Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Nej, det finns nog inga uppsatta riktlinjer kring det. Utan man får helt enkelt som Micke var inne på använda sitt eget goda omdöme. Det är liksom inte intressant eller önskvärt att förbjuda folk från att ha vissa bekanta eller prata med vissa människor privat. Det är ju ungefär av samma anledning som att fulmedia inte angriper offentliga personer för att de har bekanta eller släktingar som är dödsnazister och liknande. Det låter sig helt enkelt inte göras och man får själv ansvara för det man säger och står för.
Då kanske det dags att skaffa lite enkla riktlinjer kring det som alla andra seriösa partier och organisationer har för sina företrädare och medlemmar? SvP är ju som bekant ingen fritidsklubb utan ett seriöst politiskt parti och då är det inget konstigt med att det ställs vissa krav på medlemmarna och företrädarna. Att inte röka eller dricka på demonstrationer kan vara ett sånt krav, att inte bära subkulturella dräggkläder på offentliga tillställningar ett annat ("propert klädd" som det brukar heta).
Jag kan helt enkelt inte förstå hur det kan vara så drakoniskt obarmhärtigt och tyranniskt av ett parti att utkräva vissa saker av sina aktivister, till exempel att man inte bör befatta sig med svurna fiender som Brinkmann och hans personliga rövslickare, som knappast är mycket vettigare åsiktsmässigt. Jag tänker bara hur jag hade agerat om jag var partiledare för SvP. Jag hade aldrig tillåtit någon i partiet att ha kontakt med såna extraordinära avskum som Brinkmann och hans hejdukar. Offentligt talar jag alltså om nu och inte privat, även om jag hade uppmanat dem att inte ha någon kontakt privat heller.
Engagemang är frivilligt och om man inte kan hålla tassarna borta från såna typer och tycker att det är viktigare att få göra det än att rädda Sverige och svenskarna så är det förmodligen ingen person som varit lämplig att ha med alls. Jag menar, hur smarta är Kling och Klang egentligen när de VET hur andra nationella känner för Brinkmann och Friberg? Det är väl det roligaste av allt i detta. Men ni får givetvis göra precis som ni vill, detta är bara tips i all välmening.
Citat:
Nu kanske inte Magnus Söderman använder sin privata Facebook till att först och främst verka förtroendegivande inför anonyma internetkrigare utan använder den som folk gör mest? Dvs skriver menlöst trams och strunt, ägnar sig åt kallprat och annan liknande skit som Facebook faktiskt är till för?
Ok, så du menar att han lyckönskar Friberg på skoj? Eller att det bara var trams? Alltså den här typen av trivialiserande har jag rätt svårt för. När ska du fatta att det inte finns en ON/OFF-knapp för offentliga företrädare i partier och organisationer? Har man axlat ansvaret det innebär så betyder det att man är en offentlig företrädare dygnet runt årets alla dagar, vare sig man vill eller inte. Det är en konsekvens av uppgiften. Reinfeldt kan inte gå på stan och heila under sin semester samtidigt som han dricker sprit och sen bedyra att han inte jobbade då och att det inte har nån påverkan på hans anseende. Tekniskt sett är det sant men verkligheten fungerar inte så. Alltså kan man inte sitta på Facebook och skriva saker och tro att folk inte bryr sig.
Citat:
Och nej, jag tror inte att förtroendet för Magnus Söderman eller Mikael Skillt påverkas av att de gratulerar Daniel Friberg till ett nytt jobb på Facebook. Jag tror att de som tycker illa om dem kommer att fortsätta tycka illa om dem och de som inte gör det kommer inte heller att bry sig nämnvärt utan snarare gäspa av uttråkning.
Allt fler börjar tröttna på Söderman. Även inom SvP. Det är inget jag snyter ur röven utan det vet vi nog båda två. Skillts anseende är stabilt lågt utan förändringar. Tyvärr har jag inga vetenskapliga källor att hänvisa till men jag får väl säga som ni brukar göra: Ni får helt enkelt lita på mitt ord
Citat:
Öh, ja. Så länge du bedöms följa stadgarna får du självfallet bete dig "hur du vill". Och så ska det naturligtvis vara. Menar man att någon missköter sig får man motivera det och rapportera in det till ledningen. Och det är ganska rimligt och hälsosamt.
