare tillfälle som en resning till men för någon blivit beviljad har det uteslutande
resulterat i fällande domar sedan.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-15 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in