Waldorf-skola som sagt. Se första stycket ovan.
Citat:
Jag har svårt att ta det hela på allvar bara. "Titta! De gratulerade Friberg till ett nytt jobb på Facebook! Och jobbet är hos Brinkmann! Strasserisssssssm!" Nej, jag känner faktiskt inte att jag behöver försvara något här och ångrar nästan att jag inledningsvis var så saklig och trevlig i tonen i början. Det blir bara själsdödande och energidränerande alltihop.
Just detta att du alltid är trevlig och saklig oavsett situation har gjort att många missar vilka klassiska politikersvar du faktiskt ger, vilket är lite synd faktiskt.
Citat:
Jag sover gott om natten och har inga större problem att försvara mina ståndpunkter. De som läser mina inlägg vet dessutom att jag har bra koll på såväl ras- som judefrågan och har avhandlat dessa frågor både grundligt och ofta här på Flashback och på andra arenor och fortfarande gör det med jämna mellanrum mer än de allra flesta. Det är förmodligen därför det aldrig har drevats mot mig heller från diverse fåntrattshåll. De vet att de inte har något att komma med helt enkelt.
Om jag sjunkit i dina ögon är det ju förstås tråkigt, men jag ser inte riktigt vad jag kan göra åt det. Det är alltid någon som tycker att man skriver något hemskt/dumt/elakt. Det får man liksom ta.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Du ska givetvis ha cred för att du är solid i ras- och judefrågan. Nu handlar detta dock inte om dig alls, förutom att du i vanlig ordning försöker tvialisera och halmgubba över dina korkade partikamraters fadäser.
Citat:
Daniel Friberg har varit involverad så länge i så många olika projekt med så mycket olika folk att du kommer att hitta personer ur alla tänkbara Sverigevänliga organisationer som känner honom eller som är bekant med honom.
Ja jag känner flera som är bekanta med honom. Men de är inte offentliga företrädare för SvP och då blir det inte riktigt samma sak.
Citat:
Som medarbetare på Realisten och som därför har kontakt med ett ganska brett spektra av politiska personligheter både i Sverige och utomlands blir det ett ganska konstigt påstående. Men visst. Vill man övertyga Magnus om att hans kontakter är dåliga och ska stötas bort så ger det nog större resultat att ta det med honom personligen.
Är det verkligen ett så konstigt påstående? En bra person är inte detsamma som en bra kontakt. För att ta ett övertydligt exempel så hade en person i Vänsterpartiet som velat avslöja nånting för oss varit en bra kontakt trots att vi inte haft något gemensamt alls. Brinkmann och Friberg däremot är exempel på kontakter som man delar lite med men som ändå är dåliga att ha kontakt med med tanke på vad SvP:s medlemmar och andra nationella potentiella väljare tycker om honom, samt att de är rasnihilistiska filosemiter. Så för SvP skulle jag säga att Friberg och Brinkmann är dåliga kontakter som man bör stöta ifrån sig. Men som sagt; ni är fria att göra precis som ni behagar
Citat:
Edit: Dessutom finns det väl inte så mycket mer att gapa om? Både Magnus och Micke har ju svarat. Micke finns här på Flashback och Magnus har sagt att han kan kontaktas via Radio Framåt. Även partiledningen har ju tydliga kontaktuppgifter och går enkelt att få tag på om man skulle vilja det. Det är bara att köra om det är något man undrar över.
Det här är en
väldigt tröttsam grej du kör med hela tiden. Hade Reinfeldt svarat nej på frågan om han vill Sveriges väl? Jag tror alla förstår precis vad jag vill ha sagt med detta så jag lämnar det där.
EDIT: Överbelasta inte halmgubbefabriken när ni svarar mig nu då varvtalet redan är högt. Ni kan behöva spara några till Kling och Klangs nästa grej